کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محسن هاشمی: روحانی نخبه سیاسی است و کاریزما دارد/ باید شجاعانه پا به عرصه‌ سیاسی بگذارد

5 مهر 1402 ساعت 13:07

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: توقع حزب کارگزاران از نخبگان سیاسی از جمله خود آقای روحانی این است که با شجاعت و متانت بیشتری پا به عرصه‌ی سیاسی بگذارند.


گروه سیاسی جهان نیوز: محسن هاشمی در گفتگو با سایت اصلاح طلب انصاف نیوز پیرامون دیدار اخیر حزب کارگزاران با حسن روحانی با تاکید بر اینکه «این دیدار ارتباطی به انتخابات نداشت» گفت: تا انتخابات حدود شش ماه فرصت است و از الان زود است که درباره‌ی انتخابات صحبت شود. مقام معظم رهبری نیز پس از صحبت‌های ابتدای سال درباره‌ی انتخابات، دیگر صحبتی در این باره نداشته‌اند. بنابراین معتقدیم تا شرایط دقیقا معلوم نشود، باید صبر کرد.

هاشمی با بیان اینکه «این دیدار، دوشنبه بعد از ظهر و به مدت حدود دو ساعت و نیم انجام شد»، گفت: در این نشست دبیر کل حزب کارگزاران و اعضای کمیته‌ی سیاسی صحبت کردند و نظرات خود را ارائه دادند.به صحبت‌های جناب آقای روحانی هم گوش دادیم و در نهایت هم نظرات مطرح‌شده جمع‌بندی شد.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره‌ی دیدگاه‌های مطرح‌شده در این دیدار گفت: اعضا در زمینه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی، تهدیدهای ملی و فراملی که با آن روبرو هستیم و همین طور ارتباط با کشورهای در حال توسعه با هدف ایجاد جهش توسعه‌ای در کشور، همچنین وضعیت اقتصاد و فرهنگ نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

درباره «محسن هاشمی» بیشتر بخوانید:
خانوادگی مجموعا ۱۰۰ هکتار باغ پسته داریم

نظام نمی‌خواهد روابط ما با امریکا عادی شود!
چه کردند که دلسوزانی مثل خاتمی و روحانی به حاشیه رفتند
حضور آیت الله هاشمی در بحران‌ها باعث آرامش جامعه بود
مکتب هاشمی و تفکرش کاملا زنده و پویاست
صغری کبری محسن هاشمی با خاطرات هسته‌ای آیت الله
آقای محسن هاشمی! این توصیه دلسوزانه را جدی بگیرید

از اول انقلاب شاهد تقدیس و غلو درباره امام و رهبری بودیم!
همه محسن را مثل پدرش یک چهره سازنده می‌شناسند
مردم در حسرت عقلانیت و تدبیر آیت الله هاشمی هستند!

فیلمی درباره فائزه که محسن هاشمی باید ببیند

او از طرح موضوع افراط و تفریط در این دیدار خبر داد و اضافه کرد: از جمله نکات جلسه این بود که راه حل عبور کشور از بحران، اعتدال دانسته شد.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: توقع حزب کارگزاران از نخبگان سیاسی از جمله خود آقای روحانی این است که با شجاعت و متانت بیشتری پا به عرصه‌ی سیاسی بگذارند.

محسن هاشمی در توضیح بیشتر این توقع از روحانی گفت: در صورت چنین کنشگری و سیاست‌ورزی است که احزاب همسو، لایه‌های میانی و طرفداران اصلاحات و اعتدال کنشگری از بالا را حس می‌کنند تا در زمان مناسب به میدان بیایند که این جریان بتواند کرسی‌های سیاسی مثل مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و شوراهای شهر را به دست بیاورند.

او با بیان اینکه «به این صورت است که جریان اصلاحات و اعتدال می‌توانند نظرات خود را اعمال کنند»، گفت: در صورتی که نخبگان دارای کاریزمای سیاسی این کار را انجام ندهند و با شجاعت پا به عرصه نگذارند، این انفعال از بالا تا پایین تسری پیدا می‌کند.

نکته جالب از بین سخنان محسن هاشمی آن است که در قاموس تفکر جریان اصلاحات صرفا سخن از کنشگری برای به دست آوردن صندلی های قدرت مطرح است اما از برنامه خدمت و یا ارائه عملکرد در روزهای مسئولیت صحبتی مطرح نیست. 

برای نمونه چهره های شاخص اصلاح طلب از عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم صریحا ابراز نارضایتی  می کنند. خود محسن هاشمی صریحا اذعان کرده است که اصلاح طلبان شورای شهر پنجم کاری برای مردم تهران نکردند. پایتخت راکد و پروژه های خوابیده با شوی دوچرخه بازی هم کسی از یاد نبرده است.

تکلیف حسن روحانی هم که مشخص است؛ رئیس جمهور کاریزماتیکی که در روزهای آخر مسئولیتش در قعر جدول محبوبیت جا گرفته بود. همان نخبه سیاسی مدنظر هاشمی که با ژنرال هایش باعث عقب ماندگی اقتصاد در دهه 90 شد. مسئولی که باعث شد معیشت مردم با سختی مواجه شود و با سیاسی کاری و بهانه گیری، روزی 700 کشته کرونایی را در کارنامه دولت خود ثبت کرد.


کد مطلب: 852457

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/852457/محسن-هاشمی-روحانی-نخبه-سیاسی-کاریزما-باید-شجاعانه-پا-عرصه-بگذارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com