جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

صدور ۱۲۶ حکم علیه دولت آمریکا در دادگستری استان تهران

دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 880315
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: ۱۴۸ پرونده مجموعاً با ۲ هزار نفر خواهان از اقشار مختلف مردم تشکیل شده که منجر به صدور ۱۲۶ حکم علیه دولت آمریکا شده است.
صدور ۱۲۶ حکم علیه آمریکا در دادگستری تهران
به گزارش جهان نيوز، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی القاصی‌مهر؛ رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش دوم جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به ارائه گزارشی از نحوه رسیدگی به دعاوی مطرح‌شده علیه رژیم غاصب صهیونیستی و دولت آمریکا در یکی از شعب ویژه دادگستری استان تهران پرداخت.

وی گفت: تاکنون در این شعبه ویژه، تعداد 148 پرونده مجموعاً با دو هزار نفر خواهان از اقشار مختلف مردم تشکیل شده که منجر به صدور 126 حکم علیه دولت آمریکا شده است؛ 5 مورد از این آراء منتهی به صدور اجراییه شده‌اند و سایر آراء نیز در حال ترجمه و ابلاغ هستند.

رتبه اول قوه قضاییه در شفافیت مالی
حجت‌الاسلام رحیمی؛ حاکم شرع دیوان محاسبات نیز در این جلسه گفت: طبق گزارش اسفندماه سال گذشته دیوان محاسبات، قوه قضاییه از حیث شفافیت و انضباط مالی در میان دستگاه‌های مختلف، رتبه اول را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی طبق قانون مکلف هستند اطلاعات کارمندان خود را در سامانه‌های پاکنا و حقوق و مزایا، بارگذاری کنند تا خزانه، حقوق این کارمندان را پرداخت کند، گفت: بیشترین درصدِ ثبت اطلاعات در سامانه پاکنا مربوط به قوه قضاییه است به نحوی که از مجموع 196 دستگاه اجرایی تحت نظر قوه قضاییه، 188 دستگاه اجرایی (معادل حدود 96 درصد) اقدام به ثبت اطلاعات در این سامانه کرده‌اند.

افزایش ابلاغ الکترونیکی دیوان عدالت اداری به 98 درصد
حجت‌الاسلام مظفری؛ رئیس دیوان عدالت اداری نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد دو سال گذشته این دیوان پرداخت و با بیان اینکه طی دو سال گذشته هیچ پرونده معوقه‌ای در این دیوان نداشته‌ایم، تصریح کرد: همه پرونده‌های مانده‌‌ی بیش از 7 ماه در دیوان عدالت اداری، به صورت موردی بررسی می‌شوند تا هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف آنها صورت بگیرد.

رئیس دیوان عدالت اداری ضمن اشاره به آثار مثبت راه‌اندازی دادرسی الکترونیکی در دیوان عدالت اداری از نیمه دوم سال گذشته، گفت: میزان ابلاغ الکترونیکی دیوان عدالت اداری نیز امروز به 98 درصد رسیده و این درحالی است که حدود دو سال پیش، این آمار 36 درصد بوده است.

صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده سرقت مسلحانه بزرگراه صدر
علی صالحی؛ دادستان تهران نیز در این جلسه، از صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده سرقت مسلحانه بزرگراه صدر خبر داد و گفت: از جمله اتهامات موجود در کیفرخواست صادره برای متهمان این پرونده، شرکت در محاربه از طریق بکارگیری سلاح سرد به منظور بردن مال مردم و ایجاد ناامنی در محیط است.

وی همچنین با اشاره به رسیدگی‌های انجام‌شده پیرامون پرونده سرقت در اتوبوس‌های بی‌آرتی پایتخت گفت: پس از انتشار فیلم مربوط به ضرب و جرح یک نفر در اتوبوس‌های بی آر تی تهران، پرونده قضایی این موضوع تشکیل و پس از بررسی‌های صورت گرفته، متهمین این پرونده دستگیر شدند؛ در نهایت روز گذشته کیفرخواست متهمان این پرونده به اتهاماتی از جمله سرقت تعزیری از طریق جیب‌بُری، شرکت در ضرب و جرح عمدی با زنجیر، توهین، مشارکت در تهدید با چاقو و تبانی برای بردن مال غیر و همچنین اخلال در نظم عمومی، صادر شد.
https://jahannews.com/vdccsxq4p2bq418.ala2.html
jahannews.com/vdccsxq4p2bq418.ala2.html
برچسب ها: ترور تحریم آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *