جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۱۳

تعرفه‌های پزشکی گران شد

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 419727
بر اساس مصوبه هیئت وزیران نرخ ویزیت پزشکان اعم از پزشکان عمومی، متخصص و فوق‌تخصص در بخش دولتی و خصوص در سال جاری ۱۵ درصد افزایش یافت که مابه‌التفاوت افزایش نرخ ویزیت‌ها در بخش دولتی توسط بیمه‌ها تأمین می‌شود.
تعرفه‌های پزشکی گران شد
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران نرخ ویزیت پزشکان اعم از پزشکان عمومی، متخصص و فوق‌تخصص در بخش دولتی و خصوص در سال جاری ۱۵ درصد افزایش یافت که مابه‌التفاوت افزایش نرخ ویزیت‌ها در بخش دولتی توسط بیمه‌ها تأمین می‌شود.

وی افزود: با توجه به رشد ۱۴درصدی منابع بیمه‌ای و افزایش میانگین ۹درصدی تعرفه‌ها، می‌توان گفت هیچ‌گونه افزایش پرداختی از سوی بیماران در بخش دولتی صورت نمی‌گیرد و پرداختی بیماران همانند سال گذشته است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بر این اساس نرخ ویزیت در بخش دولتی برای پزشکان عمومی ۹۲هزار ریال، متخصصان ۱۱۵هزار ریال و فوق‌تخصص‌ها ۱۳۸هزار ریال و در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی ۱۹۰هزار ریال، متخصصین ۳۰۰هزار ریال و پزشکان فوق‌تخصص ۳۸۰هزار ریال است.

به‌گفته آقاجانی، بر اساس این مصوبه تعرفه نرخ اقامت در بیمارستان‌های دولتی (هتلینگ) ۲۰ درصد افزایش یافته است که این افزایش نیز توسط بیمه‌ها تأمین می‌شود.

وی همچنین گفت: در قالب مصوبه جدید هیئت محترم دولت، میانگین رشد کل تعرفه خدمات پزشکی تنها ۹ درصد خواهد بود. این در حالیست که هموطنان واجد بیمه پایه سلامت در هنگام بستری تنها شش درصد از مبلغ صورت حساب تنظیمی را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می‌کنند. از سوی دیگر روستائیان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰هزار نفر (دارای دفترچه بیمه روستایی) و سایر افرادی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان‌های وزارت بهداشت مراجعه می‌کنند، ۳ درصد از هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند.

آقاجانی افزود: با توجه به بازنگری کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سلامت (ویرایش اول) در سال ۱۳۹۳ و اجرای ویرایش دوم این کتاب و اصلاح این ارزش‌ها از اول فروردین ماه ۹۴، رقم ریالی ضریب حق‌الزحمه خدمات پزشکی در سال ۹۴ در بخش دولتی و خصوصی تغییری پیدا نخواهد کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین نرخ خدمات پاراکلینیک در بخش دولتی تغییری پیدا نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تقی
والا از مدتها قبل که فوق تخصص قلب مادر بنده در مشهد ویزیتش 40 هزار تومان بود شاید نوار قلب را جدا حساب میکرده
حاجي
Iran, Islamic Republic of
وزارتخانه پزشكان به جاي وزارت بهداشت و درمان.
ما که خدا ر ا شکر مدتهاست به طب سنتی روی آورده ایم و هم از آزمون و خطاهای پزشکان راحت شدیم و هم از شر هزینه های سرسام آور ویزیت هاو داروهای شیمیایی و مضر.
حالا شما هی ویزیتها وخدماتتون را گران کنید تا مردم هم بیشتر به طرف طب سنتی بروند اونوقت بعد چند سال از خواب بیدار میشید که ای دل غافل
مهدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاسف باید خورد بر حال دولتمردان که همیشه طرف اغنیا رو می گیرن و هیچ وقت از قشر ضعیف حمایت نمی کنن! واقعا چرا و به چه دلیل باید تعرفه گران این گروه مرفه و بی درد افزایش پیدا کند! آخر حرص و طمع هم اندازه ای دارد. واقعا متاسفم. تازه فاجعه بارتر اینکه وقتی 15 درصد اجازه افزایش داده می شود باید در واقع باید منتظر حداقل 50 درصد گران شدن باشیم.
خدایا لطفا مهدیتو بفرست اگه صلاحه...
مجتبی
United States
حالا برین در حاشیه و ... بسازین باز
تام
United States
و ویزیت فلوشیپ ؟!!!!!!!!!!!!!1
ما که ندیدیم هیچ فوق تخصصی زیر 40 تومن بگیره. 45 تومن، 55 تومن، حتی یکی شون چون معاینه کرده بود 75 تومن گرفت... تو سال 93
Iran, Islamic Republic of
مهران مدیری دستت درد نکنه
محمد
پزشکان خیلی مشکل مالی دارن مانند فرهنگیا !!!!!!.......چه سریع مشکلشون حل شد خدا خیرتون بده!!!!!
علی رضا
اون وقت حقوق کارمند بدبخت 14 ردصد
چند ماه دعوا و درگیری برای حقوق ناچیز کارگرهای بدبخت حالا یکشبه 15درصد افزایش حقوق پزشکان ای خدا به کجا پناه ببریمجز درگاه تو
اين وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي فقط دربست در خدمت باند پزشكان قرار داره. اين از وضع نظارت بر بهداشت و غذا و دارو و درمان مملكت... اون هم از وضع آموزش دانشجويان... هم و غمش شده اين كه به اصطلاح تعرفه ها رو اصلاح! كنه.

يك پزشك با اجاره يك اتاق غيرتجاري و با حداقل وسايل و حداقل زحمت و ساعت كار (با فرض روزي 40 مراجعه كه مي دونيم يك پزشك در چه مدت اونا رو ويزيت مي كنه!)، به ترتيب رتبه (عمومي- متخصص- فوق تخصص) ماهي 20، 30، و 40 ميليون بدست مياره. اين عادلانه ست؟ باعث نارضايتي و كم كاري ساير صنوف نمي شه؟ باعث خود درماني و صعب العلاج شدن بيماريها و افزايش هزينه هاي جامعه نمي شه؟

يك پزشك عمومي چقدر بيشتر از يك فوق ليسانس درس خونده؟ چقدر بيشتر از يك پرستار بلده؟ اصلا جرات مي كنيد براي يه بيماري جدي برين سراغش؟ اونوقت با كمترين زحمت ماهي 20 ميليون؟!!! خدايي انصاف نيست...
قربانی
افزایش حقوق کارگران 17 درصد............ دکتران زحمت کش و بی پول 25 تا 30 درصد......... لطفا" تفاوت درآمد رو در افزایش حساب کنید ببینید 25 تا 30 درصد از درآمد یک پزشک و 17 درصد از درآمد یک کارگر چقدر با هم تفاوت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟