شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۴
۲۴
ادامه تلاش برای آماده كردن افكار عمومی برای توافق بد؛

تکریم خبرنگاران به شیوه وزارت خارجه!/ سوءمدیریت یا ادامه تاکتیک مخفی‌کاری؟

يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 385191
برخی تحلیلگران معتقدند اگر رفتار اخیر با خبرنگاران را در كنار،‌ اظهارات ظریف در جمع شورای روابط خارجی آمریكا و تلاش وزارت خارجه برای راه اندازی كمپین هنرمندان در دفاع از توافق به هر صورتی بگذاریم این سوال ایجاد می شود كه وزارت خارجه به دنبال ایجاد چه زمینه های فکری در افکار عمومی در داخل کشور بوده است؟ و آیا وزارت خارجه افکار عمومی را برای یک توافق بد آماده می‌کند؟
تکریم خبرنگاران به شیوه وزارت خارجه!/ سوءمدیریت یا ادامه تاکتیک مخفی‌کاری؟
گروه سياسي جهان نيوز:‌ رفتار دور از شأن وزارت خارجه دولت یازدهم با خبرنگاران که طی یکسال گذشته مسبوق به سابقه هم بوده در جریان دور جدید مذاکرات هسته ای در وین به اوج خود رسیده است.

به گزارش جهان نيوز، با وجود تلاش مجدانه خبرنگاران حوزه سیاست خارجی در یکسال گذشته و کمک‌های بی‌شائبه آنها به وزارت خارجه و هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات با ۱+۵ متاسفانه رفتار حوزه رسانه‌ای این وزارتخانه با خبرنگاران هر روز بدتر از قبل شده و موجبات تحقیر آنها را فراهم آورده است.

بنابر این گزارش، متاسفانه مدیران و کارمندان حوزه رسانه‌ای وزارت خارجه به عنوان تنها مرجع رسمی پیگیری و تسهیل امور مربوط به سفرهای خارجی خبرنگاران معلوم نیست با چه توجیه و منطقی بارها -و از جمله در رابطه با دور آینده مذاکرات در وین-، از کوچكترین همکاری خود با خبرنگاران که البته هیچ هزینه ای را برای وزارتخانه در بر ندارد، سر باز زده و با بهانه‌های مختلف عملا آنها را سر کار می‌گذارند!

این در حالی است که عموم خبرنگاران این حوزه و حتی منتقدان، به دلیل حساسیت مذاکرات و لزوم حفظ منافع ملی علیرغم وجود انتقادات به شیوه مذاکرات بیشترین همراهی و حمایت را از تیم مذاکراه کننده و شخص دکتر ظریف داشته‌اند.

به گزارش جهان، رفتار نامطلوب وزارت خارجه در این دور که حتی از دادن یادداشت به سفارت اتریش جهت گرفتن ویزا هم سر باز زد، موجب تمسخر و تحقیر خبرنگاران در سفارتخانه این کشور در تهران شد و این در حالی است که دولت جدید مدعی بود بر خلاف دولت قبل، کرامت شهروندان ایرانی را در تمام دنیا حفظ خواهد کرد. وعده‌ای که نه تنها در مورد نماینده کشورمان در نیویورک (حمید ابوطالبی) که درباره خبرنگاران رسانه های ایرانی در همین تهران هم محقق نشد.

برخی تحلیلگران معتقدند اگر رفتار اخیر با خبرنگاران را در كنار،‌ اظهارات ظریف در جمع شورای روابط خارجی آمریكا و تلاش وزارت خارجه برای راه اندازی كمپین هنرمندان در دفاع از توافق به هر صورتی بگذاریم این سوال ایجاد می شود كه وزارت خارجه به دنبال ایجاد چه زمینه های فکری در افکار عمومی در داخل کشور بوده است؟ و آیا وزارت خارجه افکار عمومی را برای یک توافق بد آماده می‌کند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رسما بگن نمی خوایم این اخبار جایی درز کنه خلاص!
مجید مجد
ولی شتر سواری دولا دولا نمیشه
میلاد
شک نکن مخفی کاریه
چشم بسته غیب گفتید؟
بنده خدا گر مخفی کاری نبود که همه از متن توافق نامه ژنو مطلع بودند
جوسازی نکنید
دکتر ظریف مورد حمایت.. مردم هستند
این قضیه عیانه.جوسازی چیه؟؟
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
خبرنگاران محترم باید این عادت آویزان شدن را کم کم به فراموشی بسپارند. بهتر است خبرگزاری ها آنقدر مستقل و حرفه یی کار کنند که نیاز به یادداشت وزارت خارجه نباشد. حضور خبرنگار جز تحمیل هزینه برای وزارت امور خارجه ثمری نداشته است.
مخفی کاری چیه؟ کرامت از جنس هاشمیست
Iran, Islamic Republic of
مگه همه چي با هماهنگي رهبري نيست ؟ پس ديگه اين حرفها چيه ؟ يعني ايشون با توافق بد موافقه كع بقيه دارن فضا رو آماده مي كنند ؟
منتقد بی صواد
وقتی همه صداها و زمینه های اجتماعی رو طوری طراحی کنند که ما در آستانه نجات کشور بودیم و نگذاشند و غیره و افکار عمومی رو هم اماده کنند مقام معظم رهبری ناچار به پذیرش می شوند اگر مطالبه عمومی ایجاد کنند فشار افکار عمومی این اجبار را ایجاد خواهد کرد ضمنا" همین افراد و همین طرز فکر ها پروتکل الحاقی را تصویب کردند و در آن فضا داد رهبری به جایی نرسید ضمنا" مگر مقام معظم رهبری تا کنون بارها نفرموده اند نسبت به این مذاکرات خوشبین نیستند (که چندی بعد آقای روحانی گفتند در مذاکرات سیاسی جایی برای خوشبین یا بد بینی نیست- نقل به مضمون) یا فحوای کلام رهبری تاکنون چه چیز را به ذهن متابدر کرده اساسا" ورود ایشان به ترسیم رسانه ای خط قرمزهای نظام از جمله 190 هزار سو ، خود نشان دهنده این است که مذاکره کنندگان ما در حال عقب نشینی بوده اند و .....لطفا" اهمال و عدم شجاعت یا خوی سازش پذیری ذلتمندانه و کدخداپرستی عده ای را با نظارت رهبری توجیه نکنید و ایشان را هزینه بزدلی های سیاسی افراد دیگر نفرمائید .
هزاران احسنت
وقتی یک دولت با انتخاب مردم انتخاب میگردد مشی و سیره رهبری معظم همیشه حمایت از دولت هاست
علی اصغر
مقام معظم رهبری وارد ریزه موضوع ها نمیشوند ولی حرف آخر در مسائل حیاتی نظام را ایشان بیان میکنند و تصمیم میگیرند .
تا حضرت اقا ی خامنه ای را داریم مطمئنیم که دیپلمات خندان ما هیچ توافق بدی را نمیتواند امضا کند و خیالمان راحت است
خسته نشی یه وقت اخوی!! هر کسی باید به وظایف خودش عمل کنه. شما از منافع ملی حمایت کن! رهبر هم به وظایف خودش عمل می کند.
علی اصغر
حرفت درسته ولی این دولت فکر میکنه میتونه ....
کدام خبرنگار. وابستگان به جريان سياسي اصول گرا يا سايرخبرنگاران. کساني که توپخانه تخريب دولت هستنددليلي ندارد با آنان خوش رفتاري هم بشود.ان کساني که بايد بدانند مي دانند دليلي ندارد شما بدانيد.
به خبرنگارهای منتقد دولت سابق هم همین رو می گفتی یا.......!!!!!
Iran, Islamic Republic of
از تاکتیک هم فراتر رفته فوق تاکتیک استراتژیک خندان
سیدرضا
Iran, Islamic Republic of
....
مملکت شورای عالی امنیت ملی داره وهمه چی زیر نظر این شورا انجام میشه ...
جهان خیلی .........هستی!!!!!!
علي
چاره كار اين است كه خبرنگاران هم وزارت خارجه را تحريم خبري كنند! چرا بايد آقايان با خبرنگاران خارجي خوش و بش كنند و با خبرنگاران وطني اخم و تخم؟؟ چرا تمام خبرهاي مذاكرات هسته‌اي را ايرانيان از سايتهاي خارجي و از جمله آمريكاييها بشنوند!! تمام اخبار مذاكرات براي ايرانيها و حتي نمايندگان مجلس محرمانه است ولي براي خارجيها آزاد است!!!!!!!!
صورت مسئله را درست توضيح دهيد ، شما با اين گونه مطلب نويسي در لفافه صحبت ميكنيد و دنبال سهم خواهي ظاهراً هستيد !!!
دولت راستگویان!!!!
مردم باید بدانند!!!!