دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۴۲
۵۰
حاشیه های یک سوال انتقادی

سئوالی از رییس جمهور که از صدا و سیما پخش نشد

يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۲۴
کد مطلب: 273686
سوال خبرنگار خبرگزاری مهر از رئیس جمهور که از سوی رسانه ملی پخش نشد حاوی انتقاداتی نسبت به وعده های گذشته رئیس جمهور و عملکرد وی در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بود.
سئوالی از رییس جمهور که از صدا و سیما پخش نشد
به گزارش جهان، متن کامل سوال خبرنگار این خبرگزاری از رئیس جمهور در گفتگوی تلوزیونی وی با رسانه ها را در زیر می خوانید:

تشکر می کنم از اینکه به حضور رسانه های مکتوب هم حسن توجه داشتید و تلاش کردید تا گفتگوهای تلویزیونی از حالت غیرمنعطف و یکطرفه خود خارج شود.

بحثی که خدمت شما دارم ناظر به مباحث اقتصادی والبته انتقادی است. مباحثی است که دغدغه ذهن مردم است.

در ابتدای دولت فرمودید پول نفت را سر سفره مردم می آورید در حالیکه امروز شاهد این هستیم که ارزش پول و دارایی مردم  به یک سوم کاهش پیدا کرده است. وعده دادید 3 میلیون شغل ایجاد می کنید، اما امروز نمایندگان در مجلس شاهد مراجعات مکرر مردم هستند که بیشترین دغدغه شان افزایش بیکاری و تعطیلی کارخانجات است.

شما در ماجرای هدفمندی یارانه ها مدعی شدید که با اجرای این طرح می خواهید پول در جیب مردم بگذارید اما نظرسنجی که از طریق تلویزیون هم پخش شد نشان داد که بیش از 80 درصد مردم می گویند پول یارانه ها را نمی خواهند و خوستار بازگشت قیمت ها به گذشته هستند.

این در حالی است که دیوان محاسبات نیز در گزارشی تاکید کرده است که نیمی از پولی که به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت شده است از منابع غیرقانونی بوده است. با این حال اصرار دارید مرحله دوم را هم اجرا کنید و تصمیم داشتید در یک قلم بنزین را به 2500 تومان برسانید که البته مجلس جلوی آن را گرفت.

مهمترین شعاری که شما دادید مبارزه با مفاسد اقتصادی بود و گفتید که می‌خواهید با فساد اکبر مبارزه کنید، حال آنکه  بزرگترین پرونده فساد اقتصادی یعنی همان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در دوران شما اتفاق افتاد. قوه قضائیه را تهدید کردید که کابینه و اطرافیان شما خط قرمز هستند و حتی اجازه رسیدگی به اتهامات آنها را نمی دهید. گفتید پاک ترین دولت بعد از انقلاب هستید در حالیکه بودجه که از مهمترین اسناد انضباطی و مالی کشور است با بالاترین تاخیر در طول تاریخ انقلاب هنوز به مجلس ارائه نشده است .در مورد تحریم ها به درستی گفتید که کاغذ پاره هستند اما امروز همه مشکلات اقتصادی را گردن تحریم ها می اندازید.

همه این وعده ها و عملکرد ها در شرایطی است که امروز رفتارها و گفتارهایی دارید که وحدت شکن است. رفتارهایی که آخرین آنها از سوی رهبر انقلاب غیراخلاقی، غیرقانونی و غیر شرعی اعلام شد. مردم معتقدند که در این وضعیت این نوع رفتارها یک نوع طفره رفتن از پاسخ به مشکلات و مسائلی است که مردم با آن درگیر هستند. مردم می گویند مشکل ما الان معیشت و گرانی است اما از طرفی می بینند که شما مراسمات چند میلیاردی همچون جشن اخیر را در بندرعباس برگزار می کنید. خواهش می کنم به این انتقادات افکار عمومی پاسخ روشن دهید.

به گزارش مهر، این سوال انتقادی از رئیس جمهور و پاسخ احمدی نژاد به آن از سوی رسانه ملی پخش نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
جواب رئیس جمهور به این دست سئوالات فقط فرافکنی و مغالطه هست. والسلام
saeed
Iran, Islamic Republic of
دقیقا حرف دل مردمه
محمودرضا
Iran, Islamic Republic of
انصافا حرفهای این خبرنگار حرف دل ماست. خدا رو شکر که یکی دل داشت بلاخره این حرفها رو رک تو روی احمدی نژاد زد.
مجيد
Iran, Islamic Republic of
به نظرم کار درستی کردن که پخش نکردن چون جواب های ایشون می تونست دوباره جو التهاب رو به جامعه برگردونه هرچند من جواب ایشونو در سایتی دیگه خوندم و جز فرافکنی ندیدم
Iran, Islamic Republic of
جوابش چي شد؟

چرا جواب را منتشر نمي كنيد؟
خبرنگار شجاع
United States
به این میگن سوال به این میگن خبرنگار
خبرنگار واقعی
به عنوان یک خبرنگار واقعی به جناب خبرنگار شجاع باید بگوییم همراه سوالاتی از مقامات در این سطح پیش از این توسط مدیرمسئول و سردبیر طرح شده و در اختیار خبرنگار گذارده می شود و خبرنگار نقشی در طرح سوال ندارد.
United States
تا خبرنگار جربزه نداشته باشه ازش نمی خوان این سوالارو بپرسه
Iran, Islamic Republic of
به این میگن خبرنگار
محمدحسین صباغ
Iran, Islamic Republic of
خیلی برای ریس جمهور متاسفم سماجت بیشتر ایشان در تک‌روی کردن و عدم همکاری لازم در امور کشور او را به سمتی خواهد برد که شاید برگشتش خیلی سخت باشد و توصیه می کنم سریعا مثل یک سرباز خوب از مقام معزز رهبری فرمانبری کند که در باتلاق انحرافیون غرق نشود
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی به احمدی نژاد بگین ساکت باشه و وضعو از این بدتر نکنه. بعد از هر مصاحبه اش التهابات جامعه زیاد میشه. ای خدا کی مرداد 92 میاد!!!!!!! خسته شدیم.
لطفا در نشر برخي از نظرات زياده روي نکنید
احترام شخص دوم مملکت رو نگه داشتن واجبه
علی
زنده باد رئیس جمهور مردمی ایران محمود احمدی نژاد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
احترام نگهداشتنو مردم از سیاستمداراشون یاد می گیرن.
هم وطن
حتما طبق معمول سوال را با سوال جواب داد
Iran, Islamic Republic of
1 - خوب جوابش چی شد؟
2 - صدا و سیما تصمیم درستی گرفت چون باعث ایجاد اختلاف و... می شد
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
واقعاً اگر این پرسش از صدا و سیما پخش می شد چه اتفاقی می افتاد؟ غیر از این بود که اعتماد مردم به صدا و سیما بیشتر می شد و این همه بهانه دست مخالفان نمی داد. مخصوصاً که رییس جمهور هم پاسخ نسبتاً خوب و مفصلی به این پرسش داده است.
واقعاً چرا دید مسئولان صدا و سیما اینقدر بسته است؟ به نظر می رسد مسئولان صدا و سیما حداقل مهارت های کار رسانه ای را هم بلد نیستند و از این رو خیلی پیش می آید که گل به خودی می زنند!!
ظرفیت نظام ما و انقلاب ما بسیار بسیار بیشتر از این است که یک چنین پرسشهایی که بسیار تندتر از آنرا هر روز مردم در روزنامه ها و سایت ها می خوانند را سانسور کند.
سعید
همین خبرگزاری جوابشو جرات نداره بذاره شما می خواین صداسیما ....
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر رئیس جمهور . ایراد گرفتن که جز فرهنگ ماست . راه حل ارائه کردن سخت است که هیچ منتقدی آن را بلد نیست. واقعا از جوابهای رئیس جمهور لذت بردم . کاش صدا و سیما همه آنرا پخش میکرد
راه حل های زیادی ارائه میشه به شرط اینکه کسی توجه کند
تازه با این نظر شما میفهمم با کیا شدیم 70 میلیون!!!
برادر کجای فرهنگ ما ایراد گرفتنه؟ مگه شما اهل کجایی؟اگه قرار باشه من راه حل بدم که من رییس جمهور بودم نه ایشون
United States
هر کسی دلش برای مملکت می سوزه باید نظر بده برای برون رفت از مشکلات. به این میگن مشورت البته خوب طبیعیه که نظر کارشناسان و اهل فن در اولویت بالاتری هست ولی تفکر برای حل مشکلات مملکت منحصر به رئیس جمهور یا یک نفر خاص نیست.
علی
Germany
دوست عزیز اتفاقا همین امروز عده ای از فعالین اقتصادی نامه ای نوشتند و راهنمایی لازم رو انجام دادن . هر چند بعیده که رییس قوه مجریه به این نامه هم توجه کنه !
علی
Germany
جدا از این سوال شجاعانه خبرنگار مهر ، نکته جالب حرف های دیروز رییس قوه مجریه این بود که ایشون گفتن : " با اینکه بیشتر از تعداد نیاز مسکن داریم اما قیمت میره بالا ، دلیلش چیه ؟ خب طبیعتا میاد پایین قیمتا چون افزایش کاذب داشته"
و یکی نبود که اونجا جواب بده وقتی تیر آهن در عرض یک سال و نیم از 190 هزار تومن به 370 هزار تومن می رسه ، وقتی میلگرد از کیلویی 930 تومان به بیشتر از 2500 تومان می رسه . آیا طبیعی نیست که قیمت خونه هم بالا بره؟
United States
https://www.jahannews.com/vdcf0md01w6deek..g7wiaiz74yw6q.html
داودي
بدون شرح
علی
فقط و فقط بایستی خون دل بخوریم از این سیاستهای بسته صدا و سیما.بنظر بنده این افراد اصل انقلاب و دفاع جانانه مردم از انقلاب را باور ندارند که اینقدر از پخش برخی مسائل در صدا و سیما طفره می روند.انقلاب ما طوفانهای بسیار شدید تری را گذرانده و پشت سر می گذارد.فقط نکته ای که می ماند این است که چرا برخی از مسئولین اینقدر ترسویند .این کار انها فقط و فقط باعث این شد که امروز مردم بیشتر بی بی سی ببینند .تا بدانند تحلیل انها از این رفتار چیست.
حمیدرضا رسولی
جناب آقای احمدی نژاد شما که بدنبال برگزاری انتخابات آزاد هستید و در چند ماه گذشته در مناسبت های مختلف چنین طرحی را مطرح می کنید، آیا بهتر نیست بجای طرح و اجرای طرح خیالی انتخابات آزاد بدنبال رفع دغدغه خبرنگاران با ایجاد پرسش و پاسخ آزاد باشید؟ شما که بیش از هفت سال برای هر کاری از ملت مایه گذاشتید و خود را نوکر مردم خطاب کردید، چگونه است مانع از انجام اطلاع رسانی شفاف شدید!؟ اکنون که صدا و سیما دست به سانسور مهمترین بخش این مصاحبه زده است، آیا بهتر نیست به جای رفتارهای دلسوزانه ولی متظاهرانه و قیم مآبانه برای مردم، یکبار هم که شده دستور دهید تا پاسخ های سانسور شده خود به سوالات خبرنگار خبرگزاری مهر از طریق پایگاه اطلاع رسانی دولت به سمع و نظر مردم برسد تا مردم خود به قضاوت و داوری بنشینند؟!
میثم
مگه مستقیم نبود مصاحبه؟؟؟؟؟؟؟
غفور
احسنت به خبرنگار مهر حرف دل مردم رو زده. باید پخش میشد
رضا
پس چرا جواب رئیس جمهور به این سوال رو پخش نکردید؟
United States
حتما سریال مهم تر از سخنان ارزشمند رییس جمهور بوده بخاطرش سخنان رییس جمهور رو قطع کردن.
سعید
تنها کسی که استدلال های رئیس جمهور رو قبول داره محمود احمدی نژاده
Iran, Islamic Republic of
بالاخره یه مرد بین این خبرنگاران پیدا شد!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خبر نداری که زن بوده !!!
وقتی خبرنگارهای مردمون همچ کدوم جرات ندارن زن هامون مرد میدون می شن
شیر مادرت حلالت خواهرم
البته خبرنگار خانوم بوده ولی دست کمی از مرد نداشته
Netherlands
کار صدا و سیما بسیار درست بود؛پخش این سئوال از رسانه جز ایجاد تنش در جامعه هیچ نداشت
داریوش
اگه احمدی نژاد از این سوالات نمی ترسید که دستور نمیداد سوالات خبرنگاران را زنده پخش نکنند. ما باید اینو بفهمیم که احمدی نژادم می دونه چه کار کرده و اقتصاد رو به چه باتلاقی رسونده که حتی جرات یک مصاحبه زنده رو نداره.
حتما بقیه داشتن و دارن آره؟
اتفاقا احمدی نژاد بین روسای جمهوری قبلی بیشترین مصاحبه زنده را داشته.
و تنها احمدی نژاد بود که پیشنهاد مناظره می داد.
حسین قلی حقگو
درود بر این شیر زن صریح اللهجه که حرف دل مردم را به گوش خواب آلود مسولان خود را بخواب زده رسانید وامان از فرا فکنی ها . آقایان بعد از ماهها رنج ومشقت مردم در برابر بی ارزش شدن سه برابری پول ملی آمده بودند تا با یک عیدانه ژستی بگیرند که ما هم بفکر مردمیم که این خانم همه چیز را بهم زد
سلام
یک سوال دیگه هم موندیادمه احمدی نژادقول داده بودتورم رایک رقمی کند چی شد؟
Iran, Islamic Republic of
صرف نظر از درستی یا غلط بودن پاسخ رئیس جمهور قطعا این سوال صرفا اقتصادی نیست
و به موضوعات سیاسی بیشتر برمیگرده
تقی
آفرین براین خبرنگار شجاع دقیقا"حرف دل بنده وتمام
مردم رو بیان کردید. شرمندگی برای کسانی ماندکه نتونستن جواب بدن
یه دوست
خدا پدر ومادر واموات خبرنگاری مهر رابیامرزد که چنین سوال هایی را طرح کرد. احسنت
مگر جوابی هم داره رئیس جمهور؟!
Malaysia
سانسور صدا سيما نشون داد تا چه حد زير سلطه احمدي نژاد هست و ابرو باد و مه و خورشيد و فلك در كارند كه ايشون كشور رو مديريت جهاني كنه!
آذر
United States
گفتگوی زنده رئیس جمهورو قطع میکنن جاش سریال میدن بعد شما میگید زیر سلطه احمدی نژاد هست؟ بابا شماها دیگه کی هستیین....
saadat
خداقوت میگوییم به این خبر نگار مردمی که تعهدش به حرفه شریف خبرنگاری را به خوبی در مردم دار بودن خودنشان داد.
آذر
United States
اگه مرد بودین پاسخ رئیس جمهور رو هم میذاشتین. در ضمن صدا و سیما علم غیب داشت که این خانم قراره این سوالو بپرسه که برنامه رو از اول قطع کرد؟...