کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

شهرداری آبادان مالک مشارکتی متروپل بوده/ مجوز ۴ طبقه را به ۱۰ طبقه تغییر دادند/ شهرداری، دادستانی و شهرسازی به مکاتبات توجه نکرده بودند +فیلم

7 خرداد 1401 ساعت 8:24

تخلفات به قدری محرز بوده که افراد عادی هم با دیدن ساختمان متوجه آن می‌شدند. مکاتبات زیادی هم صورت گرفته اما انگار صرفا برای رفع تکلیف بوده‌اند و اراده جدی برای توقف کار وجود نداشته است.


به گزارش جهان نیوز، شب گذشته، برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر با محوریت بررسی حادثه متروپل پخش شد. در بخشی از این برنامه مدیرکل دفتر ساختمان وزارت راه و شهرسازی از اعلام تخلفات این ساختمان به شهرداری آبادان و دادستانی مربوطه در سال 96 اشاره کرد.

در ادامه برنامه محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: شهرداری آبادان مالک مشارکتی متروپل بوده است و تعارض منافع صورت گرفته است. مجوز ۴ طبقه را به ۱۰ طبقه تغییر داده بودند.

کوچی افزود: نه شهرداری و نه دادستانی آبادان و نه وزارت راه و شهرسازی به تذکرات و مکاتبات نظام‌ مهندسی توجه نکرده بودند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تخلفات به قدری محرز بوده که افراد عادی هم با دیدن ساختمان متوجه آن می‌شدند. مکاتبات زیادی هم صورت گرفته اما انگار صرفا برای رفع تکلیف بوده‌اند و اراده جدی برای توقف کار وجود نداشته است.

دانلود فیلم

دادستان کل کشور هم در گفتگوی تلفنی با این برنامه با تاکید بر اینکه هر مقامی با هر سمتی که در حادثه متروپل نقش داشته‌اند تحت تعقیب قرار خواهد گرفت، گفت: بنده هنوز از میزان تقصیر دادستان آبادان مطلع نیستم اما پیگیر نقش وی هستیم و قطعا در برخورد با دادستان، بازپرس و دادیار در صورت مقصر بودنشان کوتاهی نخواهیم کرد.
 
دانلود فیلم


کد مطلب: 801357

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/video/801357/شهرداری-آبادان-مالک-مشارکتی-متروپل-بوده-مجوز-۴-طبقه-۱۰-تغییر-دادند-دادستانی-شهرسازی-مکاتبات-توجه-نکرده-بودند-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com