پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲۲
۵۱
"جهان‌نیوز" گزارش می‌دهد:

روزنامه اطلاعات؛ از تقبیح مبارزه با آمریکا تا تطهیر پهلوی‌ها و میدان دادن به عناصر فتنه

دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 445846
گویا قرار نیست روزنامه اطلاعات از مسیر تندروی و افراطی گری دست بردارد. این روزنامه همچنان جولانگاه عناصر تندرو و محتواهای دشمن پسند است.
گروه سیاست جهان نيوز: روزنامه اطلاعات در شماره امروز (دوشنبه) اقدام به انتشار یادداشت مفصل "هادی خانیکی" عضو شورای مرکزی حزب منحله جبهه مشارکت و عضو حزب اتحاد ملت (مشارکت 2) کرده است. حزب آقای خانیکی در سال 89 به علت زیرپا گذاشتن قانون اساسی از سوی مراجع قانونی منحل شد. وی در بخشهای مختلف این یادداشت از رییس دولت اصلاحات تجلیل کرده است. خانیکی که از فعالان فتنه 78 بوده و در فتنه 88 نیز عضویت در حزبی را برعهده داشته، که بیانیه های موهن و گستاخانه ای را بر علیه نظام اسلامی صادر کرده بود.

ساختارشکنی های روزنامه تحت مدیریت حجت الاسلام سیدمحود دعایی –که با پول بیت المال اداره می شود- به همین‌جا ختم نمی شود، این روزنامه روز گذشته (یکشنبه) نیز در سرمقاله خود به تقبیح مبارزه با آمریکا می پردازد و صراحتاً می نویسد: «مبارزه با آمریکا با روش قطع روابط و تهدید امنیتی و نظامی جواب نمی دهد».

هفته گذشته نیز روزنامه اطلاعات به مناسبت نود سالگی این نشریه، ویژه نامه ای را به چاپ رساند که در آن تلویحاً به تطهیر عناصر رژیم پهلوی و همچنین فتنه گران پرداخته شده است. بخش هایی از این ویژه نامه به نشر تصاویری از وابستگان رژیم طاغوت (بدون هیچ توضیحی درباره جنایات آنان) اختصاص داده شده است. همچنین بخش هایی از مطالب غلط و یکسویه روزنامه اطلاعات در ایام فتنه بازنشر داده شده است بطور مثال نامه خارج از انصاف و عدالت محقق داماد به رییس وقت قوه قضاییه در ایام فتنه بازنشر شده است. در این نامه قوه قضائیه به «گرفتن اعتراف» از متهمان متهم شده و دولت وقت مسئول "وقایع شرم آور" تابستان 88 شناخته شده است. تریبون دادن به حامیان فتنه و اعضای احزاب منحله از ویژگی های دیگر این ویژه نامه پرخرج است.


کابینه رضاخان و هویدا در ویژه نامه روزنامه اطلاعات



بازنشر نامه خارج از انصاف و عدالت محقق داماد به رییس سابق قوه قضائیه

روزنامه اطلاعات تصویر شماره مربوط به خطبه های فتنه گون آقای هاشمی رفسنجانی در تیر 88 را به عنوان یکی از شماره های افتخارآمیز! خود چاپ کرد

اگرچه انتظار زیادی نیست که از روزنامه اطلاعات خواسته شود تا از اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی و منافع ملی کشور دفاع کند اما حداقل انتظار از این جریده این است که تبدیل به تریبون سلطنت طلبان، فتنه گران، افراطیون و آنها که بر دشمنی خود با نظام اسلامی اصرار دارند، نشود. روزنامه تحت مدیریت آقای دعایی طی سالیان اخیر بارها تبدیل به محل نشر سخنان و ادعاهای ساختارشکنانه عوامل فتنه خسارت‌بار 88 از جمله رییس دولت اصلاحات و سران فتنه بوده و حتی در توجیه اقدامات آنها گام برداشته است. این روزنامه که مدیریت آن توسط ولی فقیه منسوب می شود و مدیریتش، مسؤولیت خود را مدیون لطف رهبر انقلاب است، بی توجه به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوعاتی همچون فتنه 88، استکبارستیزی، مرزبندی با دشمنان، شبیخون و نفوذ فرهنگی و... در مسیری متفاوت قرار گرفته است.

به نظر می رسد که ضروری است رویکرد موسسه ای که با بودجه عمومی و مردمی اداره می شود اما به افراطیون فتنه گر نزدیک است، اصلاح شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهادری
Iran, Islamic Republic of
کیهان هم باید از اطلاعات یاد بگیره. انصافا انصافا روزنامه ای برجسته تر، بهتر، خوبتر، پرخواننده تر، معتدلتر و اثرگذارتر از روزنامه اطلاعات سراغ دارید؟
Iran, Islamic Republic of
حالت خوبه؟ روزنامه اطلاعات فقط به درد سبزی پاک کردن میخوره. اطلاعات انگشت کوچیکه حاج حسین هم نمیشه
Iran, Islamic Republic of
اون کیهان که به درد سبزی میخوره عمو !
کیهان بهترینه
کاش اقای دعایی اعلام میکرد که روزنامه اش چقدر تیراژ و چقدر فروش داره
Iran, Islamic Republic of
هزارتا اونم توی هواپیما و بنیاد باران
اتفاقا برعكس است
توبه همان کارت برس
کیهان حاج حسین بهترین روزنامه کشور است دلیل اینهمه بغض شما هم همین است.
پس چرا اين روزنامه شب ها كماكان در كيوسك هاي روزنامه فروشي ديده مي شود.
روزنامه اطلاعات يكي از بهترين روزنامه هاي كشور است كه نماينده محترم ولي فقيه سرپرست ان مي باشد. اين روزنامه روش اعتدالي دارد. عناصر به قول شما ... هم در اين كشور شهروند هستند و مي بايست حق اظهار نظر داشته باشد
عزیز جون دلیل بغض این جماعت با کیهان ، سپاه ، و صدا و سیما این است که اینها سد محکمی در مقابل خیانت و وطن فروشانی هستند که به سمن اندکی داشته و نداشته خود را میفروشند
آره خداوکیلی توی این اوضاع تورم و گرانی با دویست تومن چه روزنامه ای میشه خرید؟
عباسی
اطلاعات روزنامه خوبیه چون از آیت الله هاشمی و عفت و فائزه و مهدی و محسن و یاسر دفاع میکنه. همین دلیل کافیه که بفهمیم روزنامه وزیر و معتبری است
اشتباه میکنید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
پاشو بابا! چقد میخوابی؟!!! خوابیدن زیاد باعث میشه که از حالت خواب دیدن خارج بشی و به توهم برسی!.
پاشو به کارات برس، بسه دیگهههههه!
(البته اگه در سایه تدبیرات این دولت، کاری داشته باشی و بتونی بری سر کار!.)
درود بر حاج حسین شریعتمداری خار چشم فتنه گران بنفش
جمهوری اسلامی اینقدر ظرفیت داره که از بودجه و اموال خودش به مخالفان تریبون داده مثل همین اطلاعات دعایی
احسان
روزنامه اطلاعات منو یادروزنامه ایندگان می اندازد البته شاید سن بعضی از خوانندگان قد ندهد
بصير
براي دولت اعتدال متاسفيم که فقط اين نام را به يدک ميکشد.............
بصير
به فرموده حضرت آقا : نيروهاي انقلابي آماده باشند....
مجیداعتمادی
با پول ملت به کام دشمن سخن گفتن هم شیوه جدید بعضی اصلاح طلبان به حساب معتدل
ارشاد همیشه لیست دریافت کنندگان یارانه رااعلام می کندببینید سهم اطلاعات چقدراست .مگه روزنامه هاوسایت های خصوصی ازارشادپول نمی گیرند؟بررسی کنید.
از میراث شاه چیز بهتری در نمیاد
نیما راسخ
Romania
سید محمود دعایی طی بیش از سی سال حاکمیت ... در روزنامه ی اطلاعات بسیاری از نیروهای اصیل انقلابی را که درآن روزنامه خدمت می کردند و دغدغه ی ارزشها را داشتند خانه نشین کرد و این اواخر هم ژست روشفکری به خود گرفته و در مجامع بزرگداشت هنرمندان و شاعران از هر قماشی شرکت می کندتا خود را تطهیر نماید.
عبدالله
United Kingdom
با عرض معذرت، سخن شما نادرست است. آقاي دعايي حتي يك نفر را از روزنامه اطلاعات اخراج نكرده است. اگر قبول نداريد، فقط يك مثال بزنيد.
دعایی ادم خوبیه. اشتباه نکنید
United Kingdom
حتي يك نفر هم از اطلاعات اخراج نشده است. اگر قبول نداريد فقط يك مثال بزنيد.
امیر عباس
United States
روزنامه اطلاعات علیرغم داشتن چاّپخانه عظیم و ماشینهای چاپ پیشرفته و بازرگانی اقلام چاپ بواسطه مدیریتی ضعیف و نداشتن مخاطب مناسب یکی از روزنامه های ور شکسته است و نشر مطالب ساختار شکن و چاپ تصاویر معدومین و منفورین در راستای جدب مخاطب و مطرح شدن این روزنامه میباشد اصلا نگران نباشید این روزنامه بصورت باطله و کیلویی فروخته می شود و در صنعت پوشال سازی و .......مورد بهره واقع می شود
حیف پول ملت
اقای دعایی هم در فتنه ساکت بود
ساکت نبود همراه فتنه بود
اطلاعات هم جزئی از روزنامه های زنجیره ای هست فقط ظاهر مذهبی تری دارد
سوسن
ببخشيد اشتباهي منفي دادم . كاملا موافق هستم كه روزنامه اطلاعات شعبه اي از ... است در ايران .
نان و نمک
Germany
مدیر مسئول روزنامه اطلاعات شخصیت وزین و زاهد و بی آلایشی است. این روزنامه در راه درستی گام بر میدارد.
با گذاشت چند عکس نتیجه گیری غلط کرده ای؟ اینکه عکس کابینه هویدا را منتشر کرده یعنی حمایت از سلطنت؟!!!

این شد استدلال؟؟؟


اینکه گفته مبارزه با آمریکا از راه تهدید و ... جواب نمی دهد هم یک نظر است. ایرادش کجاست؟ انتظار دارید همه یک چیز بگویند و یک نظر داشته باشند؟!


استدلال هایتان شبیه کیهان شده است. آخه عزیزم مگر با چند عکس و یک خط نوشته میتوان شخص مبارزی مانند آقای دعایی را به حمایت از سلطنت متهم کرد؟


خواهش میکنم با این استدلال ها (انگ چسباندن ها) آبروی ما را نبرید....



اگر اطلاعات را هم قبول نداشته باشی که دیگر کلاهتان پس معرکه است....



درود بر دعایی محجوب و باحیا و متواضع که مانند او کم داریم.
ما کلا دوستت داریم
علی کوشا
Iran, Islamic Republic of
ببخشید، پس اگر گذاشتن عکس کابینه پهلوی بدون مقدمه و موخره، حمایت نیست، پس چیست؟
نامه‌ی توهین آمیز محقق داماد، با مقدمه‌ی ذکر شده در مطلع صفحه، چیزی جز حمایت از فتنه‌گری است؟

آقا یا خانم ناشناس، به غیر از جانب‌داری گروهی، چه در چنته داری؟
امید
لطفا تیراژ کیهان رو اعلام کنید وچند نسخه در روز میفروشد.
حرفای روزنامه اطلاعات خوندم بدنبود شما زیاد وسواس دارید یااینکه زیادی خودتون را قبول دارید.
علیرضا ح...
Iran, Islamic Republic of
سلام.بنده چند صباحی توی مجموعه روزنامه اطلاعات مشغول به فعالیت بوده ام.بصورت کاملا شفاف و از نزدیک با تمامی فعالیت های انها مخصوصا افرادیکه در تحریریه مشغول به فعالیت هستند اشناهستم.یکسری افراد با تفکرات لیبرال و ملی مذهبی و..... وقتی مطلب مینویسند نتیجه اش همینه که میبینید.
مثل کیهان باید روزنامه سیاه شود
حجت
اقای دعائی چرا نمی نویسی که امام اشتباه کرد که قطع رابطه با امریکا را پیروزی تلقی کردند و گفتند رابطه ما امریکا رابطه گرگ و میش است ما چه نیازی به این رابطه داریم امام اشتباه کرد که بعد از اشغال لانه جاسوسی گفتند این حادثه انقلاب دوم بود
علوی
Iran, Islamic Republic of
کیهان عالیه
Iran, Islamic Republic of
روزنامه فخیمه کیهان از پول بیت المال اداره نمیشه ؟
آقاي دعايي در روزنامه مديريت مي شود ،بايد فكري كرد
حسین
Iran, Islamic Republic of
این آقای دعایی یک جوریه!!
سلام
كيهان اگر عرضه داشت مثل دعايى براى يكى از سران فتنه جشن تولد ميگرفت بيا شمعارو پوف كن تا صدسال .....خدا نكنه زنده باشى!!!
United Kingdom
اگر كار اطلاعات خوب نبوده، پس چرا شما آن را تكرار كرده و اين تصوير ها را چاپ كرده ايد؟
دانا
كدام كشور دنياي به اصطاح سرمايه داري و غربي را سراغ داريد كه اجازه دهد حتي يك مقاله در يك روزنامه بر عليه حاكميت و مقدسات آن كشور منتشر شود چه برسد به يك روزنامه دائم الانتشار و آنهم با بودجه دولتي ! اما بنده كه عادت كرده ام پوسته و ظاهر پديده ها را بشكافم و از عمق آنها عبور و به پشت و بعد دوردستها نفوذ كنم اين راهم مكر الهي و لطف خدا ميدانم . ميپرسيد چرا ؟ فرض كنيد ميخواهيد موشهاي خانه را كه زياد شده و اذيتتان ميكند به نحوي هوشمندانه نابود كنيد . بهترين راهش با توجه به تكنولوژي روز اين است كه اول ارزيابي از تعداد موشهاي خانه تان داشته باشيد لذا كافي است مقداري گردو و آذوقه موش پسند بدون افزودن هر گونه سمومي در مركز مثلا آشپزخانه بصورتي مديريت شده قرار دهيد آنگاه در زاويه درست يك دوربين ظاهرا بي آزار اما دقيق و سالم كار بگذاريد . و سپس تا مدتي اقدام به پذيرائي از موشهاي خانه كنيد و كم و كسري ها را برايشان برطرف كنيد طوري كه موشها احساس كنند صاحب خانه اند حتي اقوام و خويشان و هم مسلكهاي خود را از خانه هاي اطراف هم به خانه شما بكشانند . شما دو راه داريد يا اينكه ذوق زده شويد و در يك روز آفتابي طي مراسم باشكوهي همه اجتماع موشها را به انواع راههاي مطمئن نابود كنيد و نسل كشي راه اندازيد . يا اينكه صبوري كنيد و با نگاهي محله محور تصميم بگيريد كاري كنيد كارستان . ..
اطلاعات خیلی باحاله