دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

شاهکارهای جالب عامل اختلاس‌ بزرگ

دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 188063
اختلاس‌گر معروف 3 هزار میلیارد تومانی ( گروه امیرمنصور آریا) روش های جالبی در این اختلاس به کار می گرفته که در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش فارس، گروه امیر منصور آریا که نامش با افشای پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی طی یک ماه اخیر بارها به گوش رسیده است، روش های متعددی برای اختلاس و کلاهبرداری از بانک ها بکار می گرفت.

در یکی از این روش های بدیع ، این گروه از یک بانک ( بانک اصلی که نقش عمده ای را در اختلاس اخیر داشته و ال سی ها را برای آن صادر می کرد)، رقم قابل توجهی اعتبار اسنادی دریافت کرده و سپس آن را در یکی دیگر از بانکها ( بانک فرعی) تنزیل و نقد می کرد . آریا سپس  پول نقد شده را به همان بانکی اصلی می برد و به عنوان آورده نقدی از آن استفاده می کرد تا تسهیلات کلانی از این بانک اصلی دریافت نماید.

با این روش در واقع اختلاس گر بزرگ ، دو بار از بانک مذکور سوء استفاده می کرد.

نمونه واقعی این ابتکار اختلاس گر بزرگ، آورده سهم الشرکه نقدی گروه امیر منصور آریا برای راه انداری کارخانه ام دی اف در شهرک صنعتی لوشان است که با این آورده نقدی ، خواستار تسهیلات کلان از بانک صادرات شده بود.

این در حالی است که این آورده نقدی ، ال سی تنزیل شده همین بانک در بانک دیگر بود.

گفتنی است رئیس این بانک که اختلاس گر دو کلاه گشاد بر سر آن گذاشته ، بعد از علنی شدن ماجرای اختلاس 3 هزار میلیاردی در مصاحبه ای اعلام کرد که در این پرونده باید به ما جایزه هم بدهند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکنید این روش فصل مشترک غالب بدهکاران بانکی که امروز مانده معوقات به مبلغ 50 هزار میلیارد تومان را تشکیل میدهد و اتفاقا بخشی از آنها نیز با هدایت و راهنمایی مدیران و اعضای هیات مدیره بانک ها صورت گرفته همین روش بوده است