دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۵
۴

این مطلب صرفا یک جمع بندی از شهادت رئیس جمهور عزیز است

شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 881786
افتخار رئیسی روضه خوانی بود، پیکر رئیس جمهور شبیه برخی از روضه های جانسوز شهدای کربلا شد. پیکرش هم ساعت ها روی زمین ماند و تا اندکی شبیه مصائب جد بزرگوارشان باشد
یک جمع بندی از شهادت رئیس جمهور عزیز
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: این مطلب صرفا یک جمع بندی برای ثبت است:

*رئیس جمهور نه در تهران نه در یک مرکز استان نه حتی در یک شهر بلکه در میانه کوهستان‌های جنگلی و در میانه بازدیدها و افتتاح پروژه ها به شهادت رسید.

*رئیسی هشتمین رئیس جمهور ایران بود؛ در تقارنی قابل تامل، در ایام میلاد امام رضا(ع)، رئیس جمهور شد و در شب میلاد امام رضا(ع) به شهادت رسید.

*رئیسی مرید ویژه حضرت رضا(ع) بود و در حرم ثامن الحجج به خاک سپرده شد.

*رئیسی از سادات بود، در توصیف شهادت رئیس جمهور نشانه هایی از شباهت به شهادت حضرت صدیقه طاهره وجود دارد.

*افتخار رئیسی روضه خوانی بود، پیکر رئیس جمهور شبیه برخی از روضه های جانسوز شهدای کربلا شد. پیکرش هم ساعت ها روی زمین ماند تا اندکی شبیه مصائب جد بزرگوارشان باشد. انگشتر آقای رئیسی هم به طور خاصی یکی دیگر از روضه های عاشورا را زنده کرد.


*پیکر رئیسی با حضور چند میلیون نفر تشییع شد؛ این در حالی بود که رئیسی یک دولتمرد بود. پایان کار دولتمردان قبلی بعضا با نفرت مردم همراه می‌شد. سید حسن نصرالله قشنگ پرسیده است؛ «در کجای دنیا پیکر شخصیت‌های سیاسی با این عظمت و به صورت میلیونی تشییع می‌شود؟»


*همه اشک های آقای رئیسی در نماز رهبرانقلاب بر پیکر حاج قاسم را به یاد دارند. کمتر از پنج سال رئیسی شهید هم پیش حاج قاسم رفت.

*رهبرانقلاب گفتند: تشییع شهید رئیسی پیامی به دنیا به نفع جمهوری اسلامی بود. ریشه‌ مردمی جمهوری اسلامی و قوت آن را نشان داد. اجتماعات که با دعا و روضه برای سلامتی رئیس‌‌جمهور همراه بود، نشان‌ دهنده‌ی دلبستگی مردم به انقلاب و شعارهای انقلاب اسلامی است. همین جنس صحبت ها را رهبر انقلاب برای شهادت حاج قاسم هم به کار بردند؛ «در برابر برکات شهادت او و آنچه این شهادت برای کشور و منطقه ایجاد کرد، سر تعظیم فرود می آورم. تشییع های بی نظیر او "زنده بودن انقلاب" را به رخ دنیا کشید»

رهبرانقلاب گفتند که خدمات خالصانه شهید رئیسی فقط به دوره حیاتش خلاصه نمی‌شود و بعد از حیاتشان هم خدمات ارزنده‌ای به کشور کردند. درباره حاج قاسم هم گفته بودند خون شهید سلیمانی برای دشمنان از خود شهید سلیمانی خطرناک تر است.

*بعد از تشییع تاریخی امام راحل، فقط شهادت حاج قاسم سلیمانی و سید ابراهیم رئیسی توانست این چنین تصاویری را خلق کند. هم قاسم سلیمانی هم ابراهیم رئیسی شاگردان برجسته مکتب امام راحل بودند.

فیلم

بیشتر بخوانید:
چرا مردم «رئیسی» را دوست داشتند؟
سیزده نکته متفاوت درباره شهادت حاج قاسم سلیمانی
https://jahannews.com/vdcfcydcvw6dcea.igiw.html
jahannews.com/vdcfcydcvw6dcea.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یاد امام و شهدا دل رو میبره به کربلا.
شریف
Iran, Islamic Republic of
شهید آیت الله رئیسی خدمت را معنا کرد
زینب
Iran, Islamic Republic of
حیف شد کشور نیمه تعطیل روحانی رو تحویل گرفت و به کشور یه جون تازه داد.خدا رحمتت کنه مرد بزرگ
Iran, Islamic Republic of
برای مساله های منطقه ای با نخبگان همان منطقه راه حل های بومی پیدا می کردند
خدا رحمتش کند. فهمیدیم رجایی ها چگونه بودند.