سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰

معلمان عزیز! از بچه‌ها مهره نسازید

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 880345
خودشان دارند خلاقیت نشان مى‌دهند خودشان ابتکار و ابداع دارند و خودشان دارند حرکت مى‌کنند. اما مى‌دانند که حرکت‌هایشان باید به هم پیوسته باشد و تک نمانند
معلمان عزیز! از بچه‌ها مهره نسازید
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، کانال «نظام مباحث آموزش‌وپرورش» در بله بخش‌هایی از گفته‌های آیت‌الله بهشتی (ره) را به استناد «کتاب آزادی در تربیت کودکان، صص۷۱- ۷۰» به اشتراک گذاشت.

شهید فرموده‌اند: یک نوع مدیریت هست که همیشه به اداره شونده‌ها میدان می‌دهد که احساس کنند خودشان دارند فکر مى‌کنند.

خودشان دارند خلاقیت نشان مى‌دهند خودشان ابتکار و ابداع دارند و خودشان دارند حرکت مى‌کنند. اما مى‌دانند که حرکت‌هایشان باید به هم پیوسته باشد و تک نمانند.

ایمان آورده‌اند به اینکه تک ماندن همان، باطل شدن و عاطل شدن و بى‌ثمر یا کم‌ثمر شدن همان. این مدیریت پایدارتر است. در این راه باید خیلى خون‌دل خورد. یک معلم باید خیلى خون‌دل بخورد تا کلاس را طورى اداره کند که بچه احساس آزادى هم بکند.

خیلى خون‌دل خوردن دارد و خیلى انسان باید در خودش سرمایه جمع کند تا بتواند این کار را بکند. معلمان عزیز باید به عنوان یک معلم متعهد مسلمان انقلابى این کار را بکنند، والا از بچه‌ها مهره ساختن هنر نیست. از بچه‌ها مهره نسازید! این کار آخر و عاقبت ندارد.
https://jahannews.com/vdcfjxdctw6dcma.igiw.html
jahannews.com/vdcfjxdctw6dcma.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *