کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عطریانفر، عضو شورای مرکزی کارگزاران:

روحانی به لحاظ زیرساختی اصولگراست/ خاتمی رهبر معنوی نیست برادر بزرگ‌تر است/ مشارکت در انتخابات آتی روی مرز ۵۰-۶۰ درصد می‌رود/ به رئیسی پیام دادیم که حاضریم به شما کمک کنیم

13 تير 1402 ساعت 9:37

آقای روحانی ۴ سال اولش قابل دفاع است. چهار سال دوم هم ناشی از عوارض پیرامونی بوده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و معاون سیاسی سابق وزارت کشور در تازه ترین گفتگوی خود که با خبرگزاری فارس انجام شده است، خاتمی را برادر بزرگ تر و نه رهبر معنوی معرفی کرده است.

این چهره اصلاح طلب همچنین میزان مشارکت در انتخابات پیش‌روی مجلس را روی مرز ۵۰-۶۰ درصد پیش بینی کرده است.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات عطریانفر را در ادامه خواهید خواند:

*ما دو سه تا پیام به دولت جناب آقای رئیسی دادیم. من شخصا با آقای رئیسی رفاقت قدیمی دارم. به صورت فردی آدم بسیار شریفی است ولی به لحاظ مدیریت دچار مشکلاتی شده است. ما پیام دادیم و پیام این بود که این نظام سیاسی اجازه نداد که ما در لایه اول رقابت کنیم و در قدرت مشارکت کنیم، سختگیری بر کاندیداهای ریاست جمهوری کردند و ... . در لایه دوم و در مجلس هم اجازه ندادید. ما الان یک نفر نماینده‌ای که سخنگوی جریان اصلاح طلبی باشد که یک روزی ۷۰ درصد رای در کشور داشته است، نداریم. پیام دادیم که ما در لایه سوم حاضریم به شما کمک کنیم. بالاخره اگر می‌رسید به اینکه اداره فلان صنعت، اداره فلان مسئولیت آدمش را ندارید که بتواند خوب اداره کند، کمک‌تان می‌کنیم.

*آقای روحانی ۴ سال اولش قابل دفاع است. چهار سال دوم هم ناشی از عوارض پیرامونی بوده است.

*مشارکت در انتخابات پیش‌رو روی مرز ۵۰-۶۰ درصد می‌رود. تجربه گذشته نشان داده است. گفتند که ما در چنین مسائلی و مشکلاتی تا حالا گیر نکردیم، در هیچ شرایطی، بعد از جنگ، حتی دوره احمدی نژاد. شما تصور کنید که تمامی بی‌کفایتی‌های برادر ارجمندمان جناب آقای احمدی نژاد و مدیریتش را درآمدهای سرشار آن دوران می‌پوشاند. چنین پولی وجود دارد که الان این مشکلات را بپوشاند. خیلی مصیبت سنگین است. اصلا داستان داستانی شده است که دیگر ما فرصت نداریم دعوا کنیم مثلا با خبرگزاری فارس و تسنیم و ... و بگوییم شما چنین و چنان هستید. اینها را باید کنار گذاشت. امروز دیگر دعوا‌های گروهی ما به نقطه‌ای رسیده است که پیش از این ادامه پیدا کند مردم همه را دفع می‌کنند و می‌روند و این خطرناک است.

درباره «عطریانفر» بیشتر بخوانید:
رئیسی خوش ذات و سلیم النفس است
روحانی اگر بخواهد حقيقت را بگويد مورد تعقيب قرار مي‌گيرد
می‌گفتند لاریجانی تماس گرفته و پیروزی‌ میرحسین را تبریک گفته
سرنوشت رئیسی ممکن است مثل کروبی شود!
حجاریان خواب بود؛ عطریانفر نامه استعفا را از جیبش درآورد


*آقای خاتمی در سال ۱۳۸۰ به مرحوم آقای هاشمی گفته بود من از اول باید همان روند شما را ادامه می‌دادم، ببینید تا شکم مردم سیر نشود حرفی برای آزادی نمی‌فهمند، الان گفتمان نحله کارگزارانی که وجه واقع بینی و توجه به زندگی و معیشت مردم و ایجاد امنیت و آرامش و ایجاد صلح و ثبات و پایداری و ایجاد روابط حسنه از هر جنس چه داخل و چه در بیرون، این الان نظریات فائق و نظریات غالب است و بزرگان اصلاحات که حالا خیلی هم انتظار است که فعال باشند که نیستند به این ها پایبندی پیدا کردند.

*اگرچه آقای روحانی شخصاً به لحاظ زیرساختی و آبشخور فکری اصولگراست ولی عملکردش چون یک عنصر عقلی بود از سنخ عقلانیت اندیشه اصولگرایی بالاخره کارکرد‌هایی داشت که آن کارکردهایش مورد تایید اصلاح‌طلب‌ها بود و اصلاح‌طلبان به صفت حزبی و این‌ها هم کاری نداشتند. هیچ وقت آقای روحانی اعلام نکرد که حزب اصلاحات چهارتا آدم به من معرفی کنید. یک نفر را انتخاب کردند که آن‌ها به صفت شخصی خودشان انتخاب کردند، آقای اسحاق جهانگیری. آن هم بر اساس روابط گذشته. جهانگیری کاره‌ای هم نبود، خودتان هم می‌دانید. خیلی مهم نیست. حالا معاون اول هم باشد خیلی هم مهم باشد من می‌خواهم بگویم که این انتخاب، انتخاب فردی ایشان بود بر اساس تعلقات و روحیات و تشخیص شخص خودشان بود ولی ما چون حس می‌کردیم که در این رابطه نسبت به عملکرد موفق و موثرش به نفع مردم باید حمایت کنیم، حمایت هم می‌کردیم.

*سید حسن و خمینی و سید محمد خاتمی شخصیت‌های محترمی هستند، مورد مشورت می‌توانند قرار بگیرند ولی در ساختار دخالتی نمی‌کنند. رهبر معنوی که ساخته و پرداخته ماست. آقای خاتمی یک برادر بزرگتری هستند که راه حل می‌دهند. خود آقای خاتمی علاقه ندارد که در جزئیات در گیرش کنند. می‌گویند شما کارتان را بکنید و عاقلانه رفتار کنید.


کد مطلب: 842574

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/842574/روحانی-لحاظ-زیرساختی-اصولگراست-خاتمی-رهبر-معنوی-نیست-برادر-بزرگ-تر-مشارکت-انتخابات-آتی-روی-مرز-۵۰-۶۰-درصد-می-رود-رئیسی-پیام-دادیم-حاضریم-کمک-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com