جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۲
۲

ژن خوب و رانتخواری چگونه و چه زمانی ایجاد شد

جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب: 547970
به گزارش جهان نیوز،شهریار زرشناس در برنامه ثریا: فقر و بی عدالتی، نتیجه نفوذ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افشین
Iran, Islamic Republic of
تا موقعی که مسولین کشورمان داری ثروتهای نجومی هستند محال است فقر و بی عدالتی ریشه کن شود این حرفها فقط آب در هاونگ کوبیدن است و فقط مردم را گرفتند
حسین
Netherlands
نظر شما تا حدودی صحیح است همانگونه که نظر ایشان. می بینیم که رژیمهای فاسد کشور ها را با پخش پول ووو بفساد می کشند . اما با نفودی ها هم. با تبلیغات هم . با تغیر ارزشها هم. با محاصره اقتصادی هم . با سست کردن اعتقاد به برنامه های طولانی مدت هم... همین مورد آخر را در نظر بگیرید. آیا استانهای سرسبز ما صد در صد در راه تولید غذا فعال اند؟ آیا گرانی مواد غدائی موجب نارضایتی مردم غیر حزب الله نمی شود؟ آیا تولید مواد غذائی صادرات آنرا مصدود نکرده و رانت آنرا از بین نمی برد و بهمین دلیل در بین مسئولین مخالفینی دارد؟
روشن است که موضوعات اجتماعی پیچیده هستند ولی به تعبیر ایشان تغیر ریل شاید مهمترین باشد. با نگاهی به تاریخ سی ساله یکی از کشور های اروپای غربی نکته روشن می شود. اگر دولتی از احزاب کارگری یا سویسالستی بر سر کار آید اهداف و شعار ها و اقداماتش با احزاب راست کاملا مغایر است و این یعنی تغیر ریل. تصور کنید که امکانات تحصیلی رفاهی درمانی .. در روستاها چند برابر شود ، جریان هجوم به شهر های بزگ عکس نمی شود؟ و پیامد های آم میمون و مبارک نخواهد بود؟