پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰

توافق پسا جنگ تل‌آویو و قاهره

شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب: 880040
یک رسانه عبری زبان فاش کرد، اسرائیل و مصر در رابطه با مدیریت گذرگاه رفح در دوره پسا جنگ با یکدیگر توافق کرده‌اند.
به گزارش جهان نيوز، روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی در این رابطه اعلام کرد: مصر و اسرائیل در رابطه با نحوه اداره گذرگاه رفح به طور اخص و شهر رفح به طور اعم بعد از پایان جنگ به توافق رسیده‌اند.
 
تسفی بارئیل تحلیل‌گر ارشد این رسانه عبری زبان در نوشتاری در این رابطه فاش کرد: این توافق بین مصر، اسرائیل و ایالات متحده انجام گرفته و در چارچوب آن نظارت بر مدیریت عبور و مرور در گذرگاه به یک شرکت غیر نظامی اما مسلح که ظاهرا آمریکایی است، سپرده خواهد شد.
 
به نوشته این تحلیل‌گر در حال حاضر نیز برخی از سازمان‌های امداد رسان از افراد مسلح برای حفاظت خود استفاده می‌کند در حالی که شرکت‌های مختلفی نیز از این دست توسط ایالات متحده در ده‌ها کشور جهان از جمله در افغانستان و عراق هم فعال هستند.
 
هاآرتص با اعلام مخالفت خود با این توافق نوشت: به جز هزینه مادی هنگفتی که به کارگیری این شرکت‌های حفاظت خصوصی به همراه خواهند داشت، هنوز مشخص نیست که کارفرمای این شرکت‌ها چه طرفی خواهد بود، آیا آنها پیمانکار اسرائیل خواهند بود یا ایالات متحده؟
 
به اعتقاد نویسنده: این مسئله بسیار حایز اهمیت است، زیرا این کارفرمای رسمی است که مشخص خواهد خواهد کرد گذرگاه رفح چگونه فعالیت کرده، سیاست‌های فعالیت آن چگونه بوده و از آن مهمتر اینکه در صورت حمله حماس یا درگیری با فلسطینیان چه کسی دستور آتش و شلیک به سوی آنها را صادر می‌کند.
 
بارئیل در پایان خواهان آن شد که تا زمان مشخص شدن دقیق طرف مسئول مدیریت گذرگاه رفح، اسرائیل باید همچنان حضور خود را در غزه گسترش داده و در چارچوب تفسیر قانون بین المللی به عنوان نیروی اشغالگر در آن حضور داشته باشد.
https://jahannews.com/vdchkvn6v23n6vd.tft2.html
jahannews.com/vdchkvn6v23n6vd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *