چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 12 Jun 2024
 
۶
۲

دو مطلب خلاف واقع

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 328065
حالا معلوم نیست چگونه با سالی 1 میلیون تن افزایش خرید، واردات گندم ایران از 222 هزار تن به 72 هزار تن رسیده است؟
جواد درویش در صفحه فیسبوک خود نوشت:
دو مطلب خلاف واقع که تا الان از آقای رئیس جمهور شنیده ام:
 
1- من کاری ندارم به انتقادهایی که از مصاحبه تلویزیونی دیشب بود که گفته میشود به جای گزارش 100 روزه دولت یازدهم به گزارش 8ساله دولت نهم و دهم پرداخته شد یا مجریان به جای سوال برای تایید و تملق نشسته بودند و ..
یک مطلب در صحبت های دکتر روحانی در مورد واردات گندم بود که قطعا طبق آمار رسمی FAO خلاف واقع بود؛ ایشان دیشب مدعی شد:
از سال ۱۳۸۴ به بعد هر سال خرید گندممان از خارج ۱ میلیون تن اضافه شده تا جایی که امسال ناچاریم بیش از ۷ میلیون تن خریداری کنیم. ۷.۲ میلیون تن.

اما آنچه FAO میگوید:
درسال 2004 تولید گندم ایران برابر 14.5 میلیون تن بوده و واردات گندم در همان سال 222 هزار تن و در سال 2011 که اخرین گزارش رسمی FAO برای تمامی کشورهای جهان منتشر شده، تولید گندم ایران 13.5 میلیون تن و واردات برابر 72 هزار تن بوده و پیش بینی فائو برای سال 2012 تولید 14 میلیون تن گندم در داخل ایران بوده است.

حالا معلوم نیست چگونه با سالی 1 میلیون تن افزایش خرید، واردات گندم ایران از 222 هزار تن به 72 هزار تن رسیده است؟


پ.ن تصویر متعلق به سایت FAO است
 
http://faostat.fao.org/site/342/default.aspx
 
2- مطلب دیگر درمورد موجودی صندوق توسعه ملی بود که تا حدودی در مصاحبه دیشب هم باز اشاره شد ولی چندی پیش دکتر روحانی صراحتا اعلام کرد موجودی صندوق صفر است.. ولی وزیر اقتصاد ایشان گفت موجودی 50هزار میلیارد تومان است و اخیرا سازمان بازرسی اعلام کرده 54 میلیارد دلار است!!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رسول كاظمي
توزيع دو نوبت سبد كالا بين 77ميليون جمعيت ايران و توزيع شير بين بيش از 5 ميليون دانش اموز را محاسبه كنيد به اين نتيجه خواهيد رسيد خزانه خالي نيست بلكه روشي براي رهايي از پاسخ گويي به ملت و خارج كردن اقاي احمدي نزاد از صحنه سياست كشور است همان كاري را كه اصلاح طلبان با هاشمي كردند
حامد
Iran, Islamic Republic of
چطور ممکنه در تابستان که زمان برداشت گندم است، یک استان فقط به اندازه 3 روز گندم ذخیره داشته باشد؟