جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

چرایی استراتژی مدبرانه رهبر انقلاب در کشاندن صحنه جنگ به کرانه باختری

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 373209
مقابله با مردمی ساحل نشین و در محاصره کامل بسیار ساده تر از مقابله با کل کرانه باختری است که بیشتر شهرک های صهیونیست نشین در آن مناطق قرار دارند و برای از بین بردن آنها نیازی به موشکهای فجر 5 و غیره نیست بلکه با سلاح های انفرادی نیز میتوان به راحتی شهرک ها را ویران و خالی از سکنه کرد.
به گزارش جهان، وبلاگ "ترنم جیرجیرک" نوشت:
واقعا چرا صهیونیست‌ها باید هر از گاهی غزه را با بمب‌های ویرانگر خود هدف قرار دهند؟ چرا در تدبیر کلان اسرائیلی‌ها حاضرند در شبکه‌های اجتماعی و در منظر افکار عمومی جهان به بدترین چهره ضدانسانی منقش شوند اما غزه را به خاک و خون بکشند؟
 
برای پاسخ به این دو سوال ابتدا گزیده اخبار زیر را بخوانید:
 
1--«جورج فریدمن»، رئیس و بینان‌گذار موسسه استراتفور : «در شرایط فعلی، راهبرد اسرائیل حفظ قدرت در سطح بیشینه و استفاده از تمام ابزارها برای جلوگیری از ظهور تهدیدهای جدید است. از این منظر است که راهبرد اسرائیل در خصوص ایجاد شهرک‌های یهودی معنی‌دار جلوه می‌کند. اگر قرار است مذاکره‌ای در کار نباشد، اسرائیل باید مزیت اصلی خود را با ایجاد عمق استراتژیک در کرانه باختری حفظ کند اما اگر قرار بود که توافقی حاصل شود، این راهبرد چندان موجه نبود. اسرائیل همچنین باید از زمانی به زمان دیگر، هر نیروی فعال فلسطینی دشمن را شکست دهد و آنها را چند سال به عقب براند و علاوه بر این قابلیت‌های اسرائیل را با اهداف روانی به نمایش گذارد.»
 
2--بخشی از نامه حاج قاسم سلیمانی در روز قدس خطاب به مقاومت فلسطین: تمام جهان بداند که خلع سلاح مقاومت، جوسازی باطلی است؛ وهمی است که محقق نمی شود؛ رویاهایی که در بیداری تعبیر نمی شوند و آرزوهایی که به گورها برده خواهند شد.ما در محضر خدای عزوجل، با شهدا عهد می‌بندیم که بر عهد خود پایبند بمانیم و دگرگونه نشویم؛ همانگونه که بودیم و هستیم به تکلیف دینی خود در حمایت از مقاومت عمل کنیم؛ ما تأکید می کنیم که در اصرار برای پیروزی مقاومت و بالابردن آن تا پیروزی ادامه خواهیم داد تا اینکه زمین و آسمان و دریا برای صهیونیست ها تبدیل به جهنم شود و قاتلان و مزدوران بدانند که حتی یک لحظه هم از دفاع از مقاومت، حمایت آن و پشتیبانی ملت فلسطین دست برنخواهیم داشت و تردیدی در این امر نخواهیم کرد.
 
3--پرز (رییس سابق رژیم صهیونیستی): جنگ غزه اولین جنگی است که در آن تل آویو حمایت اکثریت اعراب را به دست آورده است.تفنگداران اسراییلی وارد جهنمی واقعی در غزه شدند، چون غزه پر از کمین است. جنگ علیه غزه به اهدافش رسیده است و اکنون زمان آن فرا رسیده که راهی برای پایان آن بیابیم.
 
4-- "عبدالباری عطوان" نویسنده برجسته عرب طی مقاله‌ای در روزنامه "الرای‌الیوم": همزمان شدن نامه الضیف و انتشار فیلم عملیات شجاعانه‌ای که یکی از یگان‌های برجسته گردان‌های عزالدین القسام در شهرک "ناحال عوز" در شمال غزه انجام داده، تصادفی نیست عملیاتی که از طریق یکی از تونل‌ها انجام شده و طی آن توانستند ۱۰ نظامی اسرائیلی را به هلاکت برسانند و در این فیلم فریاد و ناله این نظامیان را که مانند خرگوشان وحشت زده در حال فرار هستند قابل مشاهده است حال آنکه فرماندهانشان می‌گفتند این ارتشی است که هرگز شکست نمی‌خورد.این نویسنده برجسته عرب اضافه کرد: مشاهده نکردیم که دوربین فیلمبرداری در دستان فیلمبردار این عملیات شجاعانه بلرزد بلکه شاهد خونسردی، عزمی قوی و برنامه‌ریزی برای عملیاتی استوار بودیم که نشان از آمادگی برای این جنگ دارد که تمامی مراحل و عملیات آن توسط طرح‌هایی که چه بسا ماه‌ها و شاید سال‌ها برنامه ریزی شده باشد. این آمادگی در کجا حاصل شده است، در نوار غزه‌ای که هشت سال از تمامی بخش‌ها، چه دریایی، چه زمینی و چه هوایی تحت محاصره است.
 
5--مقام معظم رهبری:هدف از خلع سلاح مقاومت این است که همین امکانات محدودی را هم که جریان مقاومت برای دفاع مختصر از مردم فلسطین در اختیار دارد، از آن بگیرند تا دشمن صهیونیست هر زمان که اراده کرد بتواند فلسطین را در هم بکوبد و فلسطینی ها نیز امکان دفاع نداشته باشند.
 
ایشان تأکید کردند: بر خلاف نظر و تلاش حامیان رژیم کودک کش صهیونیست، همه دنیا از جمله دنیای اسلام موظف است هر چه می تواند به تجهیز ملت فلسطین کمک کند....البته تا زمانی که به یاری پروردگار، این رژیم سنگدل و آدمکش نابود شود، برخورد قدرتمندانه و مقاومت قاطعانه و مسلحانه، راه علاج این رژیم ویرانگر است.
 
ایشان خاطرنشان کردند: کسی گمان نکند اگر موشکهای غزه نبود رژیم صهیونیستی کوتاه می آمد، چرا که در کرانه باختری موشک یا تفنگ وجود ندارد و تنها سلاح مردم، سنگ است اما این رژیم، مردم آنجا را نیز کشتار و تحقیر می کند. رژیمی که خارج از «حد تفکر و تصور بشر» جنایت می کند با مقاومت قدرتمندانه فلسطینی ها، بیچاره شده و دنبال چاره کار است و این ثابت می کند که صهیونیستها فقط زبان قدرت را می فهمند.با توجه به همین واقعیات، ما معتقدیم کرانه باختری نیز باید مانند غزه مسلح شود و کسانی که علاقه مند به سرنوشت فلسطین هستند در این زمینه فعالیت کنند تا رنج و محنت مردم فلسطین، در پرتو دست قدرتمندآنها، و ضعف دشمن صهیونیست، کاهش یابد.
 
 تحلیل اخبار:
 همانطور که در اخبار آمده، مشاهده کردید صهیونیستها که ارتش خود را جزو قدرتمندترین ارتشهای دنیا میدانند به هیج وجه خود را در اندازه از بین بردن مقاومت نمیدانند و حتی با حمایت بی قید و شرط اعراب و غرب از آنها ، عرضه به کرسی نشاندن راهبرد اساسی خود، مبنی بر خلع سلاح مقاومت را ندارند (لازم به ذکر است که آنها در جنگ علیه لبنان نیز چنین تقاضایی را از حزب الله داشتند که با شکست مفتضحانه ای در 33 روز مواجه شدند) و فقط برای به عقب راندن مقاومت و ایجاد رعب در سطح افکار عمومی ،نقش سگ نگهبان منافع آمریکا را بازی میکنند و هر از چند گاهی با پارس های شدید و گاز گرفتن زنان و کودکان بی دفاع غزه و تخریب زیر ساختهای این منطقه و محاصره آن با تمام تلاش سعی می کنند که این روحیه مقاومت و این پیشرفتهای فوق تصور گروههای مقاومت، به دیگر مناطق فلسطین از جمله کرانه باختری  تسری پیدا نکند.
 
چرا که مقابله با مردمی ساحل نشین و در محاصره کامل بسیار ساده تر از مقابله با کل کرانه باختری است که بیشتر شهرک های صهیونیست  نشین در آن مناطق قرار دارند و برای از بین بردن آنها نیازی به موشکهای فجر 5 و غیره نیست بلکه با سلاح های انفرادی نیز میتوان به راحتی شهرک ها را ویران و خالی از سکنه کرد.
 
فلذا مقام معظم رهبری با درک و تحلیل این موضوع به این نتیجه رسیده اند تا زمانی که مقاومت در غزه به صورت  محدود و محصور بماند، دشمن صهیونیستی هر از چند سالی برای حمایت از منافع آمریکا در منطقه، به بهانه های مختلف به او حمله خواهد کرد و سرعت پیشروی او را کند میکند (دقت کنید که او را نمیتواند از بین ببرد بلکه سرعت او را کند میکند)  بنابراین بهترین استراتژی در مقابل چنین نقشه ای کشاندن صحنه جنگ به کل فلسطین اشغالی و کرانه باختری ست بدین صورت است که دیگر اسرائیل حتی خواب از بین بردن مقاومت را نخواهد دید و معادلات آنها وارونه جواب خواهد داد و روز به روز صحنه جنگ به نفع مقاومت رقم خواهد خورد . حتی اگر این  استرانژی در عمل هم اجرا نشود ترس از این موضوع ، تمرکز ذهنی سران اسراییل را از بین خواهد برد و افکار عمومی شهروندان اسراییلی را با بحران موجودیت روبرو خواهد ساخت .
 
لازم به ذکر است که رهبر انقلاب پیامی سربسته نیز در حین سخنرانی به محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطین ارسال کردند (رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری تحقیر و مسموم شدن یاسر عرفات به دست صهیونیستها فرمودند: اشغالگران، حتی ملاحظه سازشکاران را نمی کنند ) و وی را از کشته شدن توسط صهیونیستها  به راحتی ترساندند.
 
 در کل میتوان این استراتژی راهبردی مقام معظم رهبری را جزو نورانی ترین نقاط کارنامه ایشان برشمرد. خداوند ایشان را با تائیدات خود در جهت سربلندی اسلام و مسلمین منصور و محفوظ بدارد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الهی آمین
United States
شاید بعدها بیشتر بفهمیم چه نکات دیگری در همین سخنان بود!!