چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰
۱

کاوه: اخبار خوبی در مورد یزدانی وجود دارد/ به امامی امیدواریم

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 880366
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تأکید کرد که یونس امامی بعد از باخت در لیگ و تورنمنت کرواسی، روند خوبی داشته و کادرفنی را نسبت به المپیک امیدوار کرده است.
خبرهای خوب از روند بازگشت حسن یزدانی
به گزارش جهان نيوز، محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌وگو با تسنیم درباره عدم کسب سهمیه در وزن 57 کیلوگرم توسط علیرضا سرلک اظهار داشت: در وزن 57 کیلوگرم بچه‌های دیگر آماده‌تر بودند، او هم تلاشش را کرد. پیش‌بینی می‌شد سهمیه نگیریم. باید برای المپیک و اوزانی که سهمیه گرفتیم، تجهیز شویم. در 5 وزن دیگر با آمادگی کامل به المپیک برویم و برای 57 کیلوگرم هم فکری اساسی کنیم.

وی در مورد آزمون میلاد والی‌زاد، ابراهیم خواری، احمد جوان و حالا هم علیرضا سرلک در مسابقات مختلف در وزن 57 کیلوگرم و ناکامی همه آنها در کسب مدال و سهمیه المپیک تصریح کرد: باید قبول کنیم امیدوارکننده‌ترین نتیجه ما در چند سال اخیر پنجمی المپیک رضا اطری و بعد هم دومی سرلک در جهانی نروژ بود. حتی در مسابقات آسیایی هم نتوانستیم مدال بگیریم. فکر می‌کنم بچه‌هایی که از جوانان به این وزن تزریق شدند، یک مقدار با مشکل اضافه وزن مواجه هستند و باید روی بچه‌هایی که سبک‌تر هستند سرمایه‌گذاری کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره اینکه آیا رضا اطری بعد از شکست در مسابقات قهرمانی آسیا، شانس حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی را از دست داد؟، گفت: به اطری گفتیم در جام تختی کشتی بگیرد، هرچند سنش بالا رفته، اما تجربه کشتی‌گیری‌اش با سنش نمی‌خواند. قابلیت‌های خیلی خوبی دارد اما از حداقل قابلیتش استفاده می‌کند. در بیشکک می‌توانست اول شود اما دو کشتی را باخت. کشتی اول را برده بود و باید 20 ثانیه آخر را مدیریت می‌کرد. باید زحمت بکشد، بچه‌های جوانتر را هم داریم و بعد از جام تختی باید یکسری جوان را هم به اردو اضافه کنیم.

کاوه درباره وزن 57 کیلوگرم که سهمیه المپیک را نگرفتیم و اینکه آیا بعد از این کشتی‌گیران مدعی این وزن در اردوی المپیکی حضور خواهند داشت؟، عنوان کرد: همه را گفتیم در جام تختی کشتی بگیرند، سرلک فقط می‌تواند در جام تختی کشتی نگیرد چون فاصله‌اش با گزینشی جهانی زیاد نیست. با جوان هم صحبت کردم، فقط این نیست که کشتی‌گیر سر وزن برسد، مهم این است که بتواند سر وزن خوب کشتی بگیرد، بنابراین جوان در 61 کیلوگرم کشتی خواهد گرفت. خواری هم به اردوی جوانان رفته و والی‌زاده هم وزنش سنگین نیست. حتما ًباید برای آینده 57 کیلوگرم از امروز کار کنیم.

وی درباره اینکه باتوجه به کشتی‌گیرانی که در 65 کیلوگرم کسب سهمیه کردند، چقدر برای مدال‌آوری رحمان عموزاد در المپیک شانس قائل است، گفت: بعد از مسابقات قرقیزستان، در تمرینات خیلی خوب بود و روحیه‌اش هم خیلی خوب شده، 65 کیلوگرم وزن پرترافیکی است و نفرات را کنار هم بگذاریم یک نفر ممکن است بگویی طلا می‌گیرد و با یک تحلیل دیگر ممکن است همان نفر حذف شود. نمی‌توانیم بگوییم حتماً یک نفر در المپیک مدال می‌گیرد، کار رحمان سخت است اما ما امیدوار هستیم.


کاوه درخصوص 3 وزن 70، 74 و 79 کیلوگرم یادآور شد: امیرمحمد یزدانی برای جهانی انتخاب شده و باید کار کند. چیزی که از یونس امامی در چند وقت اخیر دیدم این است که انگیزه‌اش بیشتر شده و به لحاظ روانی برای اینکه بهتر تمرین کند، شرایط مناسب‌تری دارد. در مسابقات کسب سهمیه هم نمایش خوبی داشت و از زمان لیگ و تورنمنت کرواسی، در رقابت‌های کسب سهمیه آسیایی، خیلی جلوتر بود. یونس با همین روند جلو برود، خیلی به او امیدوار می‌شویم و یکی از شانس‌های خوب ما در المپیک است. محمد نخودی هم انتخاب شده و آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف دارد که به او استراحت دادیم.

وی درباره اینکه باروز احتمالاً برای مسابقات جهانی برمی‌گردد و نخودی قبلاً چند شکست متوالی را مقابل این حریف تجربه کرده، گفت: در مسابقات انتخابی آمریکا، باروز حتی به فینال هم راه پیدا نکرد، سال گذشته هم در 79 کیلوگرم ملی‌پوش نشد. امسال از آن سال‌هاست که نخودی می‌تواند برنده جدال با باروز و سایر رقبایش باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره وضعیت انتخاب ملی‌پوش 86 کیلوگرم گفت: خبرهایی که در مورد حسن یزدانی شنیده می‌شود، اخبار خوبی است، اما یزدانی باید در مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان کشتی بگیرد تا اطمینان کامل از نظر آسیب‌دیدگی‌اش داشته باشیم. مشکلی پیش نیاید، گزینه اول ماست. کامران قاسم‌پور هم کشتی‌گیری است که تلاش می‌کند. کامران را نگه داشتیم اگر خدای ناکرده اتفاقی برای حسن یزدانی رخ داد بتوانیم از او استفاده کنیم.

کاوه در مورد اینکه آیا امیرحسین فیروزپور به عنوان ملی‌پوش انتخاب شده و شانس مدال‌آوری امیرعلی آذرپیرا در المپیک، گفت: فیروزپور جوان خوبی است، در چرخه انتخابی تیم ملی هم در قهرمانی کشور و هم قهرمانی آسیا، اول شده و باید جلوتر برویم تا نفر منتخب ما انتخاب شود. به امیرعلی آذرپیرا هم در 97 کیلوگرم امیدوار هستم. بعد از نمایش خوبش در کرواسی، در مسابقات کسب سهمیه، آن چیزی که ما می‌خواستیم نبود اما تلنگری به او وارد شد. آذرپیرا یکی از نفرات خوب ماست و ان‌شاءالله بتواند خودش را نشان دهد.

وی درخصوص امیرحسین زارع که اکنون همه او را شانس اصلی مدال طلای کشتی ایران در بازی‌های المپیک می‌دانند، خاطرنشان کرد: او در 3-4 سال گذشته روند خیلی خوبی داشته و فاصله‌اش از رقبا را زیاد کرده اما باید بداند کار است و باید حتماً برای طلای المپیک تلاش کند.
https://jahannews.com/vdciquavqt1avp2.cbct.html
jahannews.com/vdciquavqt1avp2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این قهرمانان رادرهررشته ای که هستنددراوج پیروزی کناربروندنه وقتی که شانه اونهاباشکست روی تشک فرودآورد..حمید سوریان را یادتان است..تیلورآمریکایی که مال همین چندروز پیش بود