پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۵۵
رئیس جمهور:

این روزها زبان تشکر در کشور دچار لکنت عجیبی شده/ کار این دولت در زمینه سلامت از زمان هخامنشیان تا امروز بی‌سابقه بوده +فیلم

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 766361
روحانی گفت: طرح تحول سلامت دچار تعجب جهانیان شد و ده‌ها رهبر دنیا به خودِ من گفتند که چطور توانستید این‌کار را در کشورتان انجام بدهید؟ کشورهای بزرگ نتوانستند این را انجام دهند.
این روزها زبان تشکر در کشور دچار لکنت عجیبی شده/ کار این دولت در زمینه سلامت از زمان هخامنشیان تا امروز بی‌سابقه بوده +فیلم
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه تقریبا موج چهارم را تقریبا هستیم، گفت: این روزها متاسفانه زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است. زبان نقد و انتقاد همیشه باز بوده و امروز هم باز است و متاسفانه زبان تخریب و تحریف راه افتاده است.

وی افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر از یک وزارتخانه و دولت تعریف کنند برایشان دردناک است، خب از مردم تعریف کنید. مردم که در این صحنه فعال بودند، پرستاران و پزشکان فعال بودند، حداقل از آنها تشکر کنید.

روحانی یادآور شد: دولت‌ها در دنیا ماسک را یکدیگر قاپیدند ولی ما در کشورمان به خوکفایی رسیدیم و ماسک را اهدا کردیم. کالا در کشور به وفور وجود داشت و درحالی بود که کشورهای دنیا با مشکل مواجه بودند اما ما شرایط غیرعادی نداشتیم.

وی افزود: در 16 ماه اخیر، با کمبود تخت بیمارستانی مواجه نشدیم و این خود یک معیار است برای عملکرد ماست؛ در دنیا به مردم وقتی به بیمارستان‌ها می‌رفتند چون تخت نداشتند، بیماران را در چمن خواباندند و این مسئله در کشور ما رخ نداد. در کشور ما تخت به‌اندازه‌ی کافی بود و وقتی که در زمان نیاز هم نیروهای مسلح به میدان آمده و حاضر شدند و از نظر تخت بیمارستانی نه‌تنها برای بیماران کرونایی و بلکه برای بستری سایر بیماران هم دچار مشکل نشدیم.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: بخشی از این‌که با کمبود تخت مواجه نشدیم در سایه طرح تحول سلامت بود؛ برخی این را نمی‌توانند بفمهند در حالیکه این سه کلمه است؛ طرح تحول سلامت دچار تعجب جهانیان شد و ده‌ها رهبر دنیا به خودِ من گفتند که چطور توانستید این‌کار را در کشورتان انجام بدهید؟ کشورهای بزرگ نتوانستند این را انجام دهند که سهم پرداختیِ بیمار برای بستری شدن در شهرها به 10 و در روستاها در مقطعی به 5 درصد می‌رسد. چطور برخی این را یاد نگرفتند و این را که در مدرسه هم می‌توان آموخت و عجیب است.

روحانی گفت: مردم ایران بدانند که کار دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه سلامت در تاریخ کشور بی‌نظیر بوده و اگر حرفی در این‌زمینه هست، بگویید و در تاریخ کشور از ابتدا از زمان هخامنشیان تا الان تاریخ را ورق بزنید. تعداد تخت‌های ما در ابتدای دولت یازدهم، 90 هزار تخت بوده و این میزان در پایان دولت به 160 هزار تخت بیمارستانی خواهد رسید؛ این روشن است و بسیاری از تخت‌های قدیمی هم بازسازیِ کامل شد.

وی اظهار داشت: هم‌چنین هجرتِ واقعی صورت گرفت و یعنی پزشک متخصص که تهران و شهرهای پرجمعیت را رها کرد و به بخش‌های دور افتاده رفت و آن‌جا مستقر شد و به‌جای اینکه بیمار از سراسر کشور به مرکز استان و تهران بیاید، متخصص در کنار او قرار گرفت؛ این کار مهم و بزرگ نبود؟

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در مخیّله من نمی‌آمد که کسی درباره سه مسئله شک کند؛ یکی درباره برجام و خدمات آن که البته شکاکّین در این زمینه زیاد هستند، یکی در زمینه انقلاب دیجیتال و تحولی که ایجاد شد و یکی هم درباره تحول سلامت. البته در بقیه عرصه‌ها هم تحول بوده ولی این‌ها از واضحات و بدیهیات بود.

روحانی گفت: در این ایام عدالت و انصاف کنار زده شد و شاهد تحریف، تغییر و آمار غلط دروغ بودیم؛ می‌خواهیم به کجا برسیم؟ در این‌دوره که خیلی از مسائل واضح است که این همه فراز و نشیب و بالا و پایین رفتن ندارد و باید مسیر را طی کنیم و به روز انتخابات برسیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در این 16 ماه شاهد بدیم که صنایع و خدمات ضروریِ فعال بودند؛ در روزهای اخیر یکی-دو روز برق دچار به مشکل خورد و کشور با مشکل روبرو شد. استمرار ارائه خدماتی مانند برق، بنزین و گاز مهم است و همیشه باید در اختیار باشد؛ زمانی که ارائه خدمات آموزش امکان‌پذیر نبود، از طریق مجازی ادامه دادیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خوشبختانه تولید در کشور یک‌روز تعطیل نشد و در اسفند 98 و فروردین 99 مداوم بود و همه تلاش کردند، خاطر نشان کرد: آمار ابتلا و بستری در کارخانه‌ها کم بود و مرگ و میر هم به‌ندرت رخ داد و چرخه‌ی تولید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک لحظه هم متوقف نشد.

روحانی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌ها در کشور در این مدت تلاش و کوشش کردند، اظهارداشت: البته در این میان دو بخش فوق‌العادگی ویژه‌ای داشتند؛ یکی مدافعان سلامت که در خط مقدم بودند؛ هیچ پزشک و پرستاری بیمار را رها نکرد و البته جان خود را هم فدا کردند و شهدای سلامت برای ما بسیار ارزشمند هستند. البته دیگران هم آمدند و نیروهای مسلح، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر، بازرسی‌ها و کسب‌وکارها در صحنه بودند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر نیز نقش مقام معظم رهبری، مراجع و علما اهمیت بسیار داشت و اینکه مقام معظم رهبری در هر مسئله‌ای گفتند که من تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستم، ستاد تقویت شد و یک‌نمونه‌ی آن نیز مرلاسم ماه محرم بود که ایشان تنها در حسینیه حضور داشتند پروتکل‌ها را رعایت کردند. هم‌چنین مراجع هم فتوا داده و تأکید کردند؛ حوزه‌ها، مساجد و ائمه جمعه و جماعات وارد عرصه شدند و کار بزرگی در کشور صورت گرفت.

 

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: از روزی که این ویروس وارد کشور شد و ما فهمیدیم، ممکن است اواخر بهمن‌ماه وارد کشور شده باشد ولی ما روزِ آخر بهمن متوجه شدیم، یک لحظه هم در اطلاع‌رسانی مسامحه نشد و همان وقت اعلام کردیم. کشور ما یکی از منظم‌ترین کشورها در اعلام دقیق آمار بوده و هست و شاید کم کشوری باشد که مانند ما عمل کرده باشد و برخی هم حتی آمارشان را اعلام نکردند و یا دقیق بیان نداشتند. ما بر مبنای استاندارد بین‌المللی آمار را دقیق، روزانه و بدون وقفه اعلام کردیم.

روحانی گفت: اطلاع‌رسانیِ شفاف یکی از بزرگ‌ترین افتخارات دولت دوازدهم و وزارت بهداشت است و ما در بخش‌های دیگر هم شفافیت داشتیم. شفافیت یکی از موضوعاتی است که این را نمی‌توانید از دولت یازدهم و دوازدهم بگیرید؛ شفافیت، دولت الکترونیک، سامانه‌ها و اینکه وزارت بهداشت به سامانه سلامت وارد شده و هماهنگی کاملی دارد.

کالایی که وارد کشور می‌شود در سامانه تجارت ثبت شده و برای اولین‌بار در تاریخ کشور ایجاد شده است. دسترسی مردم به اطلاعات و شفافیت برای دولت یازدهم و دوازدهم است. ما برای موضوع مبارزه با فساد و تعارض منافع لایحه دادیم و بر آن اصرار کردیم و از زمان مجلس قبل ارسال کردیم و هنوز مانده است.

وی هم‌چنین درباره واکسیناسیون اظهار داشت: از ابتدا می‌دانستند واکسن دقیق اگر تهیه شود، عامل بزرگی برای پیشگیری است اما چون در زمان متعادلی وقت نبود که واکسن همه مراحل خود را طی کند، تمامی مراحل طی نشد؛ همین مسئله موجب شد که خیلی‌ها تردید داشته باشند که واکسن بزنیم یا نزنیم اما بعدها متوجه شدند که در همین مرحله هم می‌شود واکسن زد و ما نیز در همین مسیر حرکت می‌کنیم.  یکی می‌گفت "اگر واکسن از شرق بیاورید، نمی‌زنم" و دیگری نیز گفت که "اگر از غرب واکسن بیاورید، نمی‌زنم" و یکی هم می‌گفت "اصلا واکسن نمی‌زنم". ستاد کرونا تصمیم گرفت از زمانی که اطمینانِ نسبی درباره واکسن‌ها پیدا کردیم، ورود واکسن خارجی با قدرت انجام گرفت و عده‌ای مخالف بودند و ما نخواستیم فرصت را از دست بدهیم و در کواکس ثبت‌نام کردیم و 16 میلیون و 800 هزار دوز سفارش دادیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اینکه در مقام عمل تأخیر شد، بحث دیگری است و از کشورهای دیگر هم واکسن خریدیم و وزارت خارجه، سفرا و وزارت بهداشت در این‌زمینه فعال بودند و حتی به شرکت‌های خصوصی هم مجوز دادیم ولی تهیه واکسن‌ها سخت بود و نتوانستند بیاورند؛ الان هم مجوز واردات دارند ولی مقداری پیچیدگی دارد و تعداد واکسن هم در دنیا محدود است.

روحانی گفت: واکسن خارجی وارد شد و طبق رده‌بندیِ سند ملی تزریق آن صورت می‌گیرد، تاکنون بیش از 5 میلیون واکسن تزریق شده و بقیه هم وارد می‌شود و تزریق می‌شود. هم‌چنان واکسن را از خارج وارد می‌کنیم و در تولید داخلی هم توان و حمایت ادامه خواهیم داد و امیدواریم چند واکسن داخلی ما نیز به‌زودی به بازار بیاید؛ دو واکسن نزدیک است و یکی واکسن دیگر هم وارد چرخه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ایران علیرغم تحریم، مشکلات و اینکه کشورهای پیشرفته در زمینه زیرساخت‌های بهداشتی از ما بهترند ولی وقتی تعداد فوتی‌ها را بر مبنای یک میلیون نفر در نظر بگیریم، رتبه ما در دنیا پنجاه و یکم است و یعنی پنجاه کشور دیگر از جمله آمریکا، سوییس، آلمان، فرانسه، انگلیس، برزیل و هند شرایط سخت‌تری از ما داشتند. این نشان می‌دهد که در کشور ما در زمینه مبارزه با کرونا کار بزرگی انجام گرفته و یک‌بار دیگر از همه تشکر می‌کنم. الحمدلله چهار موج را پشت سر گذاشتیم و تلاش می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم که با موج پنجم مواجه نشویم و با تسریع در واکسیناسیون در هفته‌های آینده شرایط بهتری داشته باشیم.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..م.
وحید
Iran, Islamic Republic of
...

مطلع
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه طرح تحول سلامت باعث افزایش 3 برابری تعرفه های پزشکی شد.
تشکر
Iran, Islamic Republic of
تنها چیز قابل تشکر شما عبرتهای بزرگی است که مردم از رای دادن گرفتن در سال ۹۲ و ۹۶
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
از بس همه چیز گران شده و مردم نتونستن تهیه کنن بیمار شدند و در بیمارستان ها بستری شدند
سرور
Iran, Islamic Republic of
من فقط به خاطر اینکه تا دوماه دیگر می روی پیشاپیش تشکر می کنم.
شما فقط برو.
Iran, Islamic Republic of
....
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
برجام اقتصاد کشور را قفل کرد.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی یادتان هست در تمام دوران اول و اوایل دوران دوم ریاست جمهوری تون چقدر دولت قبل تخریب شد
مردم یادتان می آید...!!
Iran, Islamic Republic of
چوب خدا و دیگر هیچ !!!!!
Iran, Islamic Republic of
مشکلات مردم و کشور در کار دولت یازدهم و دوازدهم در تاریخ ایران بی سابقه بود
Iran, Islamic Republic of
....
جهان سانسورنکن.
Iran, Islamic Republic of
تورم 50 درصدی از زمان قاجاریان بی سابقه بوده است.
Iran, Islamic Republic of
در قحطی آخر جنگ جهانی دوم که رضا پالانی اجبارا به جزایر موریس تبعید شد قحطی و تورم چند صد درصدی داشتیم.... در سال 32 هم تورم 90 درصدی داشتیم.... سال 51 و 52 هم تورم 45 درصدی داشتیم... ولی شما که عاشق خاندان پالانی هستید فکر کردید تورم زمان شاه صفر بوده.. سال 73 رفسنجانی هم تورم 49 درصدی داشتیم
Iran, Islamic Republic of
رابطه دولت حسن روحانی و مردم به پایین‌ترین سطح رسیده است
مچکریم
Iran, Islamic Republic of
هشت ساله مردم دارن می گن مچکریم بابت تمام بلاهائی که سرمون اوردید
حسین
Iran, Islamic Republic of
فقط برو
Iran, Islamic Republic of
و این در حالی است که متاسفانه بیمار و گرفتار مردم و مشکلات مردم در کار دولت یازدهم و دوازدهم در سراسر کشور بیشتر شده است و هم افزایش یافته است.!!!
Iran, Islamic Republic of
جواب مردم را درصندوقهای رای خواهیددید،...
Iran, Islamic Republic of
نماینده شماهمتی کاندید است وامکان بیان فتح الفتوح های۸ ساله راداردخوب چراایشان ازکارنامه موفق شما چیزی بیان نمیکند
جواد
ای کاش در همه حوزه ها همچون حوزه سلامت این گونه عمل می کردید...!
Iran, Islamic Republic of
چه تخصصی درسلامت داشته است که خوب عمل کرده است کادربهداشت ودرمان به وظیفه ذاتی خودشان عمل کرده انددرزمان هررئیس جمهوری بودعملکردبهداشت ودرمان به همین صورت می بود. ..!
Iran, Islamic Republic of
کمبود برق جدی است
سید
Iran, Islamic Republic of
روحانی متشکریم بابت همه چیز...
دلار
بورس
مسکن
ازدواج
اشتغال
ارزش پاسپورت
ارزش پول ملی
Iran, Islamic Republic of
شما 8 سال سخنرانی کردی بس است فقط برو
Iran, Islamic Republic of
ولی ما، کار دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه سلامت در تاریخ ایران بی نظیر بوده است قبول نداریم.
احمد
United States
......
Iran, Islamic Republic of
هی گفتم کاری بکن ت.....متاسفانه با بی توجهی به قشر فقیر جامعه ،گرفتار آه و ناله مستضعفین شده ای!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
مشکلات مردم و کشور نتیجه اقدامات دولت حسن روحانی در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین است.
Iran, Islamic Republic of
چه بلا سر کشور آوردی که هیچکس حتی اعضای کابینه اشما تشکر نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی به خدا قسم ایران ومردم کشوراززمان هخامنشی چنین دولتی نداشته وانشاالله تا ظهورحضرت هم نصیبشان نخواهدشد.
Iran, Islamic Republic of
ما که ناشکر نیستیم. همت شما در تولید واکسن قابل نقدیر هست. ولی هخامنشیان دیگه چی بود این وسط!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر برجام فایده داشت، همان سال 94 باید تحریم های تسلیحاتی لغو می شد
Iran, Islamic Republic of
دل خوش نکنید، بایدن به برجام بر نمی گردد
مذاکره با آمریکا در وین به هیچ چیز کمک نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
مچکریم
بابت گرانی
بیکاری
نبود دارو
علی
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
تشکر از آقای روحانی بخاطر فقر بیکاری تبعیض فساد ناکارآمدی بی عملی ..........!!!!
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
این یک ماه باقی مانده خیلی بهتر است که به فکر رفتن باش
رضا
Iran, Islamic Republic of
هخامنشیان که هیچ خدمات دولت شما از زمان خلقت حضرت آدم و حوا بی‌نظیر بوده! 🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چالش وبحران ویروس کروناوتهدیدات آن باعث آزادشدن ظرفیت های انسانی وحرفه ای پرسنل بهداشت ودرمان شده است.
Iran, Islamic Republic of
تشکرازپرسنل بهداشت ودرمان وسپاه وارتش وبسیج گروههای خودجوش مردمی که درسیل وزلزله وکرونا و....آماده خدمت هستنداختصاص به زمان این دولت وآن دولت ندارد
عبدخدا
Iran, Islamic Republic of
زبان عذرخواهی مسئولین هم پریده!!؟؟؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
دستوربده آقایان آخوندی وظریف وجهانگیری وربیعی ونعمت زاده وهمتی وسیف و....درموردعملکرددولت درخصوص مسکن وخودرو‌ارزوسکه وبورس تحریم های برداشته شده وکارخانجات وکارگران وقیمت کالاهاو..... درتلویزیون برای مردم توضیح دهندشایدمردم ندانند!!!
Iran, Islamic Republic of
......
ازپرسنل بهداشت ودرمان
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
/.....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
روحانی درعرصه علوم تجربی چه تخصص ووظیفه ای داردوانجام داده است؟.
Iran, Islamic Republic of
.....