شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

مرگ 40 عضو القاعده در حلب

شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 498840
دیدبان حقوق بشر سوریه روز جمعه 20 ژانویه اعلام کرد، 40 تن از اعضای گروه «جبهه فتح الشام» در اثر بمباران جنگنده‌های ناشناس به مواضع گروه این گروه در حلب واقع در شمال سوریه، کشته شدند.
مرگ 40 عضو القاعده در حلب
به گزارش جهان، به نقل از العربیه، رامی عبدالرحمن، رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه، با تایید این خبر به خبرگزاری فرانسه، گفته است که چنگنده‌های ناشناس که معلوم نیست سوری، روسی یا متعلق به ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به رهبری آمریکا، شامگاه پنجشنبه یک اردوگاه نظامی وابسته به اعضای گروه «جبهه فتح الشام» را در منطقه "جبل شیخ سلیمان" در حومه غرب حلب مورد حمله قرار داده‌اند».

به گفته این منبع با کشته شدن 40 تن از اعضای جبهه فتح الشام، شمار کشته شدگان این گروه در شمال سوریه طی ماه جاری به 100 نفر رسیده است.

گفتنی است که «جبهه فتح الشام» همان جبهه النصره است که نام خود را چند ماه پیش از جبهه النصره به جبهه فتح الشام تغییر داد.

رهبر این گروه با تاکید بر انحلال النصره گروه موسوم به «جبهه فتح الشام» (جفش) را رسما اعلام کرد.

ابومحمد الجولانی، رهبر جبهه النصره در نخستین حضور خود در برابر دوربین‌ها پس از اعلام انحلال جبهه النصره، از تشکیل «جبهه فتح الشام» خبر داد.

الجولانی گفته بود که این اقدام برای متحد شدن دیگر گروه‌ها با یکدیگر صورت گرفته و این گروه با هیچ طرف خارجی ارتباط ندارد.

جبهه النصره که در سوریه با رژیم اسد و مخالفان سوری در حال جنگ و ستیز است پیشتر با شبکه القاعده به رهبری ایمن الظواهری اعلام بیعت کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *