پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تهدید کی‌روش! +فیلم

پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 817486
کارلوس کی‌ روش ناراحتی و اعتراضش را با نتراشیدن ریش‌هایش نشان می‌دهد.
تهدید کی‌روش! +فیلم
 
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم آنلاین، درست مثل دیروز که با قدم‌هایی سنگین و چهره‌ای مه‌آلود، عرض زمین را طی کرد تا روبروی خبرنگاران بایستد و مسئله‌ مهمی را به به آنها اطلاع دهد: «‌می‌بینید که... به هر دلیلی برنامه آماده‌سازی ما مسیر درستی را طی نمی‌کند. مطلع هستید که آماده‌سازی یک قدم بسیار مهم در مسیری است که پیش‌رو داریم و بدون آن نمی‌توانیم به اهداف‌مان برسیم.»
 
این اعتراض کارلوس کی‌روش آشناست، چیزی شبیه به اعتراضاتش در مسیر آماده‌ سازی ایران برای دو جام‌ جهانی برزیل و روسیه که حاصل آن جنگ با مربیان چون امیر قلعه‌نویی، مرحوم کرانچار، برانکو و... بود.

کی‌روش دیروز نسبت به دو اتفاق اعتراض داشت؛ اول؛ برگزاری سوپرجام در روز چهارشنبه آینده که باعث شد ملی‌پوشان استقلال همچنان در اختیار ساپینتو باشند، یعنی بازیکنانی چون سیدحسین حسینی، محمد محبی، مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی و... تا قبل از این مسابقه، در اختیار تیم‌ملی نیستند.

دوم؛ مخالفت باشگاه الاهلی قطر با حضور شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در ملی‌پوش خط میانی ایران، در تمرینات تیم ملی.

کارلوس کی‌روش با ناراحتی ادامه می‌دهد: «الان که بازیکنان را در اختیار نداریم، بررسی آن‌ها سخت است و احتمالا برخی از آن‌ها فرصت حضور در تیم‌ملی را از دست می‌دهند.»
 
این جمله کارلوس همه را به یاد جنگ با زلاتکو کرانچار در آستانه جام‌جهانی برزیل(2014) می‌اندازد که قربانی آن امید ابراهیمی، شجاع خلیل‌زاده و محمدرضا خلعتبری بودند. آنها جام جهانی را از دست دادند.

حالا هم قرار است بازیکنانی چون شجاع خلیل‌زاده، چشمی، سیدحسین حسینی، کنعانی‌زادگان و... جام جهانی را از دست بدهند؟ قاعدتا درباره دو لژیونر ایرانی الاهلی، شرایط متفاوت‌تر است و کارلوس نمی‌تواند به سادگی روی نام‌شان خط قرمز بکشد ولی بعضی بازیکنان استقلال بیشتر در خطر هستند.

کارلوس مخالف سوپرجام؟

دیروز در سازمان لیگ کسی نمی‌دانست آیا کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی مخالف برگزاری سوپر جام بوده یا نه؟ وقتی در این باره از سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سوال کردیم، جواب داد: «صحبتی در این باره نشد. طبیعی است که کارلوس بهترین شرایط را برای تیم ملی بخواهد.» آیا ممکن است این مسابقه به زمان دیگری موکول شود؟ مهدی جواب می‌دهد: «دو تیم فینالیست یعنی نساجی و استقلال که دارند آماده سازی می‌شوند. میزبان هم اعلام شد. قاعدتا تغییری صورت نمی‌گیرد.»

بنابراین کی‌روش دیرتر از زمانی که باید، یاد سوپر جام افتاده چون تنها یک روز تا برگزاری مسابقه باقی مانده است و اگر او اعتراضی داشت، باید حداقل هفته قبل آن را اعلام می‌کرد.

الاهلی زیر قولش زد

درباره ملی‌پوشان الاهلی یعنی شجاع خلیل‌زاده و امید ابراهیمی اما وضعیت متفاوت است. این دو بازیکن به همراه امید ابراهیمی، بعد از تعطیلی رقابت‌های لیگ قطر، عازم تهران شدند تا در پک زیر نظر مربیان ملی کار کنند. کارلوس کی‌روش در سفر به قطر، با مسئولان الاهلی به توافق رسید که زودتر از فیفا دی (که می‌گوید ملی‌پوشان 7 روز قبل از جام‌جهانی در اختیار تیم‌ملی باشند) به تمرینات ایران ملحق شوند. باشگاه قطری اما اواخر هفته قبل زیر قول خود زد و شجاع و کنعانی‌زادگان را به دوحه فراخواند.

کی‌روش با ناراحتی می‌گوید: «متاسفانه باشگاه الاهلی از قطر این اجازه را به ما نداد که این دو بازیکن با ما ادامه دهند. پنج هفته بدون بازی فوتبال برای این بازیکنان قبل از جام‌جهانی سخت خواهد بود» او درباره توافق با مسئولان الاهلی چنین پاسخی می‌دهد: «من به همراه نائب رییس اول فدراسیون در قطر حاضر شدیم. ما در آنجا گفتیم دیگر بازیکنان خارجی لیگ مثل تونسی‌ها و الجزایری‌ها و... در اختیار فدراسیون و کشورهای خود قرار گرفته‌اند.

از الاهلی خیلی تشکر کردیم و اگر شما به سایت آنها بروید می بینید که آنها هم حمایت کردند. اما به یکباره گفتند نه و از قول خودشان عقب کشیدند. حالا عجیب نیست که تنها شجاع و کنعانی‌زادگان در اختیار تیم‌ملی کشورشان نیستند؟»

کارلوس البته می‌داند این یک قانون است و طبق آن، باشگاهها از 7 روز مانده به مسابقات جام جهانی می‌توانند بازیکنان خود را در اختیار تیم‌ ملی قرار دهند. فدراسیون فوتبال گویا از طریق فدراسیون فوتبال قطر اقداماتی کرده اما کارلوس معتقد است نتیجه بخش نخواهد بود: «موضوع در مورد فدراسیون ایران یا قطر نیست و در مورد باشگاه الاهلی قطر است.

من درک نمی‌کنم چرا کشور قطر تمام ملی‌پوشان خود را ترخیص کرده و بازیکنان تیم ملی قطر بیشتر از 6 ماه است که در اردوی اروپا هستند. تنها دو بازیکنی که مجبور شدند بروند قطر شجاع و کنعانی‌زادگان بودند و چیزی که من نمی توانم درک کنم، همین است.»

 
https://jahannews.com/vdcbwzbw0rhb8ap.uiur.html
jahannews.com/vdcbwzbw0rhb8ap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *