دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱
فولادگر :

نقش جریان انحرافی در اختلاس نمایان است

يکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب: 188894
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بند و بسط‌ مفسدان اقتصادی با مسئولان اجرایی از رده‌های پایین تا بالای اجرایی در کشور نیز عامل بزرگ اختلاس ۳هزار میلیاردی در کشور است.

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مبلغ اختلاس شده اخیر اظهار داشت: از ۳ هزار میلیارد مبلغ اختلاس شده توسط اختلاس‌گران یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد این مبلغ ثبت نشده و کلاهبرداری به حساب می‌آید.
وی در ارتباط با عواملی که سبب رخ دادن این اختلاس بزرگ بود، ادامه داد: در درجه نخست ضعف سیستم مدیریتی و همچنین بانک‌های مربوطه و در رده‌های بعدی نبود یک سیستم جامع بانک‌داری عوامل بزرگ این اختلاس هستند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در ارتباط با چک و دسته چک‌ها سیستم جامعی در کشور وجود دارد اما در ارتباط با دیگر سرویس‌های بانکی سیستم جامعی وجود ندارد و این یکی دیگر از عوامل بزرگ ایجاد حفره در سیستم بانکی است.
وی با بیان اینکه افرادی در پشت پرده این اختلاس بزرگ نقش ایفا و از حفره‌های موجود در سیستم بانکی استفاده می‌کردند، تاکید کرد: بند و بسط‌ مفسدان اقتصادی با مسئولان اجرایی از رده‌های پایین تا بالای اجرایی در کشور نیز عامل دیگری برای اختلاس بزرگ اقتصادی در کشور است.
فولادگر بیان داشت: در چند مورد و نوبت از روند اختلاس ۳هزار میلیاردی نقش جریان انحرافی به وضوح نمایان است اما نوع و اینکه دقیقاً چه میزان در این اختلاس بزرگ دخالت داشته را باید به مراجع قضایی واگذار کرد.
وی در ارتباط با فرار مدیر عامل بانک ملی ایران تصریح کرد: هنوز مشخص نیست که مدیر این بانک فرار کرده و این کار عمداً انجام شده باشد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی تاکنون اعلام وصول نشده است، اظهار داشت: دلیل امضای این طرح در مجلس نیز این امر بود که چرا سیستم نظارتی محکمی در کشور اجرا نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای فولاد گر مثل اینکه با مسئله به سادگی برخورد میکنید مدیر عامل بانک ملی الان در تورنتو و در ویلای آنچنانی داره حالشو میبره مگر مسئولین حکم ماموریت به انگلیس را ندادند وقتی که همه خواب بودند یا خودشان را بخواب زده بودند بنشین تا بیاید