يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۵
۱۷
اختصاصی "جهان نیوز"؛

نقش آفرینی ح. ف. در تغییرات مدیریتی پردرآمدترین شرکت "شستا" در آستانه انتخابات

سیاسی‌کاری‌هایی که به ضرر بیمه‌شدگان تمام می‌شود
شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب: 452995
مدیرعامل یکی از بزرگترین هلدینگهای نفتی کشور تحت برخی فشارها از ناحیه فردی به نام ح. ف. در آستانه انتخابات اسفند ماه، تغییر کرده است.
نقش آفرینی ح. ف. در تغییرات مدیریتی پردرآمدترین شرکت "شستا" در آستانه انتخابات
گروه اقتصاد جهان نيوز ـ مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) از زیرمجموعه های شرکت شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) که یکی از مهم ترین هلدینگ های نفتی کشور به شمار می رود و اجرای پروژه های مهمی همچون مگا پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را در دست اجرا دارد، با فشارهای مدیریتی از رده های بالای دولت، آن هم چند ماه مانده به انتخابات، در شرف تغییر است.

به گزارش جهان، از شستا خبر می رسد سیدمحمدرضا آیت اللهی مدیرعامل شستا پس از مذاکره با چند کاندیدای مدیرعاملی تاپیکو، با هماهنگی که با برخی افراد داشته است، حکم مدیریت غلامرضا امیرشقاقی مدیرعامل اسبق پالایشگاه تبریز را صادر کرده است، هرچند اختلافاتی در این باره وجود دارد و اخبار جالبی از پشت پرده این انتصاب به گوش می رسد؛ انتصابی که از اعمال نفوذ (ح.ف.) در این سناریو حکایت دارد.

همچنین سیدعماد حسینی معاون سابق وزیر نفت در امور فنی و مهندسی و نماینده اسبق مردم قروه و عضو کمیسیون انرژی نیز به ریاست هیئت مدیره تاپیکو منصوب شده است.

از سویی دیگر آیت اللهی در حکم دیگری محمدرضا خاک کار که در یکسال و نیم گذشته سرپرست شرکت نفت پاسارگاد بود را به عنوان عضو هیات مدیره و معاون مالی و پشتیبانی تاپیکو منصوب کرده است. خاک کار در دولت دهم سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بود و ارتباط خوبی با علی آبادی داشت.

هلدینگ تاپیکو، ۶۵ درصد درآمد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی را تامین می کند و در صورتی که این اعمال نفوذ برای ایجاد تغییر در مدیریت این شرکت ادامه دار باشد قطعا به ضرر منافع ۴۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی خواهد بود. در حالی که شرکتی با این حجم از فعالیت با دارا بودن ۴۲ شرکت مدیریتی و بیش از ۶۰ شرکت غیر مدیریتی زیر مجموعه خود قطعا نیاز به ثبات و بلکه اقتدار مدیریتی دارد.

شنیده شده است که سه تن از اعضای هیأت مدیره شستا به دلیل عدم انتخاب گزینه خاص دیگری در رقابت با امیرشقاقی، استعفا داده اند که هنوز پذیرفته نشده است.

گفتنی است تغییرات در شرکتهای بزرگ با درآمدهای بسیار بالا آن هم در آستانه انتخابات، شائبه متعددی را فضای سیاسی کشور ایجاد خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پول های کثیف رو کی گفته بود؟
از دار و دسته همین ح ف نبود؟
اینا درده
مردم ارن از رکود و تورم رنج می برن برخی ب فکر سیاسی بازی شون هستن و مدیر عوض می کنن
محمد
البته در دوره اقای [...] تمام درامد تاپیکو صرف پالایشگاه خلیج فارس شد که به نتیجه نرسید حداقل یه مدیر پالایشی بیاد و اینا رو تموم کنه
مرتضی علیمردانی
من سهامدار تاپیکو هستم و اخبارش رو دقیق رصد می کنم. توی مجمع عمومی امسال هم مطرح شد. اگه بانک ملت 650 میلیون یورویی رو که از صندوق توسعه ملی در وجه تاپیکو بهش دادن رو میداد مجبور نبودن از حساب های داخلی شرکت خرج ستاره خلیج فارس کنن. لطفا با اطلاعات اظهار نظر کنید. برای ما سهامدارا کوچکترین اطلاعات توی ارزش سهاممون تاثیر داره
سینا
شستا هیچ وفت درست نمیشه. ...
مدیرای پالایشی اگه مرد کار بودن،تو دولت قبل این کار انجام شده بود،نه اینکه کسی بیاد که کلا کارایی که کرده معلوم نیست،همین مدیریت فعلی به اذعان دوست و دشمن نفت ستاره رو از گل درآورده و جون تازه به این مجموعه بخشیده،بفهم چی میگی؟ندونسته نپرون!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه این بوده که روز اول بعد از انتخابات سال 92 عوض نکردند .. حالا یاد شائبه سیاسی بیفتند؟!!1 اصلا مگه اصلاح طلبا تایید میشن که بخوان خرجی برای انتخابات داشته باشند؟
دوست عزیز اگه اطلاع نداری اظهار نظر نکن
این دومین مدیرعامل تاپیکو که در دولت تدبیر و امید عوض میشه
ناشناس
کاش این انتخابات هر چه زودتر برگزار بشه تا پای سیاسی ها از این شرکت های صنعتی بریده بشه. تا کی باید چوب سیاسی کاری های دولتی ها رو مردم بخورن؟!
سهام دار تاپیکو
من سهامدار همین شرکت تاپیکو هستم. با شنیدن این خبر واقعا متاسف شدم. کاش اینها یک لحظه خودشون رو جای ما می گذاشتن تا ببینن چقدر سخته اعتماد کردن به شرکتی که اصلا نمیشه روی مدیریت ثابتش حساب باز کرد. از مسئولان انتظار نظارت بیشتری داریم پس سازمان بازرسی کل کشور دقیقا چی رو داره بازرسی می کنه؟
کارمند npc سهامدار تاپیکو
اگه واقعا امیرشقاقی جای شیری مدیرعامل بشه٬ وضعیت تاپیکو خیلی بهتر میشه. چون یه مدیر موفق و با سابقه پالایشیه که تو پتروشیمی هم سوابق خوبی داره.
مسعود
عه چه جالب چند وقت پیش هم یه سایتی هی از مدیرعامل این شرکته بد می گفت و زیرآبش رو میزد! پس بگو از کی خط می گرفته! واقعا اینا چی می خوان از جون مردم؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
ح.ف
حیف فکر
حشمت فردوس
..
حامد
Russian Federation
ح ف دیگه کیه
همون که همیشه با جناب اعتداله!!!
همون!!
همون که ریش پرفسوری میزاره!
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام ای کاش قدر این مدیرو میدونستن و بخاطر سیاسی کاری منافع ملی رو به خطر نمی انداختن حیف.....
نفت پاسارگاد
United Kingdom
با سلام
در چهار سال گذشته ، هشت مديرعامل در شركت نفت پاسارگاد تغيير كرده است .
پيگيري كنيد ...
با تشكر