دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱۱
وکیلی، فعال اصلاح طلب:

شورای نگهبان تعداد قابل توجهی از ثبت‌نام شده‌ها را تائید کرد/ عاقبت سیاست عشوه و قهر جبهه اصلاحات انزواست/ جبهه جدید اصلاح طلبان و اعتدالیون رونمایی خواهد شد

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 870449
با جدایی‌های صورت گرفته زین پس جبهه اصلاح طلبان از موضوعیت افتاده ولی در مطلع رونمایی از جریانات جدید اصلاح‌طلب و اعتدال ذیل عنوان جبهه عقلایی جامعه خواهیم بود.
شورای نگهبان تعداد قابل توجهی از ثبت‌نام شده‌ها را تائید کرد/ عاقبت سیاست عشوه و قهر جبهه اصلاحات انزواست/ جبهه جدید اصلاح طلبان و اعتدالیون رونمایی خواهد شد
گروه سیاسی جهان نيوز: محمدعلی وکیلی، فعال اصلاح طلب و مدیرمسئول روزنامه ابتکار در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان «موقعیت شناسی اصلاح طلبان در پسایازدهم اسفند!» با اشاره به ناز و عشوه های بدون خریدار جبهه اصلاحات و همچنین بیانیه انتخاباتی 110 اصلاح طلب، نوشته است که جبهه اصلاحات دیگر از موضوعیت افتاده و در مطلع رونمایی از جریانات جدید اصلاح‌طلب و اعتدال ذیل عنوان جبهه عقلایی جامعه خواهیم بود.

به گزارش جهان نيوز، متن کامل سرمقاله وکیلی را خواهید خواند:

تا یازدهم اسفند و انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم زمان چندانی نمانده است برغم عدم ثبت‌نام خیل عظیمی از نخبگان ولی با تذکرات مکرر رهبری مبنی برضرورت انتخابات رقابتی و مشارکتی این بار شورای نگهبان باگشاده دستی تعداد قابل توجهی از ثبت‌نام شده‌ها را تائید کرد. گروه‌های سیاسی هرکدام متناسب با شرایط خود و اقتضائات اجتماعی به‌دنبال تهیه لیست و راهبرد مشخص می‌باشند.

اصولگرایان مطابق معمول با تورم نامزد در حوزه‌ها روبروست رسیدن به لیست واحد در تهران برایشان به یک مخمصه تبدیل شده است و اگر استراتژی اصلاح‌طلب هراسی نباشد احتمالاً مجبور به ارائه سه تاچهار لیست خواهندشد.

اصلاح‌طلبان در امتداد سیاست «قهر» که از سال ۹۸ انتخاب شد، همچنان (بدون هیچ تغییری وبدون ارائه دستاورد خاصی درظرف چهارسال گذشته) برقهر اصرار دارند. این گروه از اصلاح‌طلبان که درقالب جبهه اصلاح‌طلبان و حزب اتحاد ملت تعریف می‌شوند با ارائه بیانیه و توجیهات تکراری و لفاظی‌های بی‌اثر، مسیرخود را از سیاست‌ورزی صندوق محور جدا کردند.

دراین میان بخشی از احزاب اصلاح‌طلب همچون کارگزاران، اعتماد ملی، ندای ایرانیان، رسما راه خود را از جبهه جدا کردند و اکنون حول آقای علی مطهری برای ارائه لیست تهران جمع شده‌اند.

این جدایی با بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب مورد تائید قرار گرفت. می‌شود گفت با این تحولات جریان اصلاح‌طلب عملا به تکثر غیرقابل اجماع رسیده و امکان سیاست‌ورزی ذیل عنوان جبهه را از دست داده است.

طبیعی است پای فشردن برسیاست بی‌حاصل عشوه و قهر حاصلی جز جدایی و انزوا نخواهد داشت. تنها دستاورد میدان‌داری جریانات ناکارآمد و غیرمردمی می‌باشد و البته فرصت‌طلبی امثال جناب حسین شریعتمداری در ادامه سیاست موازنه وحشت علیه اصلاح طلبان امرطبیعی وقابل انتظار است.

علی‌ایحال با جدایی‌های صورت گرفته زین پس جبهه اصلاح طلبان از موضوعیت افتاده ولی در مطلع رونمایی از جریانات جدید اصلاح‌طلب و اعتدال ذیل عنوان جبهه عقلایی جامعه خواهیم بود.

درباره «وکیلی» بیشتر بخوانید:
عارف و خاتمی هم می‌آمدند، شانس پیروزی نداشتیم
زنگنه ژنرال ترسویی بود اما اوجی نمی‌ترسد و نفت می‌فروشد

آذر منصوری هیچ رزومه قابل اعتنایی در فضای سیاسی ندارد
رئیسی صداقت و سلامت نفس مثال زدنی دارد
حسام الدین آشنا فرد بسیار مرموزی است
تنها حُسن این دولت این است که دولت رییسی نیست!
درازهی یک فرد آرام و شخص فرهنگی است!
نبود لاریجانی برای کشور حیف است

یک اصلاح‌طلب ناکام دیگر در دولت پست گرفت
دولت روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشته
https://jahannews.com/vdcjxyeohuqeaxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxyeohuqeaxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چند نفر اصلاح طلب تایید شدن؟
Iran, Islamic Republic of
تعداد اصلا مهم نیست باید ببینیم از طیف مقابل چند نفر تایید شدن
Iran, Islamic Republic of
15000 نفر از جناح های مختلف سیاسی تایید صلاحیت شده اند و انتخابات مثل همیشه کاملا"رقابتی است.
Iran, Islamic Republic of
آقای وکیلی جزو معدود افراد اصلاح طلبی است که معقول و منطقی صحبت می کند.
Iran, Islamic Republic of
وکیلی از کی قاطی اصلاح طلب ها شده؟
Iran, Islamic Republic of
عمر سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب تمام شده. عملکرد همه شما برای مردم مشخص است..
United States
چرا سکولارها را تایید صلاحیت نمی کنند؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا
Iran, Islamic Republic of
خوب معلومه. این که سوال نداره. سندرز از گردونه رقابتها در ریاست جمهوری آمریکا در رقابت با هیلاری کلینتون علیرغم میزان محبوبیت بالاتر، کنار گذاشته شد. چون یه خورده فقط یه خورده، حرفاش بوی سوسیال دمکراسی میداد.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی کجای این ماجرا نشسته؟ با جبهه اصلاح طلبان، به تحریمیها پیوسته و یا با 110 نفر اصلاح طلباست.
رقصی چنین میانه میدانم آرزوست!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر اصلاح طلبان رای داشته باشند که هرچه تعداد کمتر باشند آراء شون کمتر خرد میشه وبهتر می تونن بیان بالا |س بهونه نیارید گر رای ندارید