دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۹
۲
زاکانی در همایش جبهه حماسه سازان:

وابستگان به قدرت نباید مصونیت داشته باشند/ تفکر جهادی برای اعتلای انقلاب

پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب: 280919
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه آدم هایی که وابسته به قدرت هستند نباید مصونیت داشته باشند افزود: در جامعه ای که همه در برابر قانون یکسان هستند آن جامعه به سوی خیر و صلاح پیش می رود. امروز نیاز به عدالت گستری و نیاز به جهاد علمی برای تمدن سازی داریم.
وابستگان به قدرت نباید مصونیت داشته باشند/ تفکر جهادی برای اعتلای انقلاب
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در همایش مشق حماسه که روز پنجشنبه در مرکز فرهنگی سید الشهدا(ع) برگزار شد ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهید آوینی  و صیاد شیرازی گفت: بنده از حضور دوستان و جانبازانی که قبول زحمت کرده‌اند و به این همایش آمدند تشکر می‌کنم و شنیده‌ام برخی از آنها در جنگ و برخی در فتنه 88 قطع نخاع شده‌اند؛ همچنین از فرمانده عزیزم آقای کوثری نیز تشکر می‌کنم و ایشان نکاتی را درباره بنده بیان کرد که ما قابل آن نبودیم.
 
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 92 به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار داشت: وقتی که بحث از حماسه می‌شود حکایت از آن دارد که شرایط عادی نیست چرا که در شرایط عادی نیازی به حماسه نیست و آن‌چه که حماسه را خلق می‌کند، حضور گسترده و جدی مردم در صحنه است و اگر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود، چشم طمع دشمنان از جامعه گرفته خواهد شد.
 
کشور نیاز به یک تحول دارد


سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این‌که «کشور نیاز به یک تحول دارد» گفت: ما گذشته را نفی نمی‌کنیم اما آینده انقلاب اسلامی نیازهای جدی دارد. ما هم مسئولیت اسلامی و هم مسئولیت ملی داریم و در مقابل بشریت نیز مسئولیم. راه طی شده در طول دوران انقلاب اسلامی راه پر افتخاری بوده است، اما اهداف و افق‌های آینده بلندتر است. انقلاب در حال رشد است و اگر مسئولیت‌های هر لحظه را نشناسیم و نتوانیم خود را با زمانه تطبیق دهیم، درجا زده‌ایم.
 
زاکانی گفت: ما در صحنه داخلی، منطقه‌ای و جهانی جایگاه ویژه‌ای داریم که خیره کننده است اما همزمان مشکلات جدی هم داریم که اساسا ناشی از دوری از اندیشه ناب اسلامی، دوری از تبعیت درست از رهبری و دوری از بایسته‌هایی است که رزمندگان دفاع مقدس و حماسه سازان انقلاب به خاطر آن جان خود را فدا کردند.
 
وی در ادامه سخنان خود به بیان محاسن و معایب دولتهای قبلی پرداخت و افزود : تمامی شعارهای دولتهای قبلی اعم از سازندگی، اصلاحات و دولت احمدی نژاد برگرفته از آرمانهای انقلاب اسلامی بود بطوریکه پس از دوران دفاع مقدس دولت آقای هاشمی بر شکوفایی و توسعه اقتصادی تاکید داشت که البته از شعارهای انقلاب بود و آقای خاتمی نیز در سال 76 بحث بسط آزادی‌های مدنی و آزادیخواهی را دنبال کرد که اینها نیز از اهداف و شعارهای انقلاب بود؛ دولت آقای احمدی‌نژاد هم عدالت‌گستری و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را دنبال کرد اما اشکال آقایان هاشمی و خاتمی این بود که به دنبال روش و الگوی عاریه‌ گرفته شده از غرب بودند که این موضوع ما را به ناکجا آباد برد و مشکلاتمان را دو چندان کرد. همچنین اشکال آقای احمدی نژاد این بود که از شعارهای انقلابی خود فاصله گرفت و به آنها وفادار نماند.

در دوران دوم خرداد می گفتند که علیه خدا نیز می‌توان در جامعه تظاهرات کرد!

 
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در دوران دوم خرداد شعار آزادیخواهی طوری تفسیر می‌شد که هرکس با ماست حرف حق را می‌زند، گفت: آنها مدعی بودند اگر مردم با ما باشند ولی‌نعمت ما هستند و چنانچه با ما نباشند عوام هستند و این عدم همراهی ناشی از سطحی بودن و کم اطلاع بودن آنهاست. این در حالی بود که آنها در توجیه و تعریفشان از حدود آزادی در جامعه می گفتند که علیه خدا نیز می‌توان در جامعه تظاهرات کرد!
 
وی اصلاح‌طلبی را یک اصل اساسی عنوان کرد و گفت: اساس انقلاب اسلامی بر اصلاحات است که باید ادامه پیدا کند تا انقلاب پویا بماند، اما ما معتقدیم راه اساسی و اصلاح‌طلبی در رفتارها و عملکردها باید در چارچوب اسلام و منطق قانون اساسی پیش برود و همه این‌ها مبتنی بر نگاه اجتهادی حضرت امام و رهبر انقلاب باشد.
 
نیازهای انقلاب


دبیر کل جمعیت رهپویان در ادامه به نیازهای آینده انقلاب اشاره کرد و افزود: کشور به انقلاب اخلاقی ، عدالت‌گستری، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، جهاد علمی، شکوفایی اقتصادی، توجه به سلامت، ارتقای امنیت، آزادیخواهی، حرکت در مسیر استقلال همه‌جانبه و تحول در حرکت عزت‌طلبی در عرصه جهانی نیاز دارد که باید ضمن درس گرفتن از گذشته که به دلیل نداشتن نقشه راه دقیق، دولت‌ها با الگوی غلط غربی حرکت می‌کردند،  امروز با حرکت در مسیر تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و به وسیله امکاناتی که داریم، به پیشرفت مبتنی بر نگاه اسلامی برسیم.

فساد سازمان یافته روز به روز بیشتر می شود

 
عضو کمیسیون اصل نود مجلس هشتم با تاکید بر اهمیت ریشه کن کردن فقر فساد و تبعیض در جامعه و با اشاره به اختلاس 3 هزار میلیاردی گفت: آن چیزی که امروز می بینیم یک فساد سازمان یافته است که متاسفانه روز به روز بیشتر می شود. در حادثه تلخ 3 هزار میلیاردی امکان ندارد اراده ای وجود نداشته باشد. بنده و آقای فدایی شش ماه  قبل از این ماجرا به بانک مرکزی نامه نوشتم و هشدار دادیم که تخلفاتی در حال شکل گیری است و امروز قاطعانه می گویم که نمی شود بدون حمایت و اراده چنین اختلاسی انجام شود.
 
وابستگان به قدرت نباید مصونیت داشته باشند


دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه آدم هایی که وابسته به قدرت هستند نباید مصونیت داشته باشند افزود: در جامعه ای که همه در برابر قانون یکسان هستند آن جامعه به سوی خیر و صلاح پیش می رود. امروز نیاز به عدالت گستری و نیاز به جهاد علمی برای تمدن سازی داریم.
 
وی در بخشی از سخنان خود به خاطره ای از حضورش در جلسه هیات دولت در کسوت نمایندگی مردم در مجلس هفتم پرداخت و افزود:  در یکی از جلسات اولین سفرهای استانی دولت آقای احمدی نژاد در واکنش به ساخت و ساز غیر قانونی ویلاهایی در حاشیه رودخانه به آقای پورمحمدی وزیر کشور وقت دستور داد این ساختمانهایی که برخلاف قانون ساخته شده اند باید امشب تخریب شود من در جلسه از آقای احمدی نژاد خواهش کردم به جای تخریب یک شبه این ویلاها  با اندکی تحقیق ببینند کدام یک از این ویلاها مربوط به مسئولین و یا نزدیکان مسئولین است. یک روز صبر کنند تا تحقیق کنند و بعد از آگاهی از این مسئله بروند سراغ مالکی که بواسطه نزدیکی به مسئولین از همه قوی تر است فقط کافی است یک خط به دیوار آن ساختمان بکشند در آن صورت همه حساب خود را خواهند کشید چرا که می گویند به جای برخورد شعاری آنها از خودشان شروع کرده اند.
 
زاکانی در پایان با تاکید بر اینکه دولت موظف است به سایر ارکان و قوای کشور کمک کند، گفت: دولت می‌تواند با کمک به قوه قضائیه و مجلس در این مسیر با تفکر جهادی و انقلابی و مدیریت و کارشناسی و همچنین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه به اعتلای انقلاب اسلامی کمک کند و این شدنی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوشحالم از اینکه دکتر زاکانی هم وارد صحنه انتخابات شد. حالا بچه های حزب اللهی و بسیجی جبهه و جنگ یک کاندیدا از جنس خودشون در انتخابات دارند که افتخار ایثارگری و جانبازی داره.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم از چندین بعد چند سر و گردن آقای زاکانی از آقای احمدی نژاد بالاتر است.