يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
سخنان ديويد كامرون در مواجهه با بي‌اخلاقي؛

وقتي آقاي نخست‌وزير ژست اخلاقي مي‌گيرد!

دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 181446
ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس امروز قرار است در سخناني به جامعه بريتانيا قول دهد تا با آنچه به زعم وي فروپاشي آرام اخلاقيات نام داشته و عامل اصلي اعتراضات مردمي بريتانيا است، مقابله كند.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه انگليسي ديلي‌ميل، كامرون بيش از هر چيز قصد دارد دولت‌هاي پيشين انگليس را با اين سخنان متهمان اصلي جلوه داده و آنها را به تشويق "بدترين ابعاد انساني" متهم كند.

اين در حالي است كه برخي وزراي انگليسي مامور تشكيل كارگروهي براي سخت‌گيري بر تبهكاران شده و قرار است زندگي را براي آنها به جهنم تبديل كنند! تبهكار عبارتي است كه دولت و رسانه‌هاي انگليس در وصف معترضين بريتانيايي به كار مي‌برند.

كامرون قرار است در سخنراني امروز خود ضمن مخالفت با طرح پرسش حزب كارگر در مجلس عوام بريتانيا، از مواجهه با ريشه‌هاي اجتماعي بحران انگليس سخن گويد. اين در حالي است كه تحليلگران سياست‌هاي انقباض اقتصادي دولت كامرون را ريشه اصلي قيام محرومين مي‌دانند. با اين حال كامرون مدعي است كه آنچه اتفاق افتاده ريشه در ده‌ها سال مشكلات اجتماعي و عملكرد دولت‌هاي پيشين داشته است.

بنابراين گزارش، آقاي كامرون در نظر دارد تا خودخواهي، بي‌مسئوليتي، بي‌تفاوتي در برابر نتايج انتخاب‌ها، فرزندان بدون پدر و جنايات بدون تنبيه را عامل اصلي ناآرالمي‌هاي اخير معرفي كند.
نخست‌وزير انگليس در حالي مي‌خواهد از اخلاقيات سخن بگويد كه جامعه بريتانيا دچار انواع مشكلات اقتصادي و فرهنگي است. البته در اينكه دولت‌هاي پيشين بريتانيا نيز در اين ناهنجاري‌ها دست دارند، ترديدي نيست اما آقاي كامرون بايد پاسخ دهد كه براي رفع اين ناهنجاري‌ها چه كرده است؟

از اقدامات دولت كامرون كه به تحريك شديد معترضين انجاميده، عملكرد پليس تحت امر دولت وي و سياست‌هاي انقباض اقتصادي است كه كاملا مربوط به دولت خود اوست.

از نظر تحليلگران، نسبت دادن اين ناآرامي‌ها به موضوعات صرفا اخلاقي نوعي فرار به جلو محسوب مي‌شود كه ديويد كامرون در حال انجام آن است. بي‌اخلاقي بيش از هر طيفي در ميان سياستمداران انگليسي رواج دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *