شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۳
۲
تغییر محسوس آماری؛

خبر خوب دادستان کل کشور که نباید از کنار آن گذشت

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 857256
اسفندماه ۱۴۰۰ بود که خبرگزاری مهر به نقل از معاون اجتماعی پلیس فتا نوشت: «بیش از ۸۰ درصد کلاهبرداری‌ها با راه اندازی و تبلیغ پیج ها و کانال‌های تجاری و پلتفرم‌های خارجی از جمله اینستاگرام در حال وقوع است».
خبر خوب دادستان کل کشور که نباید از کنار آن گذشت
گروه سیاسی جهان نيوز: اخیراً حجت الاسلام موحدی آزاد، دادستان کل کشور، بیان کرده است: «توسعه پیامرسان‌های داخلی باعث ایجاد آرامش روانی در جوانان، خانواده‌ها و پیشگیری بسیاری از جرایم شده است».

این خبر، خبری دلگرم کننده از سوی دادستان کشور بود و تنها بخشی از نتایج توسعه پیامرسان های داخلی است.

در این زمینه، بیان چند نکته، خالی از فایده نیست:
 
یک: این خبر دادستان کل کشور از این جهت مهم است که از زبان یک فرد عادی بیان نشده است. قوه قضائیه، دستگاهی است که مستقیماً با مقولاتی نظیر وقوع جرم، جنایت، کلاهبرداری و به طور کلی سرپیچی از قانون و همچنین آسیب های اجتماعی سر و کار دارد.

دو: سال هاست که فضای مجازی یله و رهای کشورمان تبدیل به محیطی برای برهم زدن امنیت روانی و آرامش مردم، فاسد کردن جوانان، نابود کننده خانواده ها و همچنین موجب وقوع بسیاری از جرایم شده است. این خبر دادستان کل کشور، در حقیقت نشان از این دارد که فضای مجازی ما با یک مدیریت صحیح می تواند بسیار بهتر از این باشد، اما از سال ها پیش، عده ای موجب شدند که این اتفاق رقم نخورد و ضرر آن را هم مردم و هم جمهوری اسلامی متحمل شد.

بنابراین ضروری است که کسانی که در این سال ها با اقدامات خود زمینه ساز چنین فضای ناامن و غیر استانداردی شده اند و یا برخی افرادی که همین الآن هم در مسیر اصلاح آن سنگ اندازی می کنند، در برابر قانون و مردم پاسخگو باشند.
 
سه: اسفندماه 1400 بود که خبرگزاری مهر به نقل از معاون اجتماعی پلیس فتا نوشت: «بیش از ۸۰ درصد کلاهبرداری‌ها با راه اندازی و تبلیغ پیج ها و کانال‌های تجاری و پلتفرم‌های خارجی از جمله اینستاگرام در حال وقوع است».

این یعنی اینکه سکوهای مجازی خارجی –  علاوه بر اینکه تأثیرات مخرب اخلاقی و فرهنگی دارند و یا موجب نقض حاکمیت ما می شوند و ... –  همچنین، بستری برای نقض حقوق مردم هستند. طبیعی است که هر چقدر این فضای تعامل و ارتباط به سکوهای داخلی منتقل شود، امکان نقض حقوق مردم کاهش می یابد.
 
چهار: توسعه و فراگیر شدن پیامرسان ها و سکوهای مجازی داخلی و بیرون راندن سکوهای مجازی دشمن، هم حمایت از جوانان و نخبگان این مرز و بوم است، هم موجب رشد و توسعه صنعت ICT کشور می شود، هم ما را در تراز قدرت های جهانی این عرصه قرار می دهد، هم به نفع مردم است، هم موجب حفظ استقلال و امنیت کشور می شود، هم نتایج مثبت اقتصادی به همراه دارد و هم اینکه از جهات گوناگون به نفع حاکمیت است.
https://jahannews.com/vdcam0nai49nmu1.k5k4.html
jahannews.com/vdcam0nai49nmu1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خب پس عدلیه بره سراغ فیروزابادی و اذری جهرمی
از زارع پور هم تقدیر کنه که اینطور وسط میدونوایساد و از تخریب نترسید
Iran, Islamic Republic of
هنوز این سوال مطرح هست وقتی که تو دنیا برای پیام رسانها محدودیت قائل میشن چرا اینستا گرام و واتساپ و تلگرام ابه راحتی در دسترس همه هست حتی کودکان ؟؟؟
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟