يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰
۷

مسیر تهرانی‌ها باز هم کوتاه شد

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 880839
دسترسی بزرگراه شهیدهمت غرب از بزرگراه‌ شهیدچمران شمال امروز با حضور مدیران شهری افتتاح می‌شود‌.
مسیر تهرانی‌ها باز هم کوتاه شد
کاهش بار ترافیک و گردش‌های اضافی؛ مواردی که امروز شنبه (29اردیبهشت) با بهره‌برداری از دسترسی بزرگراه شهیدهمت غرب از بزرگراه شهیدچمران شمال در قالب پویش امید و افتخار محقق می‌شوند. این محورهای بزرگراهی از شریان‌های اصلی پایتخت محسوب می‌شوند و نبود نقطه اتصال و دسترسی مناسب (پل چپ‌گرد) علاوه بر افزایش بار ترافیکی در هر دو محور بزرگراهی، سبب افزایش گردش‌های اضافی و در نتیجه افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوای تهران ‌شده است. اکنون با ایجاد دسترسی مناسب، مدیران شهری معتقدند که حدود 5.9کیلومتر از گردش‌های اضافی کاسته می‌شود و شهروندان در مدت زمان کوتاهی می‌توانند مسیر موردنظر را در محورهای بزرگراهی شهیدچمران و شهیدهمت طی کنند.‌

بهبود شبکه‌های بزرگراهی
بهمن 1401بود که مهدی صالحی، شهردار منطقه2 از احداث یک پل چپ‌گرد در مسیر شمال بزرگراه شهیدچمران به بزرگراه همت (غرب) در راستای کاهش بار ترافیکی خبر داد. براساس گفته‌های او، مقرر شد این کار در راستای بهبود کارکرد شبکه بزرگراهی و کاهش بار ترافیکی با احداث یک پل چپ‌گرد انجام شود و 2بزرگراه (شمال بزرگراه شهیدچمران به غرب بزرگراه شهیدهمت) به هم متصل شوند.

دسترسی از طریق معابر غیرمجاور
بنا بر‌گفته‌های شهردار منطقه 2سال‌ها دسترسی بزرگراه شهیدچمران به همت غرب از طریق معابر غیرمجاور ازجمله بلوارهای ملاصدرا و شیخ بهایی جنوب و با رفت و برگشت تا تقاطع بزرگراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی صورت می‌گرفت و همین امر سبب گردش‌های اضافی و افزایش بار ترافیک می‌شد که با احداث رمپ و ایجاد دسترسی مستقیم قطعا طی مسیر در مدت زمان کوتاهی انجام خواهد شد.

ایجاد دسترسی با پل چپ‌گرد
تقاضای بالای دسترسی از بزرگراه شهید چمران به غرب بزرگراه شهید همت، منجر به ایجاد گلوگاه ترافیکی می‌شد و در بسیاری از موارد بار ترافیک به معابری چون خیابان ملاصدرا و... هدایت می‌شد. هادی حق‌بین با اشاره به این موضوع تأکید کرد: «برای ایجاد دسترسی بین 2محور بزرگراهی (چمران و همت) گزینه‌های مختلفی با در نظر گرفتن حفظ فضای سبز موجود بررسی و در نهایت این دسترسی به‌صورت یک پل چپ‌گرد طراحی شد.»

روان‌سازی‌ جریان ترافیک
به‌گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر روان‌سازی‌ و گشایش ترافیکی، حدود 6.5کیلومتر گردش‌های اضافی درصورت انتخاب مسیر لوپ‌های شمالی تقاطع بزرگراه‌های شهیدچمران و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و 3کیلومتر هم درصورت انتخاب مسیر خیابان‌های ملاصدرا و شیخ‌بهایی کاهش می‌یابد.

تسریع عبور و مرور اهالی
آن طور که هادی حق‌بین عنوان کرده: «با تأمین دسترسی بزرگراه شهیدهمت غرب از بزرگراه شهیدچمران شمال، پیش‌بینی می‌شود شهروندانی که در محدوده‌های میدان صنعت، جنت‌آباد، سردار جنگل و پونک تردد می‌کنند، بتوانند از این مسیر استفاده کنند و به دور از ترافیک در مدت زمان کمی به مقصد برسند.»

پیامدهای اصلاح تقاطع‌ها
کاهش پیمایش‌های غیرضروری
 کاهش مصرف سوخت
 ایمن‌ و روان‌سازی بار ترافیکی
 رضایتمندی شهروندان
 
https://jahannews.com/vdcdsz0jnyt0jj6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdsz0jnyt0jj6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید
Iran, Islamic Republic of
خدا به همه خادمین به مردم خیر و سلامتی بدهد.
Iran, Islamic Republic of
خدا به جای آقای رئیسی عزیز، انقلابی تر از ایشان را روزی مان فرماید!
ان شاءالله
کریم
Iran, Islamic Republic of
در بیشتر کارهای عمرانی کشور متاسفانه دوباره کاری وجوددارد. شاید منافع مقاطعه کاردر آن باشد .چرا از اول به فکر اینکار نیفتادند.باید مهندس راه که نقشه این بزرگراه را ارایه کرده پاسخگو باشد .
پارسی
Iran, Islamic Republic of
سلام به مسئولین دلسوز روان کردن.... ترافیک برای تهران نیاز اساسی است.
United States
خروجی مسیر چمران جنوب به همت غرب و شرق چه میشود ؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
همه اش این چه می شود، آن چه می‌شود!
به آقای رئیسی عزیز هم علیرغم همه دوندگی‌ها، همش همین را می‌گفتند، عده ای...
Iran, Islamic Republic of
واقعا لازم بود، دم همه ی دست اندر کاران دردنکنه، کار بسیار خوب و طراحی مهندسی عالی ایه