پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۷۷
به بهانه بازداشت معاون اجرایی رئیس جمهور سابق

همه جنجال آفرینی‌های «بقایی»؛ از ارتباطات اقتصادی با کارگزارانی‌ها تا تخلف ۴۵۰ میلیون یورویی

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 427148
قوه قضاییه بارها علیه بقایی پرونده‌هایی را مطرح کرد که مسئولین در دولت نهم و دهم با حمایت‌هایی، باعث جلوگیری از محاکمه و رسیدگی به اتهامات وی شدند؛ اما قوه قضاییه با بازداشت بقایی نشان داد که در رسیدگی به اتهامات، نگاه سیاسی ندارد.
همه جنجال آفرینی‌های «بقایی»؛ از ارتباطات اقتصادی با کارگزارانی‌ها تا تخلف ۴۵۰ میلیون یورویی
گروه سیاست جهان نيوز ـ خبر کوتاهی که دو روز پیش سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد، بسیار خبرساز شد. خبر حکایت از بازداشت حمیدرضا بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور سابق و رئیس سازمان میراث فرهنگی، داشت.

سخنگوی قوه قضاییه از اتهامات بقایی چیزی نگفت و از بیان اتهامات معذرت‌خواهی کرد، اما با بررسی سابقه بقایی و پرونده‌هایی که وی قبلا با آنها درگیر بوده، می‌توان فضای کلی اتهامات وی را برداشت کرد. ابتدا سوابق مبهم بقایی قبل از دولت نهم را مرور و سپس به بررسی برخی از جنجال‌ها و مشکلات که توسط وی پدید آمده بود، اشاره خواهیم کرد.

سوابق مبهم بقایی قبل از تشکیل دولت نهم

حمید بقایی متولد ۱۳۴۸ شمسی در شهر همدان است. بقایی ظاهرا در سال‌های پایانی جنگ ایران و عراق، در وزارت اطلاعات و در ستاد «مدیریت مناطق بحران»در کنار مشایی کار می‌کرده و سپس در یکی از معاونت های دیگر این وزارتخانه مشغول بکار شده و در سال ۱۳۷۲ به وزارت کشور منتقل گردید.البته نقل قولی نیز وجود دارد که نامبرده اصلا در این نهاد امنیتی مشغول به کار نبوده است و در بدو ورود به دانشکده این وزارتخانه به خاطر برخی مسائل اخراج می شود .علی ایحال وی در سازمان‌های دولتی مختلفی از جمله سازمان صدا و سیما و مشخصا رادیو پیام، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در زمان ریاست مشایی، وزارت علوم و ریاست سازمان میراث فرهنگی و همچنین معاونت رییس جمهور در زمان احمدی نژاد دارای مسئولیت بوده است.

بقایی از آن دست افرادی است که به ناگهان وارد چرخه مدیریتی در کشور شد. اما آنچه واضح است، آغاز همراهی رسمی و علنی مشایی و بقایی در رادیو تهران بوده است.

مشایی پس از خجسته و خرمی مدیر رادیو تهران شد. کارکنانی که زمان ریاست مشایی در رادیو تهران در این شبکه فعالیت می‌کردند، خاطرات زیادی از حمید بقایی دارند. خاطراتی که از مشاور بودن بقایی آغاز و به مسئول سایت رادیو تهران شدن می‌رسد.البته گفته می شود به دلایلی پس از مدتی بقایی ازاین مجموعه خارج شده است.

سوابق مشخص‌تر بقایی از ورود او به صدا و سیما شروع می‌شود. اوایل دهه ۸۰، رحیم مشایی به رادیو تهران آمد و بقایی را نیز با خود به این مجموعه آورد. بقایی در رادیو تهران به عنوان مسئول سایت این رادیو، شروع به کار کرد. پس از آن، بقایی به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رفت تا در خدمت استاد و رئیس چند ساله، اسفندیار رحیم مشایی بماند.

جنجال‌های بقایی در دولت‌های نهم و دهم

پس از پیروز شدن محمود احمدی نژاد در انتخابات نهم ریاست جمهوری، رحیم مشایی نیز به سازمان میراث فرهنگی رفت و با او چند تن از دوستان و همکاران قدیمی نیز از خیابان بهشت، به ساختمان خیابان آزادی کوچ کردند. بقایی نیز به عنوان معاون مشایی در سازمان میراث فرهنگی مشغول شد.

صبر ۴ ساله بقایی به پایان رسید و او با حکم مشایی به قائم مقامی سازمان رسید.

حالا بقایی هم مدیر شده بود! مدیری که رسانه‌ها با او مصاحبه می‌کردند و نامش کم‌کم در حلقه یاران احمدی‌نژاد جای می‌گرفت.

بقایی به خوبی قدر این موقعیت را دانست و هرچه می‌گذشت، به مشایی نزدیک‌تر می‌شد. مشایی در گذرگاه‌های خطرناکی مثل رادیو تهران بقایی را حمایت کرده بود و چه بسا اگر حمایت‌های شخص مشایی نبود، بقایی هرگز رویای مدیریت را هم نمی‌دید. چه رسد به واقعیت عیانی نظیر قائم مقامی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری! پس به جا بود که بقایی قدردان محبت مشایی باشد.

با انتقال مشایی از میراث فرهنگی به دفتر ریاست جمهوری در پاستور، بقایی به جای وی نشست. همزمان، حمید بقایی، رئیس مناطق آزاد تجاری نیز بود و در یکی دو وزارتخانه نیز به عنوان عضو هیات مدیره شرکتها مشغول بود. پس از سازمان میراث فرهنگی، بقایی به معاونت اجرایی رئیس جمهور منصوب و نمایندگی وی در شورای نظارت بر صدا و سیما و چندین شغل دیگر منصوب شد. او همانند رئیس خود هیچ‌گاه خود را یک اصولگرا نمی‌دانست و اصولگرایان نیز هیچ‌گاه این افراد را جزیی از جریان اصولگرایی نمی‌دانستند.

محمود احمدی‌نژاد با صدور احکام جداگانه‌ای نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور را در امور خاورمیانه، آسیا، دریای خزر و افغانستان منصوب کرد.

در این احکام اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور خاورمیانه، حمید بقایی به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور آسیا، محمدمهدی آخوندزاده به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور دریای خزر و ابوالفضل زهره‌وند به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان منصوب شدند.

این موضوع واکنش‌های بسیاری را از سوی مقامات عالی‌رتبه نظام در پی داشت تا اینکه محمود احمدی‌نژاد مجبور شد حکم خود را پس بگیرد و نمایندگان ویژه را به مشاورین خود تغییر نام دهد.

اعطای لقب کورش زمان به احمدی نژاد

در شهریورماه ۸۹ احمدی‌نژاد لقب کوروش زمان را از رئیس سازمان میراث فرهنگی گرفت. حمید بقایی در روزهایی که «مکتب ایرانی» کلیدواژه جنجالی جریان انحرافی شده بود، احمدی‌نژاد را کوروش زمان نامید و گفت: «آقای احمدی‌نژاد با مواضعی که در مقابل آمریکا در سازمان ملل گرفته، به نوعی کوروش زمان است.»

انفصال از خدمت به مدت چهار سال و حمایت‌های احمدی نژاد

بقایی در سازمان میراث فرهنگی شاکیان زیادی داشت. علت اصلی این شکایتها، محدود کردن مالکیت مالکان خصوصی بر اماکن و بناهایی است که سازمان میراث فرهنگی مدعی بود برای حفاظت از تاریخ و فرهنگ ایران، آنها را در لیست حفاظتی خود قرار داده است و در همان زمان، حجت الاسلام منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری معتقد بود که «به دلیل انجام ندادن اقدامات در چارچوب قانون، به سازمان میراث فرهنگی اعتراض داریم، زیرا برای مردم ایجاد مشکل می‌کنند که منجر به طرح شکایت می‌شود، ما نیز در چارچوب قوانین و مقررات عمل می‌کنیم و در نتیجه یکسری از اقدامات میراث فرهنگی نقض می‌شود.»

پس از صدور رأي ديوان درباره تخلفات بقايي و صدور حكم قطعي، وي از اجراي آن استنكاف مي‌ورزد و همين موضوع باعث مي‌شود وي به چهار سال انفصال از خدمات دولتي محكوم شود.

احمدي‌نژاد اما در مراسم توديع و معارفه رييس سازمان ميراث فرهنگي در شرايطي كه خبر حكم انفصال بقايي منتشر شده بود، از معاون اجرايي خود به دليل خدماتش در دوران رياست بر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تشكر كرد و گفت: بدانيد بنده به عنوان كوچك‌ترين ملت ايران تا روزي كه هستم مدافع مستحكم، ‌محكم و قاطع مجموع خدمات شما خواهم بود. وي باوجود صدور حكم اوليه انفصال از خدمات دولتي براي بقايي درباره ادامه حضور وي در دولت در پيام صريحي براي ديوان عدالت اداري تاكيد كرد: ان‌شاءالله خدمات وي در حوزه معاونت اجرايي و مسووليت‌هاي گوناگون به ملت و اسلام عزيز ادامه پيدا مي‌كند.

این حمایت‌های احمدی نژاد طی دوران ریاست جمهوری باعث می‌شد که کار دیوان عدالت اداری و قوه قضاییه برای رسیدگی به شکایات علیه بقایی به کندی پیش برود وگرنه قوه قضاییه در چند سال گذشته به بزرگترین پرونده­های جمهوری اسلامی رسیدگی کرده است و بدون توجه به جایگاه افراد آنان را محاکمه کرد. نمونه عینی آن محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت احمدی نژاد، است که به پنج سال حبس محکوم شد. در نتیجه می­توان گفت که قوه قضاییه عزم جدی برای مبارزه با فساد را در برنامه­‌های خود دارد و از اسم و رسم هیچ­کس ترسی ندارد.

لزوم بررسی جدی پرونده اقتصادی جریان انحرافی

همزمان با بازداشت حمید بقایی که از چهره های بسیار نزدیک به مشایی و احمدی نژاد به حساب می آید به نظر می رسد لزوم بررسی پرونده اقتصادی و مشکلات مالی جریان موسوم به انحرافی باید بش از پیش مورد بررسی قرار بگیرد مسائل مالی که در همان زمان بارها و بارها توسط رسانه های اصولگرا و چهره های این جریان مطرح شد ولیکن به دلیل نوع برخوردهای رییس دولت وقت و و انگ زنی عوامل این جریان به رسانه ها و چهره های اصولگرا و فشارهای بیش از اندازه به قوه قضائیه و همچنین لزوم حفظ آرامش کشور آنچنان که باید و شاید مورد بررسی قرار نگرفت و لیکن طی ۲ سال گذشته که از عمر دولت دهم به پایان رسیده و با محکومیت رحیمی و این بار با بازداشت بقایی قوه قضاییه نشان داده که فارغ از نام ها و مسئولیت ها به شدت به دنبال برخورد با فساد است هر چند که در آن زمان به دلیل فشارهای احمدی نژاد برخی پرونده مسکوت ماند ولی مسکوت ماندن نشان از مختومه شدن پرونده نیست و پرونده فساد توسط قوه قضائیه حتی اگر سال ها از آن بگذرد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

درادامه به برخی مسائل مربوط به جریان انحراف که شاید درآن سال ها کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد اشاره می کنیم.باشد که روزی پاسخی به آنها داده شود.

تخلف ۴۵۰ میلیون یورویی در کیش

دیوان عدالت اداری تنها جایی نبود که بقایی با آن جا وارد کشمکش شده بود. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور از تخلف ۴۵۰ میلیون یورویی در یک مناقصه که پای بقایی در آن در میان بود خبر داده و گفته بود که حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به یکی دیگر از معاونت‎های ریاست جمهوری دستور داده است تا با «ترک تشریفات مناقصه» قرارداد «۴۵۰ میلیون یورویی احداث سالن اجلاس کیش» به یک شرکت خصوصی واگذار شود.

سازمان بازرسی اعلام کرده بود شرکت خصوصی مجری پروژه، چهار روز قبل از واگذاری قراداد تأسیس شده است. دفتر معاون اجرایی رئیس جمهور وقت از سازمان بازرسی خواست که اسناد این ادعا را منتشر کند و دفتر پورمحمدی در سازمان بازرسی کل کشور هم بخش هایی از اسناد این مناقصه را منتشر کرد، اما بار دیگر پاسخی از دفتر حمید بقایی منتشر شد که در آن مصطفی پورمحمدی به «کشف خیالی» متهم شده بود و خطاب به پورمحمدی نوشته شده بود: «برای آخرین بار به شما فرصت می دهیم که عین متن قرارداد، اسناد مالی پرداختی و نیز اسامی همه کسانی را که خورده‌اند! و برده‌اند! منتشر کنید اگر منتشر کردید که ما رسماً در پیشگاه ملت بزرگ ایران عذرخواهی خواهیم کرد، اما اگرمنتشر نکردید باید بدانید که ملت شریف ایران اظهارات شما را یک بلوف آشکار و یک چاخان بزرگ خواهند دانست.»

ماجرای ساخت وسازهایی با پول بیت المال توسط عنصر انحرافی

یکی از عناصر ساکت جریان انحراف در دولت وقت که از قضا ارتباطاتی بسیار خوب از کانال مرعشی و جاسبی و برخی اعضای کارگزاران با خانواده هاشمی داشت به ساخت و ساز گسترده آپارتمان با پول معاونت تحت امر خود در ۲-۳ سال پایانی دولت مشغول بود . وی معتقد بود که بیشترین خدمت را به مردم رضا شاه کرد.اگر رضا شاه نبود ما هیچ نبودیم.شناسنامه نداشتیم. ما همه مدیون او هستیم.باید مثل رضا خان عمل کنیم!

وحشت از دستگیری چهره مهم بانک مرکزی

بعد از دستگیری (پ) از مسئولان مهم بانک مرکزی در سال ۹۰ جلسه ای با حضور لیدر جریان انحراف و(ب)و افرادی نظیر (ج.ب)،(م.ص)،(ع.ج) و... تشکیل می شود که محور مباحث این جلسه دستگیری فرد نامبرده بوده است . دراین جلسه یکی از حاضرین می گوید:ما فکر نمی کردیم سمت دولت بیایند.با دستگیری (پ)به ما اخطارداده اند. اگر کوتاه بیاییم به سمت ما هم خواهند آمد.(پ) همه مسایل را متوجه ما می کند.باید مطرح کنیم او تحت فشار است . البته اینکه تمام صورت جلسات توسط(پ) از بین رفته جای شکرش باقیست!

بلاروس حیات خلوت جریان انحرافی

در پی سفر اسفندیار رحیم مشایی به عنوان نماینده ویژه دولت وقت ایران به کشور بلاروس و با پیگیری های وی، بیش از ۷۰۰ هزار متر از مرغوبترین زمین های شهر مینسک پایتخت کشور اروپایی بلاروس در اختیار شرکت س قرار گرفته است.

بهانه واگذاری این زمین به شرکت س(در ادامه در مورد این شرکت توضیحاتی داده خواهد شد) که از سوی چند نفر از معاونین سابق مشایی و آقا زاده های وابستگان به وی اداره می شود، ساخت یک دهکده با سبک ایرانی در این زمین ها بوده است.

همچنین نکته جالب توجه در جریان تاسیس شرکت "پرسپولیس اینوست" از سوی شرکت س، پیوند نزدیک مجموعه افراد فعال در جریان فتنه و اطرافیان رحیم مشایی با یکدیگر است.

شرکت سرمایه گذاری پرسپولیس با سرمایه اولیه یک میلیون روبل در سال ۱۳۸۸ از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران (با نمایندگی سفارت ایران در بلاروس) در شهر مینسک به ثبت رسیده است و سپس دو زمین واگذار شده ۷۰ هکتاری جهت ساخت یک دهکده توریستی و یک زمین ۱۰ هزار متری جهت ساخت یک هتل ۵ ستاره به این شرکت که هر دو در بهترین موقعیت های مکانی شهر مینسک هستند بر اساس موافقت آقای رحیم مشایی به شرکت س واگذار شده است.

این موضوعی است که تا به امروز که ۲ سال از اتمام دولت دهم گذشته است هنوز اطلاعات خاصی از آن در دست نیست و معلوم نیست سرنوشت این زمین ها به کجا رسیده است؟

۲- پس از واگذاری این زمین مجموعه پیگیری هایی نیز از سوی این جریان جهت اعطای وام ارزان قیمت جهت ساخت این مجموعه ها در بانک توسعه صادرات صورت گرفته که نکته جالب توجه آن تلاش برای اعطای وام از یک بانک ایرانی جهت ساخت هتل و متعلقات آن (کازینو، بار و...) در یک کشور اروپایی است.

۳- نگاهی به ترکیب هیات مدیره این شرکت به خوبی نشان دهنده پیوندهای پنهان این جریان با تیم هاشمی و خاتمی است.

در این شرکت "مرتضی بانک" معاون وقت حسن روحانی و استاندار استان کرمان در دوره هاشمی رفسنجانی "ریاست هیات مدیره" را برعهده دارد. بانک در دوره انتخابات میرحسین موسوی ریاست ستاد انتخاباتی حزب وابسته به هاشمی رفسنجانی (حزب اعتدال و توسعه) را برعهده داشت.

همچنین حسین هاتفی فارمد معاون صنایع دستی مشایی در دوره ریاست سازمان میراث فرهنگی نیز مدیرعاملی این شرکت را برعهده گرفته است. هاتفی همچنین ارتباطات نزدیکی با برخی شرکت های اصلی گروه العقیلی (مفسد اقتصادی مورد ادعای دولت و مقیم دبی ) در ایران دارد.

بسیاری از اعضای هیات مدیره شرکت س مانند احسان تابش (آقازاده فردی که قبلاً مشایی معاونت وی را در وزارت کشور برعهده داشته است) و از ۹۰ به عنوان نماینده بخشی از سهام سازمان میراث فرهنگی به عنوان عضو و نایب رییس هیات مدیره س مشغول به کار شده نیز در سفرهای گوناگون به بلاروس به پیگیری وضعیت زمین های واگذار شده پرداخته اند.

۴ - نکته جالب توجه اینکه در سایه غفلت نهادهای نظارتی و پس از طرح خبرهایی در هفته های اخیر در زمینه شرکت س، این شرکت اقدام به فروش زمین های رایگان واگذارشده به خود، به چندین میلیون دلار نموده و خبر آن را در وب سایت خود منتشر کرد!

روابط با کارتل صهیونیستی و ماجرای فیاک

درباره ماجرای رانت خواری خانواده فیوضی بواسطه “شرکت کاغذی و پوششی ” «فیاک» پیشتر نیز برخی سایت ها اقدام به انتشار مطالبی نموده بوداما اینبار باوجود حساسیت های خاص در جامعه نسبت به فعالیتهای انحرافی در میان افرادی که به دولت نزدیک هستند این اطلاعات را از حساسیت بیشتری برخوردار ساخته است .

این خانواده و بواسطه آشنایی پانته آ فیوضی دختر یحیی فیوضی و یکی از سهام داران عمده این شرکت با اسفندیار رحیم مشایی توانسته اند پس از ثبت یک شرکت با سرمایه اولیه یک میلیون تومان دو روز بعد بواسطه حمایتهای مستقیم و تخلف‌های آشکار رحیم مشایی و حمید بقایی یک قرار داد ۴۰۰ میلیارد تومانی را به منظور ساخت تالارهای اجلاس بین المللی کیش بدست بیاورند.


اما ماجرای واقعی این قرارداد چیست ؟

اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی پس از آنکه توانستند با نزدیکی به محمود احمدی نژاد بر سازمان مناطق آزاد همانند بسیار دیگر از نهادها و سازمانهای زیر نظر دولت چنگ اندازند از همان ابتدا انتصاب دوستان نزدیک و قدیمی خود را بر سازمانهای زیر مجموع این سازمان همچون سازمان منطقه آزاد کیش را آغاز کردند .

ورای عقد قراردادهای بی‌شمار چند صد میلیونی و میلیاردی که از ره آورد این انتصابهای دوستانه در این سازمانها داشته اند که از حوصله این گزارش خارج است یکی از این قراردادها مربوط به بناسازی تالارهای بین‌المللی کیش است که بنا بر آن، پروژه‌ای با نام «تالارهای بین‌المللی کیش» تعریف می‌شود که قرار است در آن «اجلاس سران کشورهای غیر متعهد » که ایران در نشست آینده آن میزبان و رئیس آن است برگزار شود.

این قرارداد خاص و مهم جهت طراحی و اجرا و ساخت به یکی از افراد نزدیک به مشایی به نام «یحیی فیوضی» با ترک تشریفات برای انجام این پروژه واگذار می شود.

این موضوع یعنی واگذاری پروژه‌ای با این ابعاد به یک فرد خاص از همان ابتدا با مقاومت بسیاری از سوی دستگاههای ناظر مواجه می شود که در نهایت حمید بقایی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی دستور آن را می دهند که ضمن ترک تشریفات مناقصه این قرار داد بصورت آنی به خانواده فیوضی واگذار شود ! و پس از آن نیز طی یک «نامه خیلی محرمانه» سازمان منطقه آزاد کیش به مدیر عامل ««فیاک»» اطلاع می دهد که هرچه سریعتر شرکتی ثبت و نسبت به ساخت و چاپ مهر و سربرگ برای آن شرکت اقدام نمایند تا مکاتبات بین این سازمان و شرکت مذکور انجام و عادی گردد!

پس از آن بود که مکاتبات و عادی سازی توسط آن سازمان و خانواده فیوضی آغاز می گردد و رقم اجرای این پروژه بدون انجام هر گونه مطالعات فنی با پیشنهاد شخص «یحیی فیوضی» ، چهار هزار و پانصد میلیارد ریال در نظر گرفته می شود و پس از آن نیز مجددا با پافشاری اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی، دستور داده می شود ، پروژه با رقم ۴۵۰۰ میلیارد ریال به آقای فیوضی واگذار و آغاز شود.

در همین زمان نیز با توجه به خروج اطلاعات وانتشار اخبار جسته و گریخته از این تخلف آشکار و رانت خواری میلیاردی آقای فیوضی سریعا برای زخمی کردن کار، اقدام به تجهیز کارگاه و مقداری گودبرداری پیش از انعقاد قرارداد می‌کند که بر پایه برآوردها در بهترین حالت نمی‌توان حجم کار را بیش از یک میلیارد تومان دانست و این در حالی است که وی در دو مرحله، ۵ و ۱۶ میلیارد تومان از منطقه آزاد کیش دریافت می نماید که این دریافتها در حالی انجام می گیرد که اصلا قراردادی هنوز در میان نبوده است!

در این میان نگاهی به تاریخ ثبت شرکت، تفاهم‌نامه و پرداخت پول می‌تواند جالب باشد:

الف) تاریخ ثبت شرکت ««فیاک»» کیش: ۱/ ۴/ ۸۹

ب) تاریخ انعقاد تفاهم‌نامه بین شرکت ««فیاک»» و منطقه آزاد کیش: ۳/ ۴/ ۸۹

پ) تاریخ صدور چک ۵۰ میلیارد ریالی به شرکت ««فیاک»»: ۵/ ۴/ ۸۹

پس از دریافت این مبلغ، شرکت ««فیاک»» کیش، بار دیگر شانزده میلیارد تومان دیگر درخواست می‌کند که این بار به رغم دستور مستقیم بقایی برای پرداخت هر چه سریعتر، مبلغی پرداخت نمی‌شود. این در حالی است که حجم عملیات انجام شده، توسط کارشناسان قابل ارزیابی است و شرکت ««فیاک»» بدون قرارداد و گذراندن مراحل قانونی، این مبلغ را خواسته است. جالب اینجاست که بقایی در دستور خود درباره این پروژه، هیچ گاه اشاره‌ای به گذراندن مراحل قانونی و تأیید پیشرفت کار نکرده و تنها به استناد درخواست پیمانکار، دستور داده است.

سرانجام به علت مقاومت مدیرعامل وقت آقای محبی در برابر این درخواست غیر قانونی، حکم برکناری نامبرده، در حالی که تنها یازده ماه از انتصاب وی گذشته بود، صادر می‌شود. و همچنین بقایی در پاسخ به اخطار‌های پیاپی اعضای هیأت مدیره منطقه آزاد کیش، یکی از معترضان را عزل و مورد غضب قرار می‌دهد.

بنا بر آنچه که گفته شد، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی با وجود آشکار شدن این اقدامات خلاف نص قانون، همچنان به انعقاد قرارداد با فیوضی به هر نحو ممکن اصرار داشته و حتی از بدنام کردن دولت و برخی از اعضای هیأت دولت برای دریافت مجوز ترک تشریفات هم مضایقه نکردند.

اکنون باید علت این مسئله را پرسید که دلیل این همه پای فشاری تیم دولت وقت برای عقد قرار داد و انجام پروژه‌ای با این ابعاد (۴۵۰۰ میلیارد ریال) با خانواده فیوضی در چیست؟

خانواده فیوضی کیستند؟

یحیی فیوضی یوسفی زاده ۱۳۱۶، معمار و نقاش ایرانی است. فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران بوده‌است و دکترای خود را در سال ۱۳۴۵ از دانشگاه تهران دریافت کرد. وی معماری و طراحی مجموعه‌های بسیاری را برعهده داشته، که یکی از آنها سالن اجلاس سران در تهران است. وی همچنین در نمایشگاه‌های متعدد نقاشی و معماری در ایران، ایتالیا و آمریکا شرکت داشته‌است. در میان پروژه‌های وی در خارج از ایران می‌توان به موزه کارولین لی در هیوستون تگزاس ایالات متحده و پروژه بزرگ صفا سیتی در همان کشور اشاره نمود. وی دارای تابعیت آمریکایی است و معمولا نیمی از سال را در آمریکا بسر می برد. وی دارای ارتباطات بسیار نزدیکی با لابی‌های ایرانی آمریکایی از جمله نیاک و هوشنگ امیر احمدی می باشد .پانته آ فیوضی یوسفی فرخان نیز زاده ۱۳۴۴ و آنطور که خود می گوید در رشته شهر سازی مدرک خود را از بهترین دانشگاه آمریکا گرفته و به پنج زبان صحبت می کند و در تمام دوران تحصیل نیز بورسیه بوده است !

«فیاک» یک پل ارتباطی

پس از آنکه با همه کش و قوسهای فراوان خانواده فیوضی موفق به اخذ این قرارداد و دریافت اعتبارات لازم می گردند و تمام داستانها در مطبوعات ورسانه‌ها به نام «فیاک» تمام می شود عینا و تمام اختیارات این پروژه از سوی «فیاک» و خانواده فیوضی به شرکت چند ملیتی و چند منظوره‌ای به نام «امسا» واگذار می گردد.

کمپانی «امسا» چیست؟

کمپانی «امسا» یک کارتل عظیم اقتصادی – مهندسی و امنیتی می باشد که در ایالات متحده آمریکا ، اسرائیل و ترکیه فعالیتهای گسترده‌ای دارد .بیش از شصت درصد سهام این شرکت بین المللی که با نامها و اسامی مختلفی دربیش از سی کشور دنیا فعالیت دارد متعلق به سهامداران اسرائیلی و مابقی در اختیار سهامداران آمریکائی است.

این کمپانی عظیم همه کار انجام می دهد ، از آموزش جاسوسی و امنیت و دفاع شخصی و کنترل امنیت شهری در تایلند برای پلیس آن کشور گرفته تا اقدامات خصوصی امنیتی و حفاظت از اموال و اسناد برای ارتش آمریکا در عراق .

«امسا» همچنین از سال ۲۰۰۶ تا کنون یکی از بزرگترین مجریان ساخت و ساز شهرک‌های یهودی نشین در اسرائیل بوده است و هم اکنون در ترکیه نیز ضمن آنکه مجری تامینات و حفاظت از سفارت و کنسولگری اسرائیل می باشد در استانبول و آلانیا و آنکارا عهده دار پروژه انبوه سازی می باشد .

ضمنا «امسا» در آمریکا یکی از بزرگترین کارتلهای بخش انرژی و نفت می باشد و در جهت ساخت و ساز سازه‌های دریایی برای اکتشاف نفت فعالیت دارد ، همچنین «امسا» ، نیروی دریایی ارتش آمریکا را نیز در جهت ساخت شناورهای دریایی کمک می نماید .

چگونه پای «امسا» به کیش باز می شود؟

در سال (۱۳۸۹) نمایندگان کمپانی «امسا» به منظور آشنایی و هماهنگی‌های لازم! بمدت دوماه در پوشش دیپلمات و بازرگانان ترکیه‌ای به ایران می آیند ، در تاریخ ۶ آبانماه و همچنین ۱۸ آذرماه در منزل سفیر ترکیه در ایران با اعضای هیات مدیره شرکت ««فیاک»» دیدار می نمایند .امری غیر متعارف! چرا که معمولا تجار و بازرگانان و مهندسین خارجی معمولا از منزل سفیر و یا سفارتخانه کشور خودشان برای محل دیدار وعقد قراردادها و آشنایی استفاده نمی نمایند همین امر بر شائبه دولتی بودن و محرمانه بودن دیدارها تاکید دارد .

همچنین در طی اقامت دو ماه‌شان در ایران یکبار در ۲۶ آبانماه در مهمانسرای دفترمعاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی ریاست جمهوری در خیابان بهار تهران با آقای اسفندیار رحیم مشایی وبقایی وهمچنین بار دیگر نیز در ۶ آذر در مهمانسرای ریاست جمهوری در رامسر با آقایان مشایی و بقایی و محمد جعفر بهداد دیدار و گفتگو می نمایند!

پس از این دیدار‌ها می باشد که «امسا» تحت پوشش شرکت «فیاک» رسما وارد فعالیت ساخت و ساز «تالارهای بین‌المللی کیش» می گردد .

در پی افشای اسناد و مدارک تخلفات مربوط به پروژه تالارهای بین‌المللی کیش، پانته آ فیوضی، دختر مدیرعامل شرکت فیاک کیش، به همراه برخی دیگر از مدیران این شرکت از کشور خارج شدند.

موضوع فیاک کیش یکی از موضوعاتی است که باید بقایی از ابعاد پنهان آن پرده بردارد.

شرکت س و ارتباط انحراف با کارگزاران سازندگی!

شرکت س که در هفتم تیرماه ۱۳۸۸ با سرمایه ۲۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده و تأسیس شده است، ظرف مدت کوتاهی توانسته ۶ شرکت اقماری بزرگ تأسیس کند.

اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی جزو اولین سهامداران شرکت س بوده اند.

اسفندیار رحیم مشایی نه فقط تعدادی از سهام این شرکت خصوصی را خریداری کرده است، بلکه از نزدیک طرح‌های آنرا پیگیری و شخصأ به آنها سرکشی می‌کند.

مشایی و بقایی در اولین روز عرضه سهام شرکت س، سهامدار آن می شوند، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸.

بنابه آگهی شماره شماره۲۷۴۳۳/ت۳۲/۸۸ روزنامه رسمی (بهمن ۸۸)، اعضای هیات مدیره شرکت س به همراه سوابق آنها، افراد زیر بوده اند:

• آقای علی‌اصغر پرهیزکار از چهرهای بسیار نزدیک به مشایی و بقایی و همکاردر شهرداری در زمان احمدی نژاد(نماینده کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران) - مدیرعامل سابق صندوق حفظ، احیا و مرمت آثار تاریخی، وی چند ماهی است با حکم بقایی مدیر عامل منطقه آزاد اروند شده است - عضو هیات مدیره

• آقای محمدرضا حسنخانی (نماینده شرکت آساگستران خراسان سهامی‌خاص)، مدیرعامل بانک جدیدالتاسیس «ایران زمین»، نماینده مجلس هفتم - رییس هیات مدیره

• آقای سید بهاءالدین حسینی هاشمی (نماینده سرمایه‌گذاری و تجارت امید سهامی‌خاص)، مدیرعامل بانک تات (مدیر عامل سابق بانک سرمایه و مدیر عامل اسبق بانک صادرات) - عضو هیات مدیره

• آقای علی اکبر امین تفرشی (نماینده سرمایه‌گذاری پارس آریان سهامی‌عام)، عضو علی البدل هیات مدیره بانک پاسارگاد - عضو هیات مدیره

• آقای مهندس رضا حمزه لو (نماینده سرمایه‌گذاری هزاره سوم سهامی‌عام)، مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایران - عضو هیات مدیره

• آقای مهندس محمدرضا کبورانی (نماینده سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال بختیاری )، مدیرعامل سابق شستا - عضو هیات مدیره

اعضای هیات مدیره س در ۲۵ بهمن ماه ۸۹ با جایگزینی احسان تابش(چهره ای که گفته می شود به مشایی نزدیک است) به جای پرهیزکار به عنوان نماینده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در هیات مدیره ابقا می شوند (آگهی شماره شماره۳۹۱۶۹/ت۳۲/۸۹ روزنامه رسمی).

شرکت س که در زمان دولت قبل تاسیس شد با مدیریت کارگزارانی هم اکنون یکی از شرکت های فعال در حوزه گردشگری است و عملا این شرکت در حوزه شرکت های معظم جریان کارگزاران می باشد. حال سوالی که مطرح می شود این است که رابطه برخی اعضای جریان انحرافی با این شرکت در گذشته و امروز چه بوده است؟ آیا نمی توان به رابطه این جریان و کارگزاران در طی سال های گذشته پی برد؟ این موضوع که این جریان مفسد اقتصادی که با نام انحراف شناخته می شوند بارها توسط اصولگرایان مطرح شد و امروز نوبت قوه قضائیه است که پرده از رازهای ارتباط این دو جریان با یکدیگر بردارد.

خروج عتیقه از کشور

در ادامه بررسی سریال مفاسد اقتصادی منتسب به جریان انحراف به موضوع عتیقه جات می رسیم. گفته می شود مافیای خروج عتیقه جات و اشیای تاریخی از ایران از گذشته تا به امروز دست یک جریان مافیایی خاص بوده است که پس از حاکم شدن جریان انحراف این جریان نیز بعنوان باندی بسیار کوچک در این موضوع فعال شده است. به نظر می رسد این جریان با توجه به اینکه مدت ۸ سال مدیریت میراث فرهنگی کشور را بعهده داشته است لازم است توضیحاتی دراین زمینه ارائه بدهد که ارتباط این جریان با برخی خبرها که بعضا شنیده می شد نظیر کشف یک کانتینر عتیقه در ترکیه و یا برخی عزل و نصب های خاص در مدیریت موزه ها و ... چیست؟ شاید هم اصلا ارتباطی نباشد و همان یک باند دراین زمینه فعال باشد! البته ارتباطات سیاسی این جریان با سایر جریانات در این زمینه قابل تامل است.

تخلف ۱۶ میلیاردی در دانشگاه ایرانیان

دولت دهم تمام شد، اما ماجرای کشمکش‌ها و جنجال‌های بقایی هنوز ادامه داشت. آخرین نمونه این کشمکش‌ها ماجرای ۱۶ میلیاردی است که از حساب ریاست جمهوری به حساب دانشگاه ایرانیان منتقل شده و ساختمان‌هایی که در مناطق آزاد به این دانشگاه اجاره داده شده است. بعد از آن ماجرای پرسروصدای ۱۶ میلیارد که گفته می‌شد با وساطت بقایی به حساب دانشگاه احمدی نژاد واریز شده است.

اکبر ترکان مشاور حسن روحانی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه منطقه آزاد به حیات خلوت برخی کارها تبدیل شده است، گفت: ساختمانی را در منطقه آزاد قشم برای دانشگاه احمدی نژاد( ایرانیان) واگذار کردند که همه این تخلفات در این حیات خلوت انجام شده؛ این ساختمان از اموال منطقه آزاد است، مال دولت است به چه حسابی اجاره داده شده است؟ چرا این اموال تاراج شده است؟ مگر ارث پدرتان است؟ حمید بقایی دبیر سابق مناطق آزاد در نامه‌ای به ترکان این ادعا را کذب خواند و نوشت: جنابعالی در این مصاحبه الفاظی از قبیل «ارث پدر» و «تاراج» به کار برده‌اید؛ با توجه به اینکه این الفاظ در نوع خود الفاظی سخیف و نوعی اتهام محسوب می‌شود، به کارگیری آنها در یک برنامه زنده تلویزیونی آنهم از سوی مشاور عالی رئیس‌جمهور غیرقابل توجیه است. با این وجود اکبر ترکان اعلام کرد که اسناد این واگذاری ها موجود است و سپس در رسانه ها جزئیاتی از اقدام حمید بقایی را منتشر کرد.

آنچه ذکر شد تنها بخشی از سوابق و جنجال‌هایی است که بقایی طی سال‌های مسئولیت خود در دولت‌های نهم و دهم انجام داده بود و همان‌گونه که گفته شد، قوه قضاییه از همان زمان عزم جدی برای مقابله با این فسادها و مشکلات داشت و بارها و بارها علیه بقایی پرونده‌هایی را مطرح کرد که مسئولین و دولتمردان در دولت نهم و دهم با حمایت‌های بی‌دریغ خود از بقایی، باعث جلوگیری از محاکمه و رسیدگی کامل به اتهامات وی شدند، اما قوه قضاییه با بازداشت بقایی نشان داد که در رسیدگی به پرونده‌های سیاسی، از هر جناحی که باشند، هیچ‌گاه عقب‌نشینی نخواهد کرد و رعایت عدالت را درباره همه افراد و اقشار انجام خواهد داد.

از سوی دیگر، رسانه‌ها و افراد شاخص و فسادستیز جریان اصولگرا در دوران احمدی نژاد، فسادها و مشکلات جریان انحرافی را بارها مطرح کرده بودند و خواستار رسیدگی به این فسادها بودند.

این رویکرد توسط بسیاری از جریانات اصیل اصولگرا در دوره احمدی نژاد وجود داشت و اصولگرایان بدون توجه به علقه‌های جناحی به بیان مشکلات دوره احمدی نژاد می‌پرداختند. در صورتی که رویکرد اصلاح‌طلبان در فسادستیزی، کاملا جناحی و بر اساس منافع احزاب اصلاح‌طلب است.

رفتار رسانه‌ای اصلاح‌طلبان مقابل دستگیری یار احمدی‌نژاد

در کنار سوابق بقایی و تمامی حواشی ایجاد شده، نیم نگاهی به رفتار رسانه‌ای رسانه‌های اصلاح‌طلب حاکی از خوشحالی این جریان از دستگیری یکی دیگر از یاران احمدی نژاد است و از سوی دیگر، حمایت از قوه قضاییه برای این اقدام قاطع است ولی سؤال این است که این جریان و رسانه‌های مطبوعش در جریان اعلام حکم مهدی هاشمی چه برخوردی از خود نشان می‌دهند! عاقلانه این است این جریان در روند فساد ستیزی، همراه با قوه قضاییه از استیفای حقوق بیت‌المال حمایت کند.

اقتدار قوه قضائیه در برخورد با مفسدین

علی ایحال ذکر کردن تمامی مواردی که طی سالیان گذشته بارها و بارها توسط اصولگرایان بعنوان پرچمداران مبارزه با مفاسد اقتصادی در رسانه های مختلف دراین مقال نمی گنجد.جریان اصولگرایی می تواند امروز به خود ببالد که در مسیر مبارزه با مفاسد جریان انحرافی ازهمه جلوتر بوده و همچنان اصولگرایان پرچمدار مبارزه با مفاسداقتصادی هستند. از دیگر سو نیز باید گفت که قوه قضائیه جمهوری اسلامی با هیچ کس در راستای اجرای عدالت و برخورد با مسائل فساد مالی تعارف ندارد. تاکنون دوتن از معاونان اصلی دولت قبل بازداشت شده اند. و این خود نشان از این دارد که دولت ها با همه رانت هایی که ممکن است در اختیار داشته باشند از تیررس قوه قضاییه در امان نیستند. برخورد های قوه قضاییه در قریب به اتفاق موارد از جمله محاکمه مهدی هاشمی که فرزند یکی از نامی ترین افراد حاضر در انقلاب است نوید دهنده این موضوع است که جمهوری اسلامی در حال رسیدن به سطحی از اقتدار در برخورد با مفاسد است که این موضوع خود سبب خواهد شد که مردم بعنوان ولی نعمتان انقلاب همچنان پایبند به نظام باقی بمانند.
منبع: مشرق و سراج۲۴
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دلاور
عدالت در مورد همه باید اجرا بشود نظام با کسی تعارف نکند و مردم هم راضی هستند و خوشحال اما تبعیض در اجرای عدالت نوعی بی عدالتی هست خوب است قوه قضاییه به همه متخلفین تمامی دولتها رسیدگی میکرد ضمنا چرا افراد قبلی با اسامی م.ه م.د .... مطرح میشد اما اطرافیان دکتر عزیز با اسم کامل بدون انکه حکمی صادر شده باشد چرا؟؟؟؟
مجید مجد
United States
عزیز؟؟؟ کدوم عزیز عزیزم؟ تورم بالا و گرونی و تصمیمات غلطش کمر مردم رو شکست اونوقت می گی عزیز؟؟؟؟
کمر مردم زیر بار گرانی خیلی وقت بود خم شده بود ولی گویا مال شما خواص فقط در دولت احمدی نزاد خم شد..
مجید مجد
United States
کدوم خواص؟؟؟؟
ما چجور خواصی هستیم که هم از دولت پاک دستان محدود می شیم هم از دولت کلید و تدبیر و امید
له شدیم
سوختیم
نسل سوخته منم که الان چندین ساله به خاطر یه سری تحقیقات از وطنم دورم و دارم با یه مشت یانکی از خدا بیخبر سروکله می زنم.
از راه دور فهمیدی کمر ما مردم در دولت احمدی نزاد خم شده یا کاهش دلارهایی که پاپا برات میفرستاده؟
مجید مجد
United States
متاسفم برای تفکر افراطی و ویژه خوار شما
من مثل شما و م.ه پا پا نیستم که خارج از کشور باشم و دائما شیتیل بیاد تو حسابم
بنده بچه روستا هستم و در نوجوانی پدرم رو از دست دادم نون بازوست.
ویژه خوار تویی ما که با نون بازو ، تا شاه عبدالعظیم هم نتونستیم بریم!
از دیار یانکی ها و از طریق فضای مجازی نمیخاد برای ما مردم نسخه بپیچی!
مسافر
Iran, Islamic Republic of
درباره چی تحقیق میکنی که رفتی اونجا ؟؟؟!!!!!!!!!
یعنی موضوع تحقیق جنابعالی در این سرزمین به این بزرگی وجود نداره ؟؟؟!!!!!!!!!!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
مجید جان دلبندم ، خم شدن روستایی در دولت احمدی نژاد !!? احمدی نژاد با رانت خواران به خاطر مردم ضعیف درافتاد ، خواست حق روسنایی را کمی جبران کند ، اگر می خواست به گردن کلفتها باج می داد ، الان مجسمه اش را در تهران نصب می کردند !!
از سرخه چه خبر مجسمه نصب شد هه هه
سوال من اینه که چرا مهدی هاشمیو میگن م.ه و آقای بقاییو با نام کامل و سمت میگن
یعنی چی؟
شما تو ایرا ن نیستی چرا حرف بی ربط می زنی یا اگه هستی مشغول گشت گذار تو سایتهای دلخواه خودت هستی حالا این یه خبر یهویی افتاد جلو چشمات نطقت باز شد
Iran, Islamic Republic of
من از جهان نیوز بیش از این انتظار داشتم !!
مصاحبه بقایی را هم بگذارید و جواب او را هم دید عموم بگذارید ۰!
اینایی که به اسم حروف الفبایی نوشته یا خونده می شن قرار در سالهای اتی به منصب و مقامهای بالا دست پیدا کنن
Canada
طرف کشور رو کن فیکون کرده، رفته انگلیس، بعدشم برگشته با اسم م. ه. آزاد برای خودش میچرخه، کسی حتی جرأت نداره بهش تو بگه!
مسافر
تازه جاس.... بودنش رو همه میدونن....
متاسفم برای برخی ها !!
اگر موافقی با اطرافیانش باید برخورد بشه دیگه عزیزشدنش برای چیه

از این افساد طلب ها خون دل نمی خوریم که هر چه با ما کرد اشنا کرد؟!
ببخشید اشتباهی منفی دادم
حبیب
Iran, Islamic Republic of
اولا شخصیت های حقوقی جایگاهشون مطرح میشه دوما من تا حالا ندیدم صدا و سیما بیشتر از مهدی هاشمی به پرونده دیگه ای بپردازه....جدا مثل اصلاح طلبا حرف میزنی....ملاک نظر منه نه قانون!!!!1
مسافر
سوال مهم : چرا سایت جهان در موقع انتخابات که احزاب به فکر افشاگری(راست یا دروغ) می افتند ، پا به پای اونا پیش میره ؟؟؟
وگرنه می تونست یه تیتر ساده بزنه و این همه توضیح نده تا این ذهنیت ایجاد نشه که جهان نیوز هم .... آره !!!!!!
بی خیال آقای زاکانی ... شما خیلی روشنتر از این حرفا هستی !!!
Netherlands
جالبه که سعی می شود روابط آشکار و بسیار بقایی ب اصلاح طلبان و جبهه مشارکت و شخص هاشمی انکار شود
مجید مجد
United States
اینو زدی به هدف خداییش باهات موافقم
آنچه عیان است چه حاجت به بیان است احمدی برای همیشه بای بای
با همین خیالات ادعای بی شماری میکنید و پای صندوق رای شوکه میشید!
از قضا همزمان با استقبال مردم از احمدی نژاد در همدان و توافق با کدخدا و گرانی نون و آب مردم بعضی ها یاد جنجال های بقایی افتادن!!!
Iran, Islamic Republic of
شما گفتید و ما هم باور کردیم!!!!
Iran, Islamic Republic of
جهان هوشیار باش و تو زمین دشمن بازی نکن!!!! این پروژه انتخابات برای ضربه زدن به نیروهای انقلابی!!
حبیب
United States
بقایی؟! نیروی انقلابی؟
یک متهم رو گرفتن که ادای انقلابی ها رو درمیاره شما باورت شده انقلابیه؟!
...این ظاهر سازی ها برای کسب قدرت است. درود بر احمدی بت شکن
Iran, Islamic Republic of
اصولگراها بايستي در مورد حمايت از دولتهاي نهم و دهم پاسخگو باشند.
مجید مجد
United States
چرا مگه احمدی نژاد اصولگراست؟؟؟؟؟؟؟؟/خودش می گه نیستم که
Iran, Islamic Republic of
اصولگراها در انتخابات88 كانديدا نداشتن؟!!!! عجب حداقل يك مقدار مسئوليت پذير باشين
بصیر
اقای احمدی نژاد این همه ضربه را از طرف مشایی ....می خوری دم انتخابات حالا به کمک اصلاح طلب ها آمد.قانون نظام اسلامی عدالت است حالا می خواهد هر کسی باشد
Moldova, Republic of
خوب خدا حال شما رو گرفت و دولت پاک دستتان که تو جیبش اسامی مفسدان بود یکی یکی رو شد ... از شدت فساد پاک دستان شما کم کم یاران شما به اکراه بازداشت شدند خدا رو شکر که آبروی شما رو برد
اسامی از جیب احمدی نژاد در اومد منتها ...
برو فیلمش را تو یو تیوپ ببین!
اتفاقا اسم ان اسامی تو ی جیب د...
"او همانند رئیس خود هیچ‌گاه خود را یک اصولگرا نمی‌دانست و اصولگرایان نیز هیچ‌گاه این افراد را جزیی از جریان اصولگرایی نمی‌دانستند." !!!!!!
علی
من فقط به این فکر می کنم چرا آقای اژه ای اسم بقایی را علنی کرد...
چون آقازاده نیست....
چرا این اتهامات در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بررسی نشد... و این همه ......
چون خیلی از کله گنده رو می شدند
Indonesia
تف بر ... شما بیاید که دروغگویید ...
علی
Iran, Islamic Republic of
ادب و تربیت احمدی نژادی ها برای همه آشکاره البته برخی از اونها دیگه نیازی نیست با انتشار این کامنت ها اونها رو رسواتر کنید
واقعا باید بگم جهان نیوز مچکرم!
ادب شما را هم دیدیم. فعلا یه سر برو به جهنم
بقايی هرچی باشه از...............
جهان نيوز منتظر افشاگری بعدی هستیم
اون دیگه بمونه با توافق بعدی با کدخدا
علی
United States
جنجال سوم:تخلف ۴۵۰ میلیون یورویی درکیش!!!

...
چراهرجاکم می آورید پای هاشمی می آید وسط؟ هاشمی را ول کنید چیز جدید پیدا کنید.
حسن
...هم خلاف های متعدد داره و هم ...
جعفر
در قضایای سیاسی نباید زود قضاوت کرد!باید بیشتر به موضوع دقت شود!که جطور به سرعت تخلفات دولت نهم و دهم رو میشود ان هم بصورت علنی که میشود گفت بی سابقه است!...
United States
اینم سند خوبیه
Iran, Islamic Republic of
جالبه که 3 روز گذشته اما موارد اتهامی ایشون اعلام نشده و فقط گرفتنش ...
شهروند
بحث جالبی بود...
وای!...
جعفر
خوش انصافجرا نظر رو که ارسال شد تمام کمال نذاشتین.مگه به کسی توهین شده بود؟!!!
علی
...... دو تا از این نقطه ها خیلی خطر ناک است حتما سانسور کنید؟!
ناشناس
جالب است جرا این خبر رو با خبر حکم مهدی هاشمی هماهنگ کرده اند!!!!....
علی
Iran, Islamic Republic of
سایت محترم اصلا دستگیری بقایی فساد مالی نیست برادرم، چرا تهمت میزنی؟بدا بیشتر متوجه میشید چقد اشتباه کردین،شما هم با روزنامه های زنجیری هم کلام شدین، هر چی میخوریم از خودی میخوریم، پس کو بصیرتتون؟
محمد
ارتباط اطرافیان احمدی نژاد با هاشمی و کارگزاران؟!
چند بار این جمله رو تو دلتون تکرار کنید...
اگر لبخندی بر دل شما میشینه طبیعیه...چون حتی افرادی از کره مریخ هم به این توهمات عجیب و خلق الساعه میخندن
سینا
جمهوری اسلامی در حال رسیدن به سطحی از اقتدار در برخورد با مفاسد است که این موضوع خود سبب خواهد شد که مردم بعنوان ولی نعمتان انقلاب همچنان پایبند به نظام باقی بمانند.!!!!
چه گناهی بزرگتر از اینکه به اسم اسلام در این مملکت کارایی میکنن که مسیحی های اروپا هم نمیکنن!!!!
واقعا مردم خوبی داریم اینهمه میخورن و دم نمیزنن!!!!
یه مسلمون
وای اگر حتی اندکی از این مطالب نا صحیح باشد، لطفا در ارایه اخبار حتی در باره مخالفین خود انصاف و چارچوب های اخلاقی و شرعی را رعایت کنیم و همگان بدانیم که داور روز جزا کیست !!! لطفا خیلی خیلی زیاد دقت بفرمایید و کمی هم به آبروی همدیگر احترام قایل شویم . متشکر
Bahman
Bulgaria
برخورد با تخلفات و آشکار سازی آن همواره مورد تاکید مردم بوده و هست. هر قدر در شفاف سازی کارها قدم برداریم میزان تخلفات کاهش می یابد. موضوع سوء استفاده دولتی ها و ... از امکانات و اطلاعات دولتی چیزی است که خیلی ها به دنبال آن هستند و برخی سیاسیون نیز با استفاده از پست و مقام خود از این رانت های ویژه استفاده و بهره برده اند.
نکته ای که در مورد اعلام خبر دستگیری آقای بقایی و سپس این همه مطلب از تخلفات وی منتشر می شود خوب است ولی ایکاش در سال های قبل انجام می شد. ولی انتشار هم زمان این مطالب با خبر محکومیت قطعی آقای مهدی هاشمی این موضوع را به ذهن متبادر می کند که بر ای جلوگیری از تنش های بیشتر با خانواده هاشمی انجام شده است.
مسائل مالی که در همان زمان بارها و بارها توسط رسانه های اصولگرا و چهره های این جریان مطرح شد
چرا خود احمدی‌نزاد رو نمی‌گین که چهار سال استاندار دولت کارگزاران بود همه می‌دونن احمدی‌نژاد مهره هاشمی‌ رفسنجانی بود در دولت پاکدست قبل. جهان‌نیوز افشا کن!
عادل
ما به جهانیوز اعتماد داریم
اما این گزارش سراسر شنیده هاست
اخلاق و دین اجازه چنین کاری را نمی دهد
در لابلای این گزارش نوعی انتقام جویی حس می شود لطفا صبر کنید تا دادگاه جزئیات را اعلام کند
شهروند
لطفا با تعصب و جانبدارانه مطلب نزنيد چون اين مسئله خود باعث بدبيني بيشتر خوانندگان مي شود مردم خيلي بيشتر از اينها مسائل را درك مي كنند
س.چ
Iran, Islamic Republic of
وای که جا پای...
... کشوررا به تاراج بردند...
بابک
مارابکشید ملت زنده ترمی شود مارااسیر کنید ملت اذادتر می شودبعدازاین همه تهمت به دولت احمدی نژاد ایا احمدی نژاد محبوب تر نشده ایا جمعیتی که به استقبال احمدی نژاد می روند باشوق واشتیاق ندیدید باهمین کارهایتان احمدی نژاد راهم قهرمان هم محبوب کردید کاش استقبال مردم همدان راببینید
مش...چی می شه؟؟؟
درود بر جهان نیوز افشاگر...
Iran, Islamic Republic of
چپ راست کارگزار، علیه خدمتگزار.
این دست اخبار تا 2 سال دیگه که انتخابات ریاست جمهوریه ادامه داره.
....
هر دم از دولت پاكدست اين خبرها مي رسد
Romania
شنونده باید عاقل باشه
Iran, Islamic Republic of
به پاک ترین دولت این وسله ها نمی چسبد
احسان سلحشور
Iran, Islamic Republic of
من قصد توهین ؛ تمسخر و یا اتهام زنی ندارم . ولی با اندک شناختی که از ماجرای آقایان بقایی و رحین مشایی دارم و آنهم در زمانی که هر دو در سازمان میراث فرهنگی ؛ صنایع دستی و گردسگری حضور داشتند ؛ همین قدر میدونم که حرف از کارهای عجیب و غریب آنها همیشه بر سر زبانها بود . امروز در کشور عزیز ما ایران کم نیستند افرادی که به اسم اسلام و قرآن و خدا و پیغمبر دارند خلافها می کنند و کسی هم نیست که جلوی آنها را بڱیره :
از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیافزود
زنهار زین بیابان و این راه بینهایت
تا کی اختلاس و دزدی از اموال مردم به عناوین مختلف ؛ تا کی باید مسئولین وامدار هم باشند ؛ بخدا ملت این موارد رو می بینند و میدانند . بخدا شرم و حیا هم برای انسان چیز خوبی است .
چرا باید مردم برای حفط آبروی صورت خود را با سیلی سرخ کنند و اونوقت ما در مملکت خودمون این مسائل را داشته باشیم . بخدا مردم در تنگنا هستند . چه بسیار زنان بی شوهری که به فساد کشیده شده اند و اونوقت میگن منشاء این فساد از کجاست !!! روی با سرهای افکنده در برابر خدا خواهند ایستاد و اوست که انتقام سختی خواهد گرفت . من به عنوان یک ایرانی پاک سرشت از کسانیکه ستم کردند نخواهم گذشت .