جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

1391 ؛ سال چیدن میوه‌های مسکن مهر

سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 210830
وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه ۵۳ هزار متقاضی مسکن مهر در استان تهران شب عید را در منازل خود می‌گذرانند، گفت: سال آینده، سال چیدن میوه مسکن مهر است.


به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره افتتاح های مسکن مهر در استان تهران، اظهار داشت: امروز سه شنبه با حضور رئیس جمهور ۱۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در سطح استان تهران به بهره برداری می رسد که مرحله اول از افتتاح ۵۳ هزار واحدی به شمار می رود.

وی افزود: محل افتتاح مسکن مهر امروز در شهر پاکدشت به تعداد یک هزار و ۹۹۲ واحد است که همزمان چند مدرسه و مسجد هم مورد بهره برداری قرار گرفته در اختیار مردم قرار میگیرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید پرند و پردیس، بیان کرد: در پرند ۸ هزار واحد، در پردیس ۴ هزار واحد و در هشتگرد ۴ هزار واحد به بهره برداری می رسند که درکنار واحدهای مسکن مهر در اسلامشهر، پاکدشت و فردوسیه شهریار در مجموع ۵۳ هزار واحد تا پایان سال تحویل داده می شود.

وی بابیان اینکه قصد داریم تا این ۵۳ هزار خانوار در شب عید خانه خودشان باشند، گفت:۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در پرند ساخته شده است که در مرحله اول ۸ هزار واحد آن افتتاح می شود و سال بعد تمام این ۱۰۰ هزار واحد در ۴ مرحله به مردم تحویل داده می شود.

نیکزاد به ثبت نام ۳۰ هزار نفر درطرح مسکن مهر پرند اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو، شرکت ملی گاز و وزارت ارتباطات در این مدت تلاش های زیادی داشته اند و تاکنون همه واحدهای پرند از مرحله سفت کاری گذشته اند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص تمهیدات نوروزی وزارت راه اظهار داشت: پیش بینی می شود که امسال بالغ بر ۱۲۰ میلیون مسافر در ایام عید جابه جا شوند که جابه جایی ۴۶ میلیون از مسافران با وسایل حمل ونقل عمومی انجام می گیرد.

وی با اشاره به ورود واگنهای جدید به ناوگان ریلی کشور، گفت: امروز ۶۶ واگن که از کشورهای خارجی وارد شده و تعدادی واگن بازسازی شده به بهره برداری می رسد که هر واگن ظرفیت ۳۴ نفر را با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دارد.

نیکزاد تصریح کرد: با ورود این واگنها به ناوگان حمل ونقل، ظرفیت تردد افزایش می یابد، ضمن آنکه این واگنهای دو طبقه از کشور چین وارد شده و قرارداد آن مربوط به گذشته بوده است که امیدواریم با ورود این واگنها تحول خوبی در مسیر تهران مشهد داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبات اجاره بها در سال آینده، گفت: اجاره بها قاعدتا امسال نباید تغییری داشته باشد، زیرا اعلام سود ۲۰ درصدی بانکها، صاحبخانه ها را تشویق به دریافت رهن به جای اجاره می کند در حالی که سال گذشته به دلیل سود کم بانکی رهن از مستاجران نمی گرفتند.

نیکزاد تصریح کرد: امسال با افزایش سود بانکی می توانند از پول رهن برای خرید اوراق و یا سپرده گذاری در بانکها استفاده کنند؛ بنابراین پیش بینی می شود که امسال اجاره تکان نمی خورد، ضمن آنکه به اندازه کافی مسکن در شهرهای اطراف تهران ساخته شده است.

وی افزود: با آغاز افتتاح‌های مسکن مهر از امروز افزایش مسکن را در بازار خواهیم داشت و در واقع سال ۹۱ سال چیدن میوه مسکن مهر در کشور است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح زمستانی سازمان راهداری درجاده ها، بیان کرد: زمستان امسال بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر با ۷ هزارو ۸۰۰ دستگاه در یک هزار و ۷۵۰ راهدارخانه در خدمت مردم بودند، ضمن آنکه زمستان امسال هم زودتر تمام شد و ما پیش بینی داریم برای سال آینده ۱۲۰ میلیون مسافرت جاده ای انجام شود.

نیکزاد تصریح کرد: ۴۶ میلیون نفر هم با وسایل نقلیه عمومی جابه جا می شوند، ضمن آنکه از مردم درخواست داریم تا به رعایت اصول راننندگی توجه کنند اما در مجموع مشکلی متوجه مردم نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *