جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲۷
۱۵

وزارت‌اطلاعات؛ گزارش وزارت خارجه را رد کرد!

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 393210
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اعلام اینکه صهیونیست بودن شرکت مارلبرو برای نمایندگان این کمیسیون محرز شده است،گفت: باید اقدامات اساسی برای لغو مجوز فعالیت شرکت مارلبرو در ایران انجام شود.
وزارت‌اطلاعات؛ گزارش وزارت خارجه را رد کرد!
به گزارش جهان، محمدعلی پورمختار که دیشب مهمان تلفنی برنامه "متن؛ حاشیه" شبکه سوم سیما بود با انتقادات از اظهارات متناقص وزارت امور خارجه در اعلام هویت یک شرکت که مجوز فعالیت در ایران را کسب کرده است، اظهار داشت: یک پرونده قطور در کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص وابستگی شرکت مارلبرو به صهیونیست ها تهیه شده است. به اعتقاد نمایندگان این کمیسیون صهیونیست بودن این شرکت قطعی است و در این رابطه باید اقدامات اساسی برای لغو مجوز فعالیت شرکت مارلبرو در ایران انجام شود.

وی با اشاره به این‌که اسم مدیر شرکت مارلبرو به جای فیلپ موریس در اصل دیاموند و اصلیت یهودی آلمانی تبار دارد، افزود: نماد این شرکت یک شیرغران است که این تمثیل صهیونیست‌های یهودی است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اضافه کرد: بسیاری از مدیران شرکت مارلبرو مانند مدیر امور مالی از پیشگامان امضای قرارداد کمپ دیوید و حمله به طبس بوده‌‌اند.

پورمختار با بیان این‌که شرکت مالبرو برای آن‌که ماهیت صهیونیست بودن خود را پنهان کند، اقدام به تأسیس یک هلدینگ کرده و تحت پوشش آن فعالیت می‌کند، تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ ایراد اصلی فعالیت این شرکت را در ایران متوجه وزارت امور خارجه می‌‌داند زیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت به استناد گزارش وزارت خارجه در صهیونیست نبودن این شرکت اقدام به ارائه مجوز فعالیت به این شرکت را در کشور داده است.

به اعتقاد وی، وزارت اطلاعات رسماً صهیونیست بودن شرکت مارلبرو را اعلام کرده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اعلام این‌که هم اکنون منتظر بازگشت وزیر امورخارجه از وین هستیم تا با حضور در این کمیسیون توضیحات خود را در رابطه با گزارش‌های وزارت امور خارجه بیان کند، اظهار داشت: یکی از گلایه‌های اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از وزارت امور خارجه اعلام گزارش‌های متناقض است زیرا یک بار شرکت مالبرو را صهیونیستی و بار دیگر آن را صهیونیستی نمی‌داند؛ این موضوع برای نمایندگان با سوالات زیادی همراه است.

پورمختار اضافه کرد: یکی از دلایل وزارت امورخارجه در بلامانع بودن فعالیت شرکت مارلبرو در ایران حجم زیاد قاچاق سیگار مارلبرو به کشور است حال باید پرسید یعنی ما توانایی مقابله با قاچاق سیگار را نداشته و برای جلوگیری از این موضوع اجازه تأسیس شرکت مالبرو را در ایران صادر کرده‌ایم تا از قاچاق این سیگار جلوگیری کنیم.

قرار بود در برنامه تلویزیونی دیشب متن و حاشیه مسئولان وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دادستانی کل کشور توضیحات لازم را در چرایی ارائه مجوز فعالیت شرکت مالبرو را در کشور بیان کنند اما هر کدام به دلایلی حاضر به گفت‌وگو نشدند.

البته "وحيد ايمانی" مجری برنامه؛ این نکته را متذکر شد که دادستانی کل کشور اگرچه روي خط برنامه نتوانست بيايد، اما خواسته شده تا اعلام شود كه دادستانی رسماً به صورت شفاهی و کتبی صهیونیست بودن شرکت مارلبرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود.

منبع:‌ تسنيم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا این آقای [....] وزارت حرفش را سریع پس میگیردتا...
بی نام
دولت راستگويان!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
غفاری
نعمت زاده درصدد است تا کلیه شرکت های خارجی را وارد بازار ایران نماید که ملت بجای تولید کننده ، مصرف کننده باشند.
یعنی تو گور این وزارت خارجه.............
با این همه گندکاری
یکی که قدرت دارد و وظیفه جلوگیری این کار را بکند و منتظر بعضی تشریفات دست و پا گیر نشود .
ما بريم همون آبگوشت بزباش خودمون رو بسازيم!
علی
United Kingdom
سلام
چرا وزیر صنعت و معدن در این مورد ورود کرده و اقدام به انعقاد قرارداد کرده مگر بحث دخانیات با صنعت و معدن است؟

چرا مسئولین دخانیات اقدام به این کار نکرده اند؟

چرا یک عده به دنبال امضای قرارداد بوده اند آیا منفتی برای شخص یا اشخاصی داریم؟

این ها سئوالاتی بود که در برنامه مطرح شد ولی جواب نداشت
حسینی
رای ما به نما یندگان با هوش و با بصیرت نوش جان
56
Iran, Islamic Republic of
تولید سیگار و دود کردن سرمایه که رقم بزرگی در سبد بعضی خانواده ها و درکل مملکت به خودش اختصاص داده جای تأمل داره. ای کاش یه مرد پیدا می شد و کشور رو از این عادت زشت و ضدسلامت نجات می داد. آقایون فکر کنند در روز چقدر سرمایه دود میشه میره هوا ؟! حالا تو جیب چه کسایی بماند.
بدتر از این بد اینه که بیایم و بابتش ارز از مملکت خارج کنیم !! واما بدترین که نه بلکه ننگینترین حالتش اینه که طرف صهیونیست باشه!!!
پيروز
وزير صنعت ومعدن كه قدرت وتو در همه زمينه ها را دارد اينوهم وتو ميكنه مطمئن باشين كه وتو ميشه و واردات اين سيگار دوبرابر هم خواهد شد شما قيمت خودرو رو نگاه كنيد هميشه نظرات مبهم و ضد ونقيض مال ايشون بود زياد حرص نخوريد از اين وزرا توي دولت زياده يه نكته جالب وجود آقاي پور محمدي در وزارت دادگستري است كه الان بسيار ساكت وآرام است اما در زمان دولت قبل چه ها كه نكرد
دنا
ببینید اگر فقط شک وشبهه صهیونیستی بودن دارد نباید از فرصت سرمایه گذاری خارجی در ایران جلوگیری کرد یک کارخونه دخانیات بالای 500 نفر ایجاد اشتغال میکنه ضمن آنکه محصولات این شرکت الان در دبی و کشورهای عربی تولید میشه و به قیمت چند برابر در ایران فروش میره . ما چه بخواهیم چه نخواهیم بعضی مردم سیگار میکشند و این نوع سیگار هم بیشتر از طریق قاچاق وارد میشود و گران بدست مصرف کننده میرسد چه بهتر که هم از مزیت اشتغالش استفاده شود و هم از صرفه جویی مالی آن
Iran, Islamic Republic of
آقا پس شرکت کوکا کولا وپپسی چی میشه؟همش بازی سیاسی.مردم دیگه فهمیدن.هم توی پپسی وکوکولا مسئولین ذینفع هستن هم توی مالبرو.دست خودشونه وگرنه تا حالا هم کارخونه ای که تو مشهد داره کار میکنه عالم وآدم هم میدوننن35درصد از سودش میره مستقیم واسه اسراییل رو چرا نمیبندن.نه جانم ...سونامی سرطان رو بچسب تا بفهمی ما پر ازتناقضیم...مراجع میگن سیگار حرام بعد اداره ی دخانیات داریم...خنده داره
چرا این دولت اینقدر خوددرگیری داره آخههههههههه؟
کلانتری
Iran, Islamic Republic of
سلام این آقا که ادعا دارد نماینده اش بصیر وبینا است تاحالاکجا بوده شرکت مالبرو ضدهاسال است درایران فعالیت دارد حالا دولت پاک !!!؟ درطول هشت سال چرا جلوش نگرفت ؟ وشما دراین هشت سال سیاه کجا بودین؟ اگراین آقای نماینده صادق است پیشنهاد میکنم طرح تهیه کند تا قیمت سیگار این ماده بدبو ومضر که استعمال کنندگان آن در همه جا دودش راپس از خروج از ریه های خود وجند برابر شدن آلودگیش به خورد خلق الله میدهند به شدت گران شود وبرای هر نخ بیش از هزار تومان عوارض ومالیات وضع نمایند این خدمت بزرگ وماندگار به مردم خواهد بود
ایرانی
اینها فقط مصرف گرایی راتبلیغ میکنند.