کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دو هدف اصلی ظاهری و باطنی اروپا از تحریم سپاه/ کدام سپاه را می‌خواهند تحریم کنند؟!

3 بهمن 1401 ساعت 9:45

جهان تیغی بیان كرد: پروژه رسانه‌ای با محوریت فضاسازی علیه سپاه با این هدف انجام می‌شود كه هم اغتشاشاگران را در داخل امیدوار نگه دارند، هم دستاورد سیاسی ایجاد كرده و هم برای اپوزیسیون خارج نشین دستاوردسازی كنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در بخش رصد رسانه‌های فارسی زبان بیگانه محاسبه غلط دشمن در حوزه رسانه‌ای علیه سپاه با مهدی جهان تیغی كارشناس حوزه رسانه به صورت تلفنی گفتگو كرد.

جهان تیغی درباره سناریو رسانه‌های بیگانه با فضاسازی علیه سپاه توضیح داد و گفت: آنچه رسانه‌های بیگانه دنبال می‌كنند در ادامه دو ماه ناآرامی در پاییز است و دو هدف ظاهری و پنهانی دارد.

مدیر مسئول جهان نیوز درباره هدف ظاهری رسانه‌های بیگانه در فضاسازی علیه سپاه گفت و بیان كرد: هر وقت دشمن موفق می‌شود یك دوره‌ای اغتشاش و ناآرامی در كشور ایجاد كند، برای تحریم هدف گذاری می‌كنند و در حقیقت آشوب‌ها بهانه‌ای برای تحریم افراد و نهادها می‌شود.

این كارشناس حوزه رسانه اشاره كرد: امروز شاهد هستیم تحریم سپاه به عنوان یك نهاد موثر از سوی اتحادیه اروپا كلید خورده است. افرادی كه در خارج از كشور اغتشاشات را لیدری می‌كردند برای نخستین بار تحریم سپاه را مطرح كردند.
 
دانلود صوت

وی درباره هدف پنهان فضاسازی‌ها علیه سپاه گفت و اظهار كرد: واقعیت این است كه اغتشاشات در ایران با شكست روبرو شده است و هیچ هدف گذاری سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی برای آنها حاصل نشد. آنها مجبور هستند یك دستاورد سیاسی برای اغتشاشات ایجاد كنند و در این راستا تحریم سپاه را بولد كرده‌اند.

جهان تیغی افزود: رسانه‌های بیگانه و دشمنان غربی تلاش دارند افرادی كه در كف خیابان حضور داشتند و اغتشاش كردند را امیدوار نگه دارند. اثر جدی تری كه آنها از فضاسازی علیه سپاه دنبال می‌كنند این است كه نشان دهند اپوزیسیون خارج نشین اثرگذار هستند و دستاورد سیاسی اپوزیسیون این است كه نهاد مهمی مانند سپاه را تحریم كنند.

این كارشناس حوزه رسانه در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تصریح بر اینكه دستاوردهایی كه رسانه‌های بیگانه و دشمنان درباره سپاه روی آن مانور می‌دهند واقعی نیستند، گفت: بیشتر این دستاوردهای ظاهری و باطنی یك پروژه رسانه‌ای محسوب می‌شود زیرا قبل از اتحادیه اروپا، آمریكایی‌ها سپاه را تحریم كردند و هیچ اتفاقی رخ نداد و طبیعتا اروپا كه از قدرت ضعیف تری برخوردار است، عملا نمی‌تواند اثرگذار باشد.

مدیر مسئول جهان نیوز اشاره كرد: پروژه رسانه‌ای با محوریت فضاسازی علیه سپاه با این هدف انجام می‌شود كه هم اغتشاشاگران را در داخل امیدوار نگه دارند، هم دستاورد سیاسی ایجاد كرده و هم برای اپوزیسیون خارج نشین دستاوردسازی كنند.

این كارشناس حوزه رسانه در ادامه با اشاره به اینکه تحریم شدن تبدیل به یک برند افتخارآمیز در کشور شده است، خاطرنشان کرد: وقتی دشمن یک نفر یا نهادی را تحریم می‌کند در واقع دارد او را تایید می‌کند. تحریم شدن عیب و ایراد نیست بلکه یک نوع مزیت اجتماعی برای نهادی است که در برابر دشمن ایستاده و دشمن را مجبور کرده که آن را تحریم کند و در افکار عمومی یک سند حقانیت محسوب می‌شود.
 
جهان تیغی با بیان اینکه هدف از تحریم سپاه تضعیف امنیت ملی می‌باشد، گفت: موضوع امنیت ملی یک موضوع مورد وفاق برای همه جریان‌های سیاسی است که حتی ممکن است در برخی سلیقه‌ها و هدف‌گذاری‌های فرهنگی با سپاه تفاوت‌هایی هم داشته باشند. اما وقتی که امنیت ملی یک کشور مورد هدف قرار می‌گیرد همه جریان‌های داخل کشور که در حوزه منافع ملی تعریف می‌شوند یکپارچه شده و وحدت را حفظ می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه سپاه نقطه اقتدار، اتکا و امنیت کشور است، افزود: اتکای کشور در دور زدن تحریم‌ها و امنیت و اقتدار در حوزه خلیج فارس به خاطر وجود سپاه است. سپاه نهادی است که در بزنگاه‌ها به نیابت از ملت ایران انتقام می‌گیرد که نمونه آن حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد بود.
 
مدیر مسئول جهان نیوز در پایان با بیان اینکه سپاه نیروی مردمی است که در زمان سیل و زلزله در کنار آنان است، خاطرنشان کرد: تحریم نهادی که یک پا در مردمی بودن و امنیت کشور دارد و پای دیگرش در عمران و سازندگی است، اتفاقاً سبب می‌شود که اجماع و وحدت در داخل کشور شکل گیرد.


کد مطلب: 826766

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/sound/826766/دو-هدف-اصلی-ظاهری-باطنی-اروپا-تحریم-سپاه-کدام-می-خواهند-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com