پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

بورس انرژی از راه می رسد

پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 179581
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازي بورس انرژي با محوريت برق در آينده نزديك خبر داد و گفت: پذيره نويسي بورس انرژي در شهريور ماه امسال انجام مي شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا،' علي صالح آبادي ' عصر چهارشنبه در مراسم توديع و معارفه مدير عامل بورس كالا كه در هتل انقلاب برگزار شد ، با بيان آنكه ، درخواست هاي سهامداري بورس انرژي چند برابر تعداد سهام هاي تخصيص يافته است ، افزود: پس از انجام اقدام هاي لازم در اين خصوص ، پذيره نويسي عمومي بورس انرژي انجام خواهد شد، ضمن آنكه كارگزاري هاي حائز شرايط نيز بايد آموزش هاي لازم را در اين خصوص ببينند.
** آيين نامه اوراق اختيار معامله بزودي نهايي مي شود
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در ادامه با اشاره به اينكه آيين نامه اوراق اختيار معامله در آينده نزديك نهايي مي شود، از ابلاغ دستورالعمل آن به بورس كالا تا چند روز آينده خبر داد.
** بورس كالا
وي با بيان آنكه ، بورس كالا از زمان راه اندازي ( سال ۱۳۸۲ ) تاكنون پيشرفت هاي مناسبي داشته است ، مهمترين دغدغه اين بورس را حركت آن به سمت اوراق بهادار عنوان كرد كه با راه اندازي معاملات آتي اين امر محقق شد.
صالح آبادي تصريح كرد: از ابتداي سال جاري تا كنون حجم معاملات قراردادهاي آتي سكه طلا يك هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان بوده است، درحالي كه معاملات در اين بخش امكان چند برابر شدن را دارد.
وي حجم معاملات كالاهاي فيزيكي بورس كالا را در سال ۸۴ حدود دو هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: اين رقم در سال ۸۹ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان افزايش يافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *