پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۱

برقراری ارتباط قوی‌تر با امام زمان(عج)/ استاد عالی

يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب: 724364
امام زمان(عج) در حدیثی فرمود: اگر دعای من بر مؤمنان نبود، بلاها آنان را فرا می‌گرفت، به واسطۀ من و دعای من است که بسیاری از بلاها دفع می‌شود.
چگونه می‌شود با امام زمان(عج) دوست شد؟
به گزارش جهان نيوز، کیفیت بهره از امام زمان(عج) و مدیریت عالم توسط آن وجود مقدس در دوران غیبت، از اندیشه‌های ناب شیعی‌ و برگرفته از آیات و روایات است. این اندیشه نمایانگر روشنی چراغ هدایت الهی و دستگیری خاص آن حضرت در تمام اعصار است.

بنابراین رابطه امام با مردم به ویژه مؤمنان در عصر غیبت رابطه‌ای معنوی و دو طرفه است.
حجت‌الاسلام مسعود عالی استاد اخلاق و کارشناس مسائل دینی در برنامۀ سمت خدا دربارۀ برقراری ارتباط قوی‌تر با امام زمان گفت: در روایت داریم که امام زمان(عج) در روز برای مؤمنان صد مرتبه دعای خاص می‌کند، ما نیز بیاییم در ازای این صد مرتبه که حضرت به طور ویژه به ما عنایت می‌کند، در طور روز صد صلوات با عجّل و فرجهم به حضرت هدیه کنیم.

وی افزود: حضرت در حدیثی فرمود: اگر دعای من بر مؤمنان نبود، بلاها آنان را فرا می‌گرفت، به واسطۀ من و دعای من است که بسیاری از بلاها دفع می‌شود. پیشنهاد بنده این است که این صلوات‌ها را در روز تقسیم کنیم؛ مثلاً 10 صلوات الان، 10 صلوات یک ساعت دیگر و ... تا دائم به یاد حضرت باشیم.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین کارها برای داشتن ارتباط قوی و دوستی بیشتر با امام زمان(عج)، سعی در ترک گناه است.
* صوت سخنان این استاد اخلاق را در ادامه بشنوید.

دانلود صوت

بیشتر مشاهده نمایید:
فیلم/ خاطره‌ای شنیدنی از آیت‌الله حق‌شناس
با مادرت قهر کردی؟/ حجت‌الاسلام انصاریان
پله‌ها و مراحل مردن قلب/ استاد عالی
داستان امام رضا(ع) و پیرزن نیشابوری
داستان شنیدنی بهترین و بدترین بنده پروردگار
ماجرای معلم یهودی و پیامبر(ص)/ استاد عالی
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
...