شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

پدر سوارتز: دولت آمریکا پسرم را کشت

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب: 266765
پدر نابغه و فعال اینترنتی آمریکا که مخالف قوانین نظارت بر کنترل این کشور بود، در مراسم تدفین پسرش اعلام کرد که "آرون سوارتز" خودکشی نکرده بلکه دولت آمریکا او را کشته است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از شبکه راشاتودی نوشت: رابرت سوارتز پدر آرون سوارتز نابغه و فعال اینترنتی که چند روز پیش به طور مشکوکی خودکشی کرد در مراسم تدفین پسرس که صبح سه‌شنبه به وقت محلی در خارج از شیکاگو برگزار شد، اعلام کرد که جسد «آرون سوارتز» روز جمعه در حالی در آپارتمانش در نیویورک کشف شد که حلق‌آویز شده بود و پلیس و پزشکی قانونی نیویورک علت مرگ وی را خودکشی اعلام کردند اما در سوابق و فعالیت‌های سوارتز مواردی مشاهده می‌شود که مرگ وی را مرموز و مشکوک جلوه می‌نماید.

خبر خودکشی وی در حالی منتشر شد که گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات آمریکا اتهاماتی چون هک کردن و نفوذ به وبسایت‌های دانشگاه‌ها و دستیابی به میلیونها صفحه از اطلاعات و اسناد دانشگاهی از وبسایت جی‌استور (JSTOR) به وی وارد کرده بودند و احتمالاً محاکمه 35 سال حبس و پرداخت میلیون‌ها دلار جریمه نقدی در انتظار وی بود.

رابرت سوارتز در مراسم تدفین پسر که نزدیک به 90 دقیقه به طول انجامید با ناراحتی گفت: آرون خودکشی نکرد بلکه دولت او را کشت. کسی که جهان را به یک مکان بهتر تبدیل کرده بود، توسط دولت به سمت مرگ سوق داده شد.

«استینبریکنر کافمن» نامزد سوارتز درباره نامزدش گفت: او بسیار خسته بود. او به من گفته بود آیا همیشه قرار است چنین احساسی داشته باشم.

سوارتز در صفحه فیس بوک و توییتر خود بسیار فعال بوده و طبق بررسی های انجام شده وی تا روز 9 ژانویه 2013 یعنی 2 روز قبل از مرگ خود تلاش می‌کرده برای کمپین اینترنتی خود در حمایت از اصلاح قوانین اینترنتی در آمریکا امضا جمع آوری کند.

وی تلاش می‌کرده لایحه مقابله با سرقت اطلاعات آکادمیک موسوم به SOPA را متوقف یا اصلاح کند و در این باره علاوه بر راه اندازی کمپین اینترنتی در جمع دانشجویان سخنرانی نیز می‌کرد.

این لایحه قصد دارد با هدف جلوگیری از نقض قانون کپی رایت فعالیت کاربران در آمریکا را رصد کند.

سوارتز از طراحان اولیه وبسایت اجتماعی-خبری ریددیت (Reddit) بود. وی برنامه نویسی را از کودکی شروع کرده بود و در نوجوانی هنگامی که تنها 14 سال سن داشت یکی از پدیدآورندگان نسخه اولیه آر اس اس (RSS) بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *