دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۲
در مسیر حرم کریمه اهل بیت تا مسجد جمکران

قمی‌ها برای رئیس جمهور شهید سنگ تمام گذاشتند/ تشییع تاریخی شهدای خدمت +فیلم و تصاویر

سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 881422
پیکر شهدای خدمت پس از طواف در حرم کریمه اهل بیت در میان خیل جمعیت عزاداران در بلوار پیامبر اعظم(ص) راهی مسجد مقدس جمکران شد و پس از پایان مراسم ابدان مطهر شهدا راهی تهران شد.
قمی‌ها برای رئیس جمهور شهید سنگ تمام گذاشتند/ تشییع تاریخی شهدای خدمت +فیلم و تصاویر
به گزارش جهان نيوز، عصر روز سه شنبه پیکرهای مطهر رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت پس از آنکه در تبریز تشییع شدند به تهران انتقال داده شدند و از آنجا راهی قم شدند تا آیت الله رئیسی آخرین زیارت خود را در حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام دهد و این سید شهیدان خدمت به همراه سایر شهدا در آغوش گرم مردم قم تشییع شوند.

پیکرهای مطهر پس از آنکه وارد شهر مقدس قم شدند به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها انتقال یافتند و از سمت مدرسه مبارکه فیضیه این مدرسه‌ای که روزگاری آیت الله رئیسی این عالم مجاهد برای تحصیل در آن رفت و آمد می‌کرد به سمت حرم مطهر بانوی بزرگ اسلام کریمه اهل بیت علیهم السلام راهی شدند.

پیکرهای مطهر شهدا در صحن مدرسه فیضیه قم مورد استقبال شماری از علما و اساتید حوزه علمیه و شخصیت‌های حوزوی قرار گرفتند و در ادامه به سمت حرم بانوی کرامت انتقال داده شدند.

در صحن امام هادی علیه السلام پیکرهای مطهر شهدای خدمت در حالی که خادمان حرم شمعدان در دست داشته و با گل به استقبال شهدا آمده بودند تا ضریح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها آنان را بدرقه کردند.

آخرین زیارت آیت الله رئیسی و شهدای راه خدمت در حرم بانوی کرامت انجام شد و خادمان حرم پیکرهای مطهر را به ضریح اخت الرضا علیه‌السلام متبرک کردند.

در مسیر خروج از حرم مطهر در مدرسه فیضیه آیت الله سبحانی از مراجع تقلید شیعه در حالی که تازه برای وداع وارد مدرسه شده بود منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور دستور داد تا پیکر مطهر شهید حجت الاسلام سید ابراهیم را نگه دارند تا این مرجع تقلید برای قرائت فاتحه و وداع بر سر پیکر این خادم ملت حضور یابد.

پس از آن شهدای راه خدمت به سمت بلوار پیامبر اعظم انتقال داده شدند تا تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش از این بلوار ۸ کیلومتری تا مسجد مقدس جمکران آغاز شود.

جمعیت از ابتدای بلوار پیامبر اعظم لبریز بود و خودروی حامل پیکرهای مطهر شهدا به سختی توانست به مسیر اصلی بلوار راه یابد.
جمعیت با مشاهده پیکرهای مطهر رئیس جمهور شهید و همراهانش خود را به سمت خودرو رساندند.

از مردم قم چنین استقبال و تشییع با شکوهی در بدرقه شهید حاج قاسم سلیمانی و فرماندهان جبهه مقاومت در همین بلوار پیامبر اعظم در سال ۸۹ به یادگار مانده و این تشییع بی نظیر و با شکوه امروز نیز نشان از عمق ارادت ملت به خادمان واقعی خود به خصوص خادم الرضا علیه السلام است.

دو طرف بلوار پیامبر اعظم مملو از جمعیت بود و بسیاری با چشمان اشک بار و بغض‌های شکفته در انتظار سید شهیدان خدمت بودند تا برای آخرین بار این مرد جهادی و انقلابی را استقبال کنند.















فیلم وداع آیت الله سبحانی

بوسه آیت الله نوری همدانی بر تابوت شهید رئیسی

طواف شهیدان خدمت در حرم حضرت معصومه
https://jahannews.com/vdccisq4i2bq408.ala2.html
jahannews.com/vdccisq4i2bq408.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *