پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۸۶
توضیحات سخنگوی دولت درباره اصلاح قیمت نان

تصمیمی برای افزایش قیمت نداریم ولی نانوایی‌ها می‌توانند گران کنند!

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 394040
نوبخت با اشاره به موضوع افزایش قیمت نان در کشور گفت: دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد و یارانه خرید گندم را همانند سابق پرداخت خواهد کرد؛ ولی به نانوایی‌ها اجازه دادیم از امروز تا ۳۰ درصد افزایش قیمت بدهند.
تصمیمی برای افزایش قیمت نداریم ولی نانوایی‌ها می‌توانند گران کنند!
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور شامگاه یکشنبه و در پایان جلسه هیئت دولت با اشاره به تلاش دولت برای حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نان تصریح کرد: دولت برای اینکه نان با کیفیت و قیمت مناسب در اختیارمصرف کنندگان قرار گیرد هرسال به این محصول یارانه اختصاص می‌دهد، به‌طوری که امسال بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان برای خرید نان یارانه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه دولت گندم را از کشاورزان زحمتکش هر کیلو ۱۰۵۰ تومان خریداری می‌کند و با وجود قیمت تمام‌شده آن که به رقم ۱۱۶۰ تومان می‌رسد آن را به‌قیمت ۴۶۵ تومان در اختیار کارخانه‌های آردسازی و نانوایی‌ها قرار می‌دهد، گفت: در حالی که این قیمت‌ها چند سالی است که ثابت مانده گزارش‌هایی از استان‌های مختلف به دولت رسیده است که برخی نانواها با توجه به افزایش هزینه‌های جانبی نظیر افزایش قیمت سوخت و دستمزد کارگر، نان را بی‌کیفیت یا کمتر از وزن مقرر شده تحویل شهروندان می‌دهند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور ادامه داد: در سه سال اخیر قیمت بسیاری از کالاها و خدمات متناسب با نرخ تورم افزایش یافته، این در حالی است که قیمت نان ثابت مانده و این موضوع موجب بروز مشکلاتی برای کارخانه‌های آردسازی و نانوایی‌ها شده است.

نوبخت تصریح کرد: دولت همچنان پرداخت یارانه گندم را در اختیار کارخانه‌های آردسازی و نانوایی‌ها قرار خواهد داد اما این اجازه را به نانواهایی‌ها در استان‌های مختلف خواهد داد تا بر اساس اقتضائات هر استان به‌منظور جبران مابه‌التفاوت افزایش هزینه‌های جانبی، قیمت نان را تا حداکثر ۳۰ درصد افزایش دهند.

وی با تأکید بر اینکه استانداران این افزایش قیمت را تمشیت خواهند کرد ابراز امیدواری کرد که شکایات مربوط به کاهش کیفیت نان و یا کم شدن وزن نان کاسته شود و نانوایان محترم که از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند نیز متضرر نشوند.

نوبخت با بیان اینکه دولت در سال گذشته بالغ بر چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است، گفت: با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم این رقم در سال جاری دو میلیون تن افزایش خواهد داشت. پرداخت یارانه به کشاورزان باعث شده تا دولت به‌جای واردات گندم از کشورهای دیگر این محصول را در داخل تهیه نماید و بر همین منوال در سال آینده هر کیلو گندم را ۱۱۵۰ تومان از کشاورزان ابتیاع خواهد کرد.

معاون رییس جمهوری گفت: این تصمیم به استان‌ها ابلاغ شده است و آنها می‌توانند از فردا یا چند هفته دیگر متناسب با شرایط استان در بحث هزینه‌ها این تصمیم را اجرایی کنند که حداکثر افزایش قیمت تا ۳۰ درصد خواهد بود.

نوبخت اظهار داشت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان بر نحوه اجرای تصمیم نظارت خواهد کرد و باید همه تلاش کنیم که به‌گونه‌ای عمل شود که هم تولید کننده و هم مصرف کننده و هم عرضه کنندگان نان متضرر نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مختاری
"نوبخت با اشاره به موضوع افزایش قیمت نان در کشور گفت: دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد و یارانه خرید گندم را همانند سابق پرداخت خواهد کرد؛ ولی به نانوایی‌ها اجازه دادیم از امروز تا ۳۰ درصد افزایش قیمت بدهند."

آخه ... معنی این حرف چیه؟
چراغعلی
مختاری جان معنی اش اینه که هم تو وهم من و هم اون کم داریم
شهروند
نوبخت ملت ایران هوشیارند

از دوز وکلک بی زارند

نوبت شما هم می رسد که مردم شماراسر کار بزارند
مهراوه
نوبخت به شعوراین ملت توهین نکن بترس ازعقوبت الهی
خیلی جالبه به وضوح دروغ میگن تازه خودشونم باور میکنن!!!!! اعتدال ، شیب ملایم، کاهش تورم و ....
تازه میگن راستگویانیم
خطر شیب ملایم 30%
Iran, Islamic Republic of
شیب از ملایم گذشته و داره تند میشه !!!!
عزت ملی مون هم از بین رفته
هیچ چیز هم ارزون نشده
این دیگرشیب نیست ویران گر هست برادر
بخورید انشاالله حلال تان نباشد
United States
هرج و مرج ...............................................
موسوی
واقعا" متاسفم دریک هفته 2 حرف متناقض!!! اول میگید نان گران نمیشود بعدش.... لطفا" یک کمی بامردم صادق باشید چون این مردم بودند به شما رای دادند.
شادی
اگر صداق بودن چه جوری میتوانستند رای جمع کنند ؟
زهرا
اگر دولت از جنس مردم بود، باید می فهمید که در شرایط بحران اقتصادی و تورم نان از اهمیت ویژه ای در سبد غذایی اقشار متوسط و ضعیف که اکثریت مردم را تشکیل می دهد،دارد. این در حالی است که یارانه ها و مخصوصا" یارانه نان در مبلغ پرداختی به مردم هیچ تغییری نداشته است.
شادی
لندن پایتخت انگیس است و یکی از شهر هاشم گلاسگو است
سرور
گلاسکو از شهرهای اسکاتلند و بخشی از بریتانیا است که شامل انگلیس ولز و ایرلند اشغالی می شود.لژ فراماسونری گلاسکو بسیار فعال است.
شمسی
نیازی به گفتن شهر گلاسکو نیست بیشتر سیاست مداران برای یاد گیری سیاست انگلیسی به این شهر میروند تازه بعد متوجه میشویم برای اجرای سیاستهای انها خود را دکتر معرفی می کنند . اهلا و سهلا مرحبن بکم
زهرا خانم دولت چون از بالا به ملت نگاه می کند برای همین است اهمیتی به ملتش نمی دهد اگر دولت از پائین به ملتش نگاه می کرد تورم الان اینقدر بالا نمی رفت.
ممد
United Kingdom
البته می شد برای جلوگیری از ضرر نانوایان زحمتکش و ارجمند آرد را با قیمت کمتر به آنها می دادیم و اگر با توجه به محاصره اقتصادی و کمبود بودجه دولت این امکان وجود نمی داشت حداقل قیمت آرد را هم گرانتر به نانوایان می دادیم ولی در کاهش هزینه های آنها در بحث حاملهای انرژی و حق بیمه کارکنان نانوایی با توجه به نیروی انسانی بیکار و تجهیز نانوایی ها جهت کاهش هزینه ها مساعدت می نمودیم
بهتر اینه که نان گران بشه اما یارانه آن مستقیم پرداخت بشه
United States
یعنی نانوا ها تصمیم می گیرند نه شما همانا همانا که تو نانوا زاده‌ای بهای یکی نان به من دادهای
یعنی سازوکاری وجود داره که اگه یه نونوایی بی دلیل گرون کرد باهاش برخورد بشه؟
مهدی
من متوجه نشدم اول میگه تصمیم نگرفتیم بعد میگه نانوا ها اجازه دارند آخرش هم که میگه این تصمیم رو به استان ها ابلاغ کردیم؟ حالا این وسط پیدا کن پرتقال فروش را !!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک ملتو احمق فرض می کنن...
حسین
من موافق افزایش قیمت نان هستم
دلیل این حرف هم اسراف بیش از حد این نعمت خدادادی هست
من هم موافقم به این شرط که یارانه آن را بدهند نه مثل بنزین و سوخت که هم گران شد و هم یارانه زیاد نشد
آر زو
به شرطی که نان هم کیفیتی داشته باشد
شهر ما که 60درصد نان خمیر وفتیره.
من از طرف صنف نانوایان اعلام میکنم در حمایت از دولت محترم تدبیر و امید ما هم قیمت نان را افزایش نمیدهیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لطفا فارسی را پاس دارید بگوئید دولت بی تدبیر و ناامید کننده ملت
Iran, Islamic Republic of
دولت ت... و ناامیدی !
علی
خوشم می یاد این دولت حرفه ای قیمت ها رو افزایش می ده!!!!! تورم هم نقطه به نقطه کاهش پیدا می کنه!!!! روحانی مچکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حاج علی
آقای نوبخت بازم کلک...
سلام بر شیب ملایم که این شیب به یک سر بالا یی سختی برای مردم تبدیل شده است در عمر دولت تعدیل و نامید تدبیری در ان وجود ندارد و ایندای تاریک در انتظار این دولت ومردم خواهد بود به امید روزی که دروغ را از مردم دور کنند
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر هر روز بیشتر نسیم آرامش بخش اعتدال وزیدن میگیرد و گرد امید را بر جیبهای خالی ما می نشاند . روحانی مچکریم. نان میخواهیم چه کار سانتیفیوژ میخواهیم چه کار فقط لبخندهای ظریف را به آمریکایی ها عشق است
Latvia
دولت راستگویان!!!
ولی در عوض تورم روز به روز داره میاد پایین،البته در آمار دولت . بالاخره باید چرخ زندگی مردم هم بچرخه! حالا سانتریفیوژها نچرخند زیاد مهم نیست.
نسل اول
طرف میگه تصمیم به افزابیش قیمت نان نداریم ولی نانوایی ها می توانند گران کنند.

خب این یعنی چی؟
غیرازاینه که نانوایی ها گران میکنند.

مثل اینکه با طایقه کور و کر ها طرف هستند!!!
قمر تاج خانوم
به این عروس ذلیل مرده ام گفتم بیا به عارف رای بدیم انقدر لج بازی در آورد و این دست و اون دست کرد تا عارف اوت شد مجبور شدیم به این بابا رای بدیم که تا حالا همش ازکلیدش ... میباره
مجید
Iran, Islamic Republic of
آقای نوبخت میتونن بفرمایند این ادبیات را از کجا آوردند؟و جالبتر دولت را با شاطر نانوائی در یک حد و اندازه پنداشتن جزء عجایبه
مگه غیر از اینه
سرور
دولت بهتر بود به نانوا و کشاورز کمک کند تا اینکه آقای دکتر نوبخت از روی اجبار دولت اینقدر زحمتکش زحمتکش کند و در آخر هم نتیجه کلام اینکه نان گران می شود.
داماد اونا
گران بشه از بگم بگم بگم بگم بکم بگم که بهتر تره
سرور
خوبید!
مثل این که چیزی مصرف کرده الان حالت خوب نیست شاید هم شکمت خیلی سیری
ناصر
4سال تمام بشه مردم شناختشون بیتر میشه
محمد
United States
ملتو چی فرض میکنن اقایان.
ما گران نمیکنیم.ولی نانوایی ها میتونن گران کنن. انگار با بچه حرف میزنه.
جهان جان هرکی دوس داری نمایش بده مطلبمو
یعقوب
میدانی ملتو چی فزض کردن ؟ روم نمیشه بگم تاره اگه هم بکم چاپیده نمیشه
United States
این هم از بی قانونی درکشور یا بگو زیاد شده یانه یهنی چی هر کس دلش خواست هر قیمتی بفروشه دیگه هرج ومرج که دیگه بی خیالش عجب دولت تدبیر وامیدی این تدبیر ها رو از کجا میرارن ماهم بریم چندتا بخریم وملت روهم جیگر فرض نکنیم.
Iran, Islamic Republic of
بله با افزایش 30 درصدی قیمت نان ان هم یاشیب ملایم در دولت اعتدال به نظر می رسد حذف 50 درصدی یارانه مردم هم می تواند درپر شدن جیب آقازاده های کشور پر رنگ تر شود وکارکنان وفقرا وکارگران وغیره هم کنسرو هوای پاک هم برای نفس کشیدن دیگر نمی توانند تهیه کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
با اين حساب نان هم رفت اون بالا بالا ها نزديك كالاهاي لوكس قرار گرفت ديگه دست فقير بيچاره ها بهش نميرسه حالا سيراب و شيردون را باچي بخورند ؟؟
سوخته
Iran, Islamic Republic of
فردامیرم زنوطلاقش میدم...
خاکستر شده
سوخته جان فردا دیره امروز عصر ازش طلاق بگیر
Iran, Islamic Republic of
مردم رو مسخره کردید؟ انگیزه ای نداشتید اما اضافه کردید؟ واقعاً فکر می کنید مردم نمی فهمند؟ این توهین به شعور مردم است....
داماد اونا
یک مشت بیسواد - بی شناسنامه - عصر حجری - بزدل - جهنمی - پول بگیر ازجاهای خاص - تندرو - افراطی - لبو فروش - راننده تاکسی - هواپیما سوار نشده - انکلیسی ندان ......
نیماراسخ
حرف ایشان تلخ ترین جوک تاریخ است.....
کریم شیره ای
نیما راشخ ! تلخ ترین هم باشه خودت گفتی باژ جوکه یعنی خندوانه اشت
سیدحسنی
Norway
حیف که اینجا خانواده رد میشه...
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
این مطلبی که ایشون گفته یعنی چی ؟
شادی
یعنی شلغم فرنگی در زمستان ها سبز میشه
United States
اين دو پهلو صحبت كردن يعني چه !
شادی
میخواد به پدر خوانده بفهمانه که ماهم بلدیم
Iran, Islamic Republic of
دولت بی تفاوت به وضع مردم !!!!!
آکنده
Iran, Islamic Republic of
آقای نوبخت، اینکه گفتی یعنی چه؟؟؟ یعنی خر فرض کردن مردم. مگه نه؟ آخه اگه تصمیم بر گران کردن ندارید پس چرا اجازه دادید 30 در صد گران کنند؟ واقعا این یعنی چه؟
فقیر
اقای سخنگو برو خودت و مسخره کن با این مملکت نگه داشتنتون ،خودشون گرانی راتصویب کردن وبه استانداریها ابلاغ کردن وحالا می گن نانواییها خودشون افزایش بدن ،این مقامات سرشونو مثل کبک قایم کردن...
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم

آیا این نحوه مدیریت معنایش نفهمیدن مسایل اقشار آسیب پذیر نیست ؟
کریم شیره ای
نخیر نیشت چون مشائل مردم خشوشی اشت و دولت تمدید و امید در مشائل خشوشی مردم دخالت نمیکنه
مير
واقعا اگه اين نوبختونداشتين چيكارميكردين؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
صحبت هاي جناب سخنگوي دولت محترم تدبير و اميد را شنيدم واقعا اينگونه سخن گفتن در شان شنوده نسيت گوينده هم خوب است قدري احترام براي شعور شنونده قائل باشد
Iran, Islamic Republic of
حالا تورو خدا بیاید یه تصمیمی هم بگیرید جان من ... این تنه بمیره ...
نان خور
ضرورت نداره سخنگوی دولت این همه بخودش فشاربیاره .باباخیلی راحت بگونان گرانترمیشودآنهم بنابه دلایلی.خلاص
خیلی خنده دار است یارانه نان در ماه 5000 تومان از طرف دولت به ملت می دهند و با این رشد قیمت نان این قیمت نان اندازه یک خانوار یکنفره را هم نمی دهد. دولت فقط نفع خودش را نگاه می کند نفع ملت برایش مهم نیست. خیلی خنده دار است دولت به عمد این کار را می کند که ملت را به زانو در بیاورد. برایش متاسفیم.
کلید دولت بی تدبیر را هم دیدیم کلید کردن مشکلات مردم.
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت سی درصدی - نمایش بی تدبیری و ناامیدی /
توافق نهایی - افزایش دلبخوایی
مجمع کارمندان مظلوم
Iran, Islamic Republic of
افزایش حقوق 30 درصدی حق مسلم ماست ...
اين همه ظلم ودروغ .اسم خودرا گذاشته ايد دولت راستگويان .به نان خالي مردم هم رحم نمي كنيد .اين مردم يك حقوق ميگيرند فقط وفقط .مدير اجرائي نيستند كه ازبيست جا حقوقهاي چند ده ميليوني بگيرند .صبرمردم هم حدي دارد .
این دوز دوزه باری ها چیه ؟ آقای سخنگو دولت ، مگر نانوائیه آتش به اختیارند ؟ برای جمع آوری رای ، این کارهارا نکنید
مهدیار آستانی
مراتب تکدر خودم رو اعلام می دارم. گرون کردن اگر عادلانه باشه مساله ای نیست ولی ببینیم وعده رفع کم فروشی و بهبود کیفیت محقق میشه یا نه!
Iran, Islamic Republic of
وای بر مردمی که در انتخابات خرداد 92 بخاطر شکم و ارزونی به حسن روحانی رای دادند. نه دنیا دارن و ....
افسوس
بردبار
این هم دولت تدبیر و نامیدی...
abadi
«ابراز امیدواری کرد که شکایات مربوط به کاهش کیفیت نان و یا کم شدن وزن نان کاسته شود»
زحمت کشیدند ابراز امیدواری کردند!
بابا یکی به داد این مردم برسد برید ببینید مثلا نان سنگک که باید 650گرم باشد چقدر است. یک هفته دیگر که گرانی جا افتاد ان موقع دوباره وزن نان ها کاهش پیدا می کند . الان هم اجازه 30% گرانی را صادر فرموده اند اما به یک بچه محصل بدهند حساب کند تا متوجه شوند در واقع حدود 40% گران شده و البته آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
کارمند دانشگاه تهران
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت نان بیش از 15 درصد هم غیرقانونی و غیر انسانی است.
روحانی دستور تجدید نظر در قیمت نان را صادر نمایند.
30 % گرانی؟
برخی شهرها 65%
برخی شهرها 75%
سعید
موادغذایی درایران ازهمه جای دنیا گرانتراست
آبرومند
United States
توجه توجه توجه :
خدا شاهد است که این مطلب عین واقعیت است:
"..حدودا 15 خانوار را تحت پوشش داریم ، کسانی که آبرومندند یکی از اینها که بصورت هفتگی حمایت می شود یک زن است با دو دختر یتیم ، امد 15000 تومان گرفت رفت تا هفته بعد !"
خدا شاهد است که من دیده ام افرادی که فقط به اندازه نان خالی توان دارند ، حالا اگر با یارانه نان مردم بازی کنید بدانید چه بلایی بر سر کم بضاعت ها و ضعیفان می آید !!!...مسئولین امر بخداقسم اگر توجه نکنید مؤاخذه می شوید.
اینقدر با نان مردم بازی نکنید.
لطفا بخاطر خدا درج کنید.
رشتی
اعضای دولت این همشهری ما را سخنگو کردند تا حملات ملت به این فرد بشه
حسینی -شیراز
نون سنگک شیراز شده 1000تومان(هزارتومن)
دیگه نون هم نمیشه بخوری
خدایا
بدبختی اینه که ما فقط نون را میگیریم
مسکن گرونه ،پوشاک گرونه ، مواد غذایی گرونه، خودرو گرونه ، میوه گرونه و ...
جون ما آدمها ارزون ارزونه
اقای نوبخت بیداری یا خابی