چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱
۳
جنگ روانی ارتش رژیم صهیونیستی؛

ترفندهای کثیف اسرائیل که به سنگ خورد +جزئیات

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 857797
شکنجه روحی و روانی مردم غزه یکی از ترفندهای کثیف صهیونیست ها علیه این مردم است که البته تاکنون به یک شکست تمام عیار برای رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا تبدیل شده است.
ترفندهای کثیف اسرائیل که به سنگ خورد +جزئیات
گروه بین الملل جهان نيوز: بیش از چهار هفته از عملیات پیروزمندانه "طوفان الاقصی" و وارد آمدن ضربات سنگین و کاری بر پیکره رژیم صهیونیستی می گذرد. عملیاتی که صهیونیست ها را در یک شوک و بهت جدی فرو برد و آن ها را واداشته تا به زعم خود برای جبران این شکست بزرگ، دست به انجام جنایات گسترده علیه مردم نوار غزه بزنند.

در این راستا، ارتش رژیم اشغالگر قدس در روزهای اخیر حملات گسترده زمینی را از چندین محور به نوار غزه آغاز کرده است. حملاتی که از پشتیبانی سنگین هوایی و توپخانه ای نیز برخوردارند و تاکنون موجب به شهادت رسیدن بیش از 10 هزار نفر از مردم غیرنظامی نوار غزه شده اند. متاسفانه بیش از 6 هزار نفر از شهدای حملات صهیونیسیت ها به نوار غزه نیز کودکان و زنان هستند.

در شرایط کنونی، رژیم اشغالگر قدس در همراهی با متحدان غربی خود و به طور خاص دولت آمریکا، از هر اهرم و ابزاری استفاده می کند تا مقاومت مردم ساکن در نوار غزه را در هم شکند و آن ها را در پازلی قرار دهد که مطلوب خودش است. در این راستا، جدای از قطع آب و برق به روی مردم این منطقه، شاهد آن بوده ایم که صهیونیست ها ورود سوخت و اقلام دارویی به این منطقه را نیز ممنوع کرده اند و به نحو گسترده ای مراکز درمانی و بیمارستان ها و مناطق مسکونی را بمباران می کنند.

با این حال، علی رغم تمامی تلاش های صهیونیست ها، شاهد مقاومت فعال و روحیه بالای مردم نوار غزه در مواجهه با حملات صهیونیست ها هستیم. به طور خاص مثلا شاهد بودیم که در پی تلاش های گسترده رژیم اشغالگر قدس جهت راندن مردم مناطق شمالی نوار غزه به بخش های جنوبی این منطقه، بخش های قابل ملاحظه‌ای از مردم این مناطق مقاومت کرده و حاضر به ترک خانه و کاشانه خود نشده اند. با این حال، صهیونیست‌ها هنوز هم از حربه های کثیف و غیرانسانی جهت درهم شکستن مقاومت مردم فلسطین و وارد کردن ضربات روحی به آن ها استفاده می‌کنند.
در این رابطه به طور خاص می توان به 3 نمونه عینی از رویکردهای غیرانسانی صهیونیست ها علیه ساکنان نوار غزه اشاره کرد.

یک: ایجاد بحران "بی‌خبری از نزدیکان" در میان مردم نوار غزه
رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر اقدام به قطع اینترنت و تلفن ساکنان نوار غزه کرده است. حرکتی که سبب شده بسیاری از مردم این منطقه عملا نتوانند از عزیزان و نزدیکان خود خبر بگیرند و در نوعی ابهام و بی اطلاعی از وضعیت آن ها قرار گیرند. رژیم اشغالگر قدس از طریق قطع ابزارهای ارتباطیِ مردم نوار غزه و متعاقبا افزایش بمباران های خود علیه این منطقه، سعی دارد نوعی تشویش دائمی را به روح و روان مردم غزه تزریق کند و آن‌ها را به زعم خود از حیث فکری، ویران سازد.

در واقع، صهیونیست ها سعی دارند تا زخمی عمیق را از حیث فکری و روانی به مردم نوار غزه وارد کنند و آن ها را از مقاومت فعال در برابر رژیم اشغالگر قدس خارج و به موجودیت هایی منفعل تبدیل کنند. معادله ای که با توجه به روحیه مقاوم ساکنان نوار غزه محقق نشده و اساسا صبر و پایداری مردم فلسطین در این حوزه، خود، صهیونیست ها را با بن‌بستی جدی رو به رو کرده است.

دو: رژیم صهیونیستی و پروژه ناامن سازی ذهنی مردم غزه
رژیم صهیونیستی و اهرم های رسانه ای آن در اقصی نقاط جهان سال هاست که سعی دارند تا تصویری انسانی و منطقی را از این رژیم به افکار عمومی بین المللی ارائه کنند. با این حال، جنگ غزه و تجاوزات جاری صهیونیست‌ها به این منطقه، تا حد زیادی پرده از ماهیت حقیقی صهیونیست ها برداشته است. در جریان این جنگ شاهد بوده‌ایم که ارتش رژیم اشغالگر قدس به نحو گسترده ای اقدام به بمباران مراکز درمانی و بیمارستان ها در نوار غزه کرده است.

در این راستا جهان مشاهده کرد که در جریان حمله صهیونیست ها به بیمارستان المعمدانی غزه، چیزی در حدود 500 فلسطینی به شهادت رسیدند. از این رو، صهیونیست ها با هدف قرار دادن مراکز درمانی، خانه های مسکونی مردم، مراکز نگهداری بیماران ذهنی و بیمارستان کودکان در نوار غزه، و خلاصه هر نقطه غیرنظامی در این منطقه به نوعی سعی دارند این نکته را از حیث ذهنی به مردم این منطقه منتقل کنند که هیچ جای امنی برای آن ها وجود ندارد.

دستورکاری که هم سعی دارد مقاومت در برابر حملات صهیونیست ها از سوی ملت فلسطین را تضعیف کند و هم مردم نوار غزه را وادار کند که خانه و کاشانه خود را ترک کرده و در قالب طرح های صهیونیست ها، به مناطقی خارج از این منطقه نظیر صحرای سینا کوچانده شوند. با این حال، مردم غزه تاکنون به خوبی نشان داده اند که دستِ دشمن صهیونیست در قالب این نقشه را به خوبی خوانده اند و حاضر به بازی در پازل طراحی شده از سوی آن نیستند.  

سه: صهیونیست ها و سودای ایجاد نسل بیمار فلسطینی
رژیم اشغالگر قدس به نحوی هدفمند اقدام به کشتار و نسل کشی در نوار غزه می کند. این رژیم سعی دارد از طریق کشتار کودکان و یا یتیم کردن آن ها و به طور کلی تحمیل آسیب های روحی و روانی به مردم نوار غزه، از آن ها نسلی بیمار و ضعیف بسازد که یارای ایستادگی در برابر دستورکارهای رژیم صهیونیستی را نداشته باشند.

تاکنون گزارش های مختلفی از سوی نهادهای حقوق بشری در مورد تاثیرات مخرب مشاهده صحنه های جنایت و کشتار صهیونیست ها علیه مردم نوار غزه از سوی کودکان منتشر شده است. معادله ای که می تواند کودکان و ذهنیت و رشد طبیعی آن ها را با آسیب های جدی همراه سازد. در قالب این معادله، شهید شدن فرزند یک خانواده و یا شهادت والدینِ فرزندان و یتیم شدن کودکان فسلطینی، آسیب روحی است که تا سال ها بر روح و جسم انسان ها باقی می ماند.

اختلال دستگاه محاسباتی صهیونیست‌ها
آنچه رژیم اشغالگر قدس نمی فهمد این است که این رژیم در طی دهه های اخیر نیز به کرات از این تاکتیک استفاده کرده است اما نتیجه و برونداد آن، چیزی جز قوی‌تر شدنِ مقاومت و اراده ملت فلسطین نبوده است. اساسا گروه های مقاومت اسلامی فلسطین نظیر حماس و یا جهاد اسلامی فلسطین نیز با هدف خونخواهی از همین خون‌های ریخته شده و احقاق حقوق ملت فلسطین ایجاد شده اند.

رهبر انقلاب در این باره می فرمایند: «قضیّه‌ی غزّه از یک سو قضیّه‌ی مظلومیّت است، از یک سو قضیّه‌ی اقتدار است. بله، مردم غزّه واقعاً مظلومند و این دشمنِ ددمنش و خونخوار ــ رژیم تروریستی غاصب ــ حدّی برای جنایت نمی‌شناسد؛ یعنی در یک بمباران، هزار نفر را شهید میکند! این‌جوری است؛ حدّی نمی‌شناسد. مظلومیّت مردم این‌جوری ظاهر میشود. امّا در کنار این مظلومیّت، دو نکته‌ی مهم وجود دارد؛ یک نکته صبوری این مردم است، توکّل این مردم است. این مردم انصافاً صبوری به خرج دادند، بعضی از مناظرش را دستگاه‌های تبلیغاتی در دنیا و در کشور ما نشان دادند؛ فرزندش شهید میشود، خدا را حمد میکند؛ فرزندش شهید میشود، میگوید فدای فلسطین؛ نوجوان مجروح خدا را شکر میکند و آیات قرآن را میخواند. این صبوری این مردم خیلی مهم است. دشمن میخواست این مردم را وادار کند به اینکه تسلیم بشوند، دستشان را بالا ببرند، بالا نبردند، تسلیم نشدند؛ این یک نکته‌ی بسیار مهمّی است. همین صبوری و توکّل به دادِ اینها خواهد رسید؛ همین موجب خواهد شد که اینها پیروز بشوند و در نهایت پیروز میدان خواهند شد».
https://jahannews.com/vdcao0na049nm01.k5k4.html
jahannews.com/vdcao0na049nm01.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نوار غزه بی شباهت به شهرخرمشهر إن شااله رزمندگان مقاومت تو دهنی سختی به دشمن صهیون خواهند زد
مهرزاد
Iran, Islamic Republic of
ای خدا لعنتتون کنه بحق مولا علی علیه السلام، خدا ازتون نگذره صهیونیست ها
ذذ
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل نامشروع و رفتنی هست.
شک نکنید. وعده خدا حق است.