دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۲۰۶
محسن هاشمی؛

سال ۵۴ با پدر یک سفر اروپا رفتیم/ احساس خوبی داریم که پدرمان آیت‌الله رفسنجانی است/ سال ۵۷ که این‌جا انقلاب بود من دو ماهی برای یادگیری زبان در لندن بودم/ بعد از انقلاب برای تحصیل به خارج رفتم/ بین ما فائزه در سیاست از همه جسورتر است/ برای انتخابات برنامه دارم

يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 841079
سال ۱۳۵۴ ما با پدر یک سفر اروپا رفتیم، وارد هر شهری می‌شدیم پدر ماشین را متوقف می‌کردند و با مترو تردد می‌کردیم
سال ۵۴ با پدر یک سفر اروپا رفتیم/ احساس خوبی داریم که پدرمان آیت‌الله رفسنجانی است/ سال ۵۷ که این‌جا انقلاب بود من دو ماهی برای یادگیری زبان در لندن بودم/ بعد از انقلاب برای تحصیل به خارج رفتم/ بین ما فائزه در سیاست از همه جسورتر است/ برای انتخابات برنامه دارم
گروه سیاسی جهان نيوز: محسن هاشمی، پسر بزرگ آیت الله هاشمی که مدیرعاملی متروی تهران و ریاست شورای شهر پنجم تهران هم در کارنامه خود دارد، در تازه ترین گفتگوی خود نکات جدیدی را مطرح کرده است که در ادامه خواهید خواند:

*اولین تجربه شما و پدرتان از مترو کجا بود؟
سال ۱۳۵۴ ما با پدر یک سفر اروپا رفتیم، وارد هر شهری می‌شدیم پدر ماشین را متوقف می‌کردند و با مترو تردد می‌کردیم، مثلاً رفتیم لندن و برای بازدید از موزه‌ها با مترو شهر را گشتیم، از آنجا رفتیم پاریس، ۱۰ روزی آن‌جا بودیم و تمام آن روزها را با مترو تردد کردیم، بعد رفتیم به سمت سوئیس و ایتالیا، در ایتالیا متروی زیادی وجود نداشت، بعد رفتیم ترکیه، پدر از ترکیه ما را با هواپیما راهی ایران کردند و خودشان رفتند بغداد دیدار امام خمینی (ره) از آن‌جا هم رفتند لبنان دیدار امام موسی صدر و از آن‌جا که آمدند تهران دستگیر شدند و تا آخر انقلاب زندان بودند، احتمالاً مترو سواری خیلی برای‌شان دلنشین بوده که در زندان دائم به آن فکر می‌کردند(باخنده)، در نتیجه ذهنیت حمایت از ساخت مترو در ایشان شکل گرفته بود، ضمن این‌که اواخر حکومت شاه وضع ترافیک تهران خیلی خراب بود، اتوبان‌ها هیچکدام ساخته نشده بود، تعداد خودروها زیاد شده بود بنابراین ترافیک تهران زیاد بود.

*آقای هاشمی به نظر اشک در چشمان‌تان جمع شد، درست است؟
بله، چون اسم حاج‌ آقا آمد، گریه‌ام گرفت.
 
*فرزند آیت‌الله هاشمی بودن خیلی مزایا دارد...
مزایا دارد؟ مثل هر پدری است، چه فرقی می‌کند؟

*نه قطعاً مثل هر پدری نمی‌تواند باشد، قطعاً اگر پدر شما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نبودند شما در ۱۴ سالگی نمی‌رفتید اروپا را ببینید.
خیلی‌ها آن موقع اروپا می‌رفتند.

*ولی بعد از انقلاب با حمایت ایشان رفتید خارج از کشور در رشته موشک‌سازی تحصیل کردید و بعد در صنایع موشک‌سازی فعالیت کردید، اما معایب فرزند ایشان بودن چه می‌تواند باشد؟
اتفاقاً عیبی ندارد، بالاخره هر پسری از یک پدری به دنیا می‌آید و آن پدر هم توانایی‌ها و امکاناتی دارد و سعی می‌کند فرزندش را با آن توانایی‌ها و امکانات آشنا کند. اما محدودیت‌های فرزندان مقامات بیشتر است. ما قبل از انقلاب که اروپا رفتیم فقط به خاطر پدر نبود، بلکه به خاطر این‌که خاله من با یک تاجر فرش ازدواج کرده بود و در بلژیک زندگی می‌کرد، وقتی پدر خواستند به اروپا سفر کنند مادر گفتند من هم می‌آیم می‌روم پیش قدسی خاله.

درباره «محسن هاشمی» بیشتر بخوانید:
نظام نمی‌خواهد روابط ما با امریکا عادی شود!
چه کردند که دلسوزانی مثل خاتمی و روحانی به حاشیه رفتند
حضور آیت الله هاشمی در بحران‌ها باعث آرامش جامعه بود
مکتب هاشمی و تفکرش کاملا زنده و پویاست
صغری کبری محسن هاشمی با خاطرات هسته‌ای آیت الله
آقای محسن هاشمی! این توصیه دلسوزانه را جدی بگیرید


*شما احساس نمی‌کنید همیشه زیر سایه آیت‌الله هاشمی هستید؟
جزو افتخارات ما است و احساس خوبی به آن داریم.

*حس استقلال داشتن را از شما نگرفته است؟
البته برای‌مان محدودیت در رفتار ایجاد می‌کند، توقعاتی از ما درست می‌کند که گاهی نمی‌توانیم آن را برآورده کنیم، این‌ها ما را رنج می‌دهد، اما احساس خوبی داریم که پدرمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است، جزو افتخارات ما است، هرکسی به پدرش افتخار می‌کند، فرقی ندارد آیت‌الله هاشمی یا کس دیگری باشد.

*نقش مادر شما به قدری پررنگ بوده که ما وقتی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی را می‌بینیم بارها به اسم ایشان اشاره می‌کنند، در زندگی شما پدرتان تاثیرگذارتر بودند یا مادر؟
تاثیر مادر در کودکی روی فرزند بیشتر است، ارتباط با پدر برای همه پیش نمی‌آید و ممکن است هیچ و قت عمیق نشود، اما برای خودم وقتی از تحصیل برگشتم شرایط کاری طوری پیش رفت که با پدر بیشتر مشورت می‌کردم تا مادر، هنوز هم اثر پدر در زندگی ما احساس می‌شود چراکه یکی از کارهای ما انتشار خاطرات ایشان است. ضمن این‌که در کودکی و نوجوانی مادر برای تربیت ما وقت بیشتری می‌گذاشت، مثلاً قبل از انقلاب حسینیه ارشاد یک تور گذاشته بود برای فرزندان کسانی‌که در زندان بودند یا در مبارزه آسیب دیده بودند، برای این تور که هدفش یادگیری زبان انگلیسی بود آن موقع ۱۸ هزار تومان می‌گرفتند، خاطرم هست مادر اصرار کرد من هم با آن تور برای یادگیری زبان به لندن بروم، سال ۱۳۵۷ که این‌جا انقلاب بود من دو ماهی برای یادگیری زبان در لندن بودم.
 
*آن زمان ۱۸ هزار تومان هم پول زیادی بود؟
بله اما آن زمان ارز ارزان بود. البته این سفر هیچ ربطی هم به پدر نداشت چون ایشان زندان بودند، بیشتر تلاش مادر بود. خاطرم هست ۱۷ شهریور می‌خواستیم برگردیم تهران که گفتند به دلیل کشتار ۱۷ شهریور فرودگاه تهران بسته است و ما روز بعد با هواپیما به تهران برگشتیم. بعد از انقلاب هم که برای تحصیل خارج از کشور رفتم پدر نقشی نداشتند بلکه مادر اصرار داشتند.

*شما یک بار در مصاحبه مادرتان دستکاری کرده بودید و گفته بودید خودتان عاقل‌ترین فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستید، این درست است؟
این شوخی است، خواهر و برادرها می‌گفتند که من این کار را کرده‌ام، اما به قدری تکرار کردند که من به شوخی گفتم بله من این کار را کرده‌ام، اما واقعا این کار انجام نشد.


*فکر می‌کنید جسورترین فرزند آیت‌الله هاشمی کدامیک هستند؟
بستگی دارد، مثلاً در سیاست فائزه از همه جسورتر است، در ورزش یاسر از همه جسورتر است طوری‌ که چتربازی انجام می‌داد. فاطمه خواهرم روی مسائل مربوط به بیماران خاص بسیار حساس هست و تمام وقت خودش را روی این مسئله گذاشته است.

*شما در چه مواردی جسور هستید؟
من اصولاً جسور نیستم، معتدل هستم، خیلی‌ام اتفاقاً محافظه‌کار هستم، اما در موقع عصبانیت جسور می‌شوم.(باخنده)

*برای اینکه انتخاب شهردار تهران همیشه سیاسی بوده است، هیچکدام از شهردارها از این نظر که در حوزه شهری توانمند هستند انتخاب نشدند؟
مصرف سوخت و حمل و نقل عمومی ربط زیادی به شهردار ندارد، سرمایه‌گذاری در حمل و نقل عمومی تهران مربوط به دولت‌ها است، شهرداری موفق است که بتواند برای حمل و نقل تهران از دولت بودجه بگیرد.

*آقای کرباسچی توانستند این کار را انجام دهند؟
آقای کرباسچی درباره تامین اتوبوس برای شهر فعالیت می‌کرد و کارش هم بد نبود، از دولت آقای هاشمی توانست پول بگیرد، در دولت آقای خاتمی هم این اتفاق افتاد، اتفاقاً در دولت آقای احمدی‌نژاد هم اتوبوس‌های زیادی به تهران داده شد، در دولت آقای روحانی و آقای رئیسی آن کاری که باید برای مترو و حمل و نقل عمومی انجام شود، انجام نشد.

درباره «محسن هاشمی» بیشتر بخوانید:
از اول انقلاب شاهد تقدیس و غلو درباره امام و رهبری بودیم!
همه محسن را مثل پدرش یک چهره سازنده می‌شناسند
مردم در حسرت عقلانیت و تدبیر آیت الله هاشمی هستند!

فیلمی درباره فائزه که محسن هاشمی باید ببیند

*در شورای پنجم به نظر می‌رسید شما گزینه بهتری برای شهرداری بودید، اما این اتفاق نیفتاد، چرا؟
من اگر می‌خواستم شهردار شوم باید از اول می‌گفتم که عضو شورای شهر نمی‌شوم، عضویت در شورا مانع این اتفاق شد.

*این سنگ‌اندازی را اصلاح‌طلب‌های شورای شهر ایجاد کردند؟
نمی‌شود نام آن را سنگ‌اندازی گذاشت.

*مخالفت یا اختلاف نظر اصلاح‌طلبان، این‌طور نیست؟
آن‌ها می‌گفتند که کس دیگری هم غیر از شما می‌تواند مسئولیت شهرداری را بپذیرد.

*شما از آن‌ها این را پذیرفتید؟
کسانی‌که طرفدار من بودند می‌گفتند نگو شهردار نمی‌شوی، لذا من همیشه کاندید شهرداری می‌شدم اما هیچ وقت هم برای شهردار شدن لابی نکردم، اما آن‌ها هم به من رای نمی‌دادند که از شورای شهر خارج شوم. پست شهرداری آن‌قدر هم برایم مهم نبود.

*ولی قبل‌تر هم برای شهردار شدن اقدام کرده بودید؟
بله، آن موقع عضو شورای شهر نبودم، یک بار برای شهردار شدن با آقای قالیباف رقابت کردیم، بار اول ۱۵ به ۱۵ رای آوردیم که در دور دوم ایشان شهردار شدند. اتفاقاً رقابت دلچسبی بود، وقتی خواستم رقابت کنم از خودش پرسیدم، و گفت خیلی هم خوب است، اما آن آخرها که اوضاع سخت شد به من گفت کنار بکش که من کنار نرفتم(باخنده)، چون یک عده‌ای از من حمایت کرده بودند.

*برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات دارید و ممکن است باز هم با آقای قالیباف رقیب شوید؟
بله، اگر تایید صلاحیت کنند، البته هنوز فکری نکردم، یکم زود است، ما که نیاز به تبلیغ آن‌چنانی نداریم، ضمن این‌که الان مانعی وجود ندارد، یک زمانی مسئولیتی در شهر داریم که باید استعفا بدهیم اما کسانی مثل من که بازنشسته شدیم مانعی نداریم لذا تصمیم نهایی را باید در نزدیک انتخابات گرفت.
 
*شما وقتی در انتخابات شورای شهر شرکت کردید رای خوبی آوردید، درحالی که نماینده‌های فعلی مجلس رای زیادی برای ورود به مجلس نداشتند، فکر می‌کنید اگر در انتخابات مجلس شرکت کنید مجدد می‌توانید رای بالا بیاورید؟
از الان نمی‌شود پیش‌بینی کرد.

*اصلاً خودتان دغدغه حضور در انتخابات را دارید؟
شرکت در انتخابات مسئله شخصی نیست، من اگر شخصاً بخواهم تصمیم بگیرم در انتخابات خودم را کاندید نمی‌کنیم، اما زمانی شما در گروهی هستید که برای هدف مشترک از شما درخواست می‌شود که کاندید شوید. ما نیروهای سیاسی هستیم که در حزب و جبهه فعال هستیم، اگر حزب به نتیجه برسد الان مناسب است محسن هاشمی کاندید شود و اگر کاندید شود تایید صلاحیت می‌شود آن موقع روی کاندید شدن فکر می‌کنم، اما این‌که من تنهایی به این نتیجه برسم این‌طور نیست.

*در انتخابات قبلی ریاست جمهوری حزب از شما خواست کاندید شوید؟
بله آن موقع هم از من تقضا شد.

*به شما گفتند چرا رد صلاحیت شدید؟
در ریاست جمهوری اصلاً به کسی نمی‌گویند، آن سال همه را رد صلاحیت کردند، شورای نگهبان اصولاً درباره فرد رای گیری می‌کند، کاملاً استصوابی هست.
https://jahannews.com/vdcguq97yak9tz4.rpra.html
jahannews.com/vdcguq97yak9tz4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دايي
Iran, Islamic Republic of
جسورتر؟؟؟.......
Iran, Islamic Republic of
آیا فتنه انگیزی جسارت بود ؟!
Iran, Islamic Republic of
درود و رحمت الهی به روح تابناک آیت الله هاشمی رفسنجانی
Iran, Islamic Republic of
هاشمی آینده نگر بود زمانی که کمتر کسی باور به مبارزه و براندازی حکومت طاغوت داشت او با سفر به کشورهای مختلف و بررسی شیوه های حکومتی ، خود را آماده میکرد..
Iran, Islamic Republic of
بله در تأیید نظر کاملا" درست ! جنابعالی باید گفت پیشنهاد حذف قدرت موشکی و نظامی ایران توسط وی در اواخر عمرشون هم در راستای قدرت آینده نگری ایشون بود!!
انتقام سخت
Iran, Islamic Republic of
هاشمی اگر آینده نگر بود هرگز نمیگفت دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک ها !!!
Iran, Islamic Republic of
جهان جان ، پیشنهاد میکنم برای ایجاد فضای امید در جامعه حد اقل هفته ای یکبار مطلبی از آیت الله هاشمی رفسنجانی چاپ کن ، هم خوانندگانت بیشتر میشه و هم کامنت گذاران به ذوق و شوق در میان
Iran, Islamic Republic of
معنی زنده بودن هاشمی همینه
Iran, Islamic Republic of
مگر خونواده اش هر چند وقت یکبار با رسانه های همسو با خودشون مصاحبه کنن و اینطوری نام باباشون رو زنده نگه دارن!
Iran, Islamic Republic of
باباشون تاریخ انقلاب هستن و به کوری چشم دشمنان ، برای همیشه در تاریخ زنده هستن
Iran, Islamic Republic of
لطفا انقلاب رو مصادره نکنید، انقلاب با اشراف کار ندارد، این اشرافند که سعی دارند خودشان را به انقلاب بچسبانند.
Iran, Islamic Republic of
بذاریم انقلابی نماهای انقلاب ندیده مصادره کنن؟،
Iran, Islamic Republic of
بگذاریم جنگ ندیده ها به فرمانده جنگ و جانشین فرمانده کل قوا توهین کنند،؟
United States
هم ربات ها فعال میشوند .
Iran, Islamic Republic of
بازم که زیر پرچم آمریکا رفتی
Iran, Islamic Republic of
تو هم بیا !!!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا و پرچمش
Iran, Islamic Republic of
مگر اینکه تو دور دور اروپا و سد لتیان تابیده باشه!!
Iran, Islamic Republic of
چی برادر سدی؟
Iran, Islamic Republic of
خمینی بت شکن: بدخواهان بدانند هاشمی زنده است
محمد ایوب
Romania
6/35 مادر که در قبل فتنه 88در هنگام رای دادن با کنار هاشمی علنآ گفت اگر میرحسین رای نیاورد بریزید تو خیابون
الان بعد انقلاب فتنه اخرآمد با التماس می گفت فائزه هم زندان هست آزادش کنین اون فهمید هاشمی مرده دیگه نمیشه کاری کرد
Iran, Islamic Republic of
بیشتر بخاطر ساندویچی خ آزادیه
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه جهان نیوز خیلی علاقه داره هر از گاهی با بازنشر صحبتهای این خانواده .... اعصاب اکثریت مستضعف را به هم بریزه !
Romania
چاره ای نداره ، چون مطالبه مردمی است.!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا موفقت نکنه در انتخابات
Iran, Islamic Republic of
فعلا که رکورددار انتخابات شوراها در تهرانه و کسی هم به این زودیها نمی تونه گرد رکورد او برسه
United States
دلتان هم به این خوش کنید به مالت نناز به شبی بند هست به حسنت نناز به تبی بند هست
Iran, Islamic Republic of
نازیدن به مردم داری و داشتن پایگاه مردمی افتخار بزرگیه
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
Iran, Islamic Republic of
با آقا محسن رئیس جمهوری در تراز جهانی
Iran, Islamic Republic of
در 4 سال گذشته که مدیریت کردند حتی یک کیلومتر خط مترو هم ساخته نشد.
Iran, Islamic Republic of
باباش چه گلی به سر مردم زد که پسرش بخواهد بزنه !
Iran, Islamic Republic of
صبر کن تا ببینی عزیز دل برادر
Iran, Islamic Republic of
تورم 50 درصدی و افزایش 8 برابری نرخ ارز دستاورد دولت باباش بود !
Iran, Islamic Republic of
رای محسن هاشمی در انتخابات شورای شهر تهران ، یک میلیون و 756 هزار رای ، قالیباف در انتخابات مجلس 1 میلیون و 265 هزار رای ،
Iran, Islamic Republic of
رای ایشان به تنهایی بیشتر از رای تمام اعضا شورای انقلابی فعلی بود نماینده واقعی تهران بود
Iran, Islamic Republic of
راستی یه نفر میتونه تعداد ارای شورای فعلی رو نمایش بده اینجا؟
Iran, Islamic Republic of
فقط رئیس شورا یک چهارم هاشمی رای آورده
Iran, Islamic Republic of
هاشمی یک میلیون و هفتصد
چمران چهارصد و هفتاد

الویری یک میلیون و چهار صد
سروری سیصدو شصت

مسجدجامعی یک میلیون و چهاصد
سلیمانی سیصدو شصت

.....
و آخرین نفر شورا

نظری یک میلیون
شریبانی دویست و شصت
Iran, Islamic Republic of
هاشمی صد و هفتاد هزار
وآخرین نفر نظری هفده هزار
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمی در اکثر انتخابات ها احساس تکلیف و شرکت می کرد اما اغلب اوقات بازنده بود.
محمدایوب
Romania
رای اون زمانی بود که بابا تازه رفته بود ومهدی هاشمی در آمبولانس با جنازه سلفی گرفته بود حالا بگو فقط بیاد میان مردم فقط
Iran, Islamic Republic of
اینها قشر خاکستری که هوای غرب و لگد زدن به انقلاب دارند رو خوب تجمیع می‌کنند.
محمدایوب
Romania
رکورددار خوب گفتی باید کاپ بازیهای اسم وفامیل را هم به او بدهند چون تنها کاری کردند نام گذاری .تعویض چند خیابان
Iran, Islamic Republic of
.تایید صلاحیت نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
کشور فقط واس ماس
ب
Iran, Islamic Republic of
فقط در این مملکت یک قانون عمل میشد همه از شعار های توخالی دست می کشیدند کسانی کار دستشان می گرفتند مثل اول انقلاب که در جهاد وجبحه جان فدا می کردند. قانون از کجا اورده ای وسلام.
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر ایه یاس و ناامیدی می خونید
Iran, Islamic Republic of
خداوند رفسنجانی را نیامرزد که کشور را به تباهی کشاند
Iran, Islamic Republic of
به نظر من بی تفاوتی و عدم واکنش به حرفای اینا بزرگترین تو دهنی برای این طیف از آدمای همیشه طلبکاره.
Iran, Islamic Republic of
بی تفاوت باش عزیز دل برادر مگه جلوتو گرفتن
Iran, Islamic Republic of
بی تفاوت باش بعدشم برو مسواک بعدشم لالا شب خوش گلم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر امد
Iran, Islamic Republic of
منفی دادی رفت
Iran, Islamic Republic of
رفسنجانی بارها و بارها به زندان طاغوت افتاد و سالها در سیاه چالهای ساواک بسر برد تا امروز من و شما استقلال و آزادی داشته باشیم ، مواظب باشیم که ناسپاسی گناه نابخشودنی است.
United States
بودم بودم مهم نیست هستم هستم مهم هست
Iran, Islamic Republic of
نمیشه سر سفره پهن کرده نشست و ناسپاسی کرد.، نظام جمهوری اسلامی حاصل بودم بودم آنهاست که سفره را پهن کردن این سفره با اون سفره ها فرق اساسی داره
United States
نه جناب سفره انقلاب از قطره قطره خون شهدا و میدان داری مردم بود چه امام و چه رهبر همچین ادعایی که خاندان هاشمی دارند نداشتند
Iran, Islamic Republic of
سفره ای که یک عده اصلاح طلب از منافع آن بهره‌مند شدند
Iran, Islamic Republic of
خانواده هاشمی نباید از انقلاب سهم خواهی بکنند انقلاب با خون هزاران شهید به ثمر نشست و قائم به شخص نبود.
Iran, Islamic Republic of
مگر می شود اصلاح طلبان در سر سفره بنشینند و یاد پدرش نکنند
Iran, Islamic Republic of
پیروزی انقلاب و استقلال و آزادی را مدیون خون شهداء و زحمات امام راحل هستیم و لاغیر.
Iran, Islamic Republic of
ژاپن و المان چرا اینقدر پیشرفته شدند چون دست از ساخت سلاح برداشتند
ملاک حال امروز انها ست
نامه بدون سلام هاشمی به رهبری یادمون نمی .
Iran, Islamic Republic of
امریکا کی رفته
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
دشمنان هاشمی علی الخصوص ترور کنندگان ایشان یعنی گروهک فرقان ملعونین دو عالمند
Iran, Islamic Republic of
واقعا
Iran, Islamic Republic of
قربان دهانی که حرف حق بزند.
Iran, Islamic Republic of
فقط عنایت خداونده و بس
Iran, Islamic Republic of
خانواده شما از اول مشکل داشته! چرا اینهمه میرید انگلیس؟
Iran, Islamic Republic of
این وصله ها به خانواده ای که پدر پشت میله های زندان و همسر و 5 فرزند از پشت در این زندان به اون زندان رفته اند نمی چسبه
Iran, Islamic Republic of
سفر خارجی که خودشون میگن که میچسبه
Iran, Islamic Republic of
مشکل خانواده خودتو به دیگران ربط نده
Iran, Islamic Republic of
بشین سرجات
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله در انتخابات بعدی ریاست جمهوری میشینه سر جاش
Iran, Islamic Republic of
به قول ایشان که گفت بیشتر سالهای پس از انقلاب ایران دست ما بوده , کاش امثال جنابعالی که به طرز عجیبی اصرار بر بازگشت این جماعت به قدرت دارید یه توضیح و دلیل قانع کننده ارائه میدادید .؟!
Iran, Islamic Republic of
34 سال بعد از انقلاب حکومت کردند و نتیجه اون افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و تورم و رکود بود و دیگر هیچ!
Iran, Islamic Republic of
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار جهش ارز و شاخص فلاکت در تمام دولت ها بودند و نباید تکرار بشوند.
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran, Islamic Republic of
شما ها کار نکنید بهترست کشور پیشرفت خودش را می کند
Iran, Islamic Republic of
همه صنایع کشور ریشه در دوره هاشمی داره او پدر موشکی ،هسته ای و صنایع مادر کشور است.
Iran, Islamic Republic of
پدر صنعت موشکی شهید طهرانی مقدم بود پدر صنعت هسته ای شهید فخری زاده بود.
Iran, Islamic Republic of
هاشمی بنیانگذار اشرافی گری و تجمل گرایی مسئولان بود.
Iran, Islamic Republic of
در دوران ریاست جمهوری هاشمی حتی یک عدد سانتریفیوژ هم نداشتیم در دوران احمدی نژاد به 19000 سانتریفیوژ و غنی سازی 20 درصدی دست یافتیم.
Iran, Islamic Republic of
زیر ساخت هسته ای در دوره هاشمی مهیا شد و در دوره خاتمی به چرخه غنی سازی رسیدیم ، مطالعه را پسر جان بیشتر کن
Iran, Islamic Republic of
در دوره هاشمی هیچ خبری از هسته ای نبود در دوره خاتمی فقط 200 عدد سانتریفیوژ داشتیم که با قرارداد سعد اباد تعلیق شد.
Iran, Islamic Republic of
چی شده کمبود خرابکاری دارید
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین سنگ در راه پیشرفت کشور فقط اصلاح طلبان
Iran, Islamic Republic of
از خاطرات نداشته بابا چه خبر
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که خاطراتش را روزانه نوشته و امروز تاریخ انقلاب محسوب میشه ، آیت الله هاشمی است.
Iran, Islamic Republic of
تاریخ انقلاب هاشمی
Iran, Islamic Republic of
تاریخ انقلاب امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه ای بودند.
Iran, Islamic Republic of
چرا باید این هر روز مصاحبه کنه پرت پلا بگه
Iran, Islamic Republic of
چوب بکن تو گوشت تا نشنوی این که مشکل نداره
Iran, Islamic Republic of
فقط مراقب باش پرده گوشتو پاره نکنی که اونوقت دیگه هیچی نمیشنوی
Iran, Islamic Republic of
عینک افتابی تو اتاق بردار تا چوب تو گوش دیگران نکنی
Iran, Islamic Republic of
مثل دختر آقای زاکانی که سال ۹۷ترامپ و دلواپسان از برجام خارح مردم زیر شدید ترین تحریمها و ایشان در سویس.
Iran, Islamic Republic of
بابا عاشق اروپا گردی و خانواده عاشق اروپا وانگلیس!
بابای بی پول یهو پولدار میشه با زمین های قم و با ساخت و یهو ! بابا میشه از بزرگان و ریاست جمهوری مادام العمر میخواد و میگه دوره گفتمانه و موشک چیه و شیخ بنفش و فتنه 78 و 88 و 96 و98 ! اونم از خواهر و برادرات ؛! زندگی همه شما دارای ابهام بزرگیه ! و ان ابهام چیه؟
Iran, Islamic Republic of
برو خاطرات مقام معظم رهبری بخون ببین در سالهای اولیه طلبگی چه کسی پول به دیگران قرض میداده است.
Iran, Islamic Republic of
از کدام مال التجاره اش می داد
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم گل گفتی

مردم بروید خاطرات مرحوم سید رضا تولیت ( تولیت مرقد حضرت معصومه (س) ) رابخوانید تا بفهمید
Iran, Islamic Republic of
و ایضا" خاطرات مرحوم شجونی
Iran, Islamic Republic of
وخاطرات مقام معطم رهبری
Iran, Islamic Republic of
خدایا ملت را از دست این خاندان نجات بده
Iran, Islamic Republic of
این خاندان از سالها قبل از انقلاب خود را وقف مردم کرده است.
Iran, Islamic Republic of
بازم خودتو به جای ملت جا زدی؟
حق
Iran, Islamic Republic of
واقعا سال 54 بود اشتباه نمی کنی
Iran, Islamic Republic of
معلومه از همون اولش هم با فقرا و مستضعفان فاصله داشتید فقط تظاهر می کردید والا کسی که تو کاخ های شاه و استخر فرح زندگی کنه چطور خودشو با مردم عامه یکی میدونه و دلسوز مردم میشه امان از تظاهر و ریا
Iran, Islamic Republic of
همه که نباید جبهه می رفتند کسانی هم باید سنگر دانشگاه ها را پر می کردند کار خوبی کردید هیچ کدامتان جبهه نرفتید اما درس خواندنتان برکات فراوانی برای مملکت داشت ژن های خوب
Iran, Islamic Republic of
همه فرزندان هاشمی جبهه رفتند و حتی جانباز هم شدن
Iran, Islamic Republic of
حتی فاطمه و فائزه!؟
Iran, Islamic Republic of
محسن هاشمی در زمان جنگ مشغول تحصیل در اروپا بود.
Iran, Islamic Republic of
اکبر رفسنجانی در زمان موشک بارانهای تهران با خانواده اش و با هلی کوپتر به کنار سدلتیان می رفت . بماند .
United States
موقعی که همسر من جبهه بود شما بلژیک تشریف داشتید یا نه؟!!
Iran, Islamic Republic of
قرار نیست همه همزمان در جبهه حضور داشته باشن جنگ حدود هشت سال طول کشید و هر رزمنده ای به فراخور حال خود مدت زمانی را در جبهه و همرزم و همسنگر شهدا بود. خواهشا از پرچم آمریکا بیا بیرون حال آدمو خراب میکنه
Iran, Islamic Republic of
روح جانشین فرماندهی کل قوای خمینی کبیر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شاد
Iran, Islamic Republic of
اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری سال 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد.
Iran, Islamic Republic of
آون موقع بخاطر وابستگی به اصولگرایان مردم بهش رای نداد.
Iran, Islamic Republic of
هاشمی ادامه دارد...
Iran, Islamic Republic of
دیگه تمومه ماجرا.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
از اولش اینا یا تو سد لتیان بودن یا اروپا
Iran, Islamic Republic of
مگه تورو هم کشوندن تو سد؟
Iran, Islamic Republic of
نه فقط امثال جنابعالی رو می کشوندند توی سد!!!
Iran, Islamic Republic of
تو داری از سد حرف میزنی اونوقت به دیگران مربوط میکنی برادر سدی
سید
Iran, Islamic Republic of
خاندان هاشمی رو به خدا واگذار می کنم
دست از سر مردم بردارید؟
Iran, Islamic Republic of
کار خوبی میکنی برادر عاقبتی
Iran, Islamic Republic of
بعد واگذاری برو لالا برادر سید
Iran, Islamic Republic of
عزیز ، مردم دست از سر اینا بر نمی دارن آگه فردا همین آقا محسن نامزد ریاست جمهوری بشه ، رکورد آرا ریاست جمهوری میشکنه
United States
اخه اینها هم فکر میکنند خدا هم مال اینهاست و فردای قیامت همه اینها در ردیف اول بهشت جایگاه شان هست
United States
خدایا ما این خانواده را به تو واگذار کردیم
Iran, Islamic Republic of
....!!
Iran, Islamic Republic of
خداوند خودش میفرماید مدافع مومنین است.
از یک چیز هاشمی ها خوشم میاد اونم این موضوع هست که زندگی خودشون رو از مردم پنهان نمیکنند.
Iran, Islamic Republic of
خاطرات هاشمی رفسنجانی شفافترین خاطره در دوره انقلاب است ، مطالبی که مخالفینش برای تخریب او مورد استناد قرار میدن ، از کتاب خاطرات هاشمی استخراج میکنن.
Iran, Islamic Republic of
پررویی نجومی !!
Iran, Islamic Republic of
موقع انتخابات و فعالیت اینا شروع شد
Iran, Islamic Republic of
یعنی فقط شماها حق فعالیت دارین؟
Iran, Islamic Republic of
در برابر یک عده ای که رزومه کار و فعالیتشون مشخصه شده بله فقط ما حق فعالیت داریم یعنی مردم دیگه حق دارن وارد بشن و نظر بدن اون دوره بودن و کارهاشون کردن و نشون دادن دیگه الان موقع نقد و بررسی هست افتاد
Iran, Islamic Republic of
اون دیگه تشخیصش با مردمه نه شما
Iran, Islamic Republic of
مملکت فقط واس ماس مردم چکاره ان
Iran, Islamic Republic of
حاج محسن ، خدا قوت ، مثل پدرت نشون بده که امید آینده ای
Iran, Islamic Republic of
انشالله و به حول و قوه الهی هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اینده
Iran, Islamic Republic of
نکنه دوست داری همین ته مونده اقتصاد مملکت و باورها و اعتقادات مذهبی ملت را هم به باد بدهند؟!
محمدایوب
Romania
ولی مهدی بیشتر از تو ازسایه پدر بهره برد .
Iran, Islamic Republic of
این که خیلی خوبه سایه پدری همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی
Iran, Islamic Republic of
مهدی و فائزه آبروی هاشمی را بردند.
محمدایوب
Romania
گفتی فائزه در سیاست جسورتر است یاسر ورزش نگفتی مهدی در چی جسورتر است
Iran, Islamic Republic of
فسلیهای منافق آلبانی نشین و نیروهای آموزش دیده فارسی زبان اسرائیلی چه ضریبی هم دادن به صحبتهای پسر شیخ مغروق استخر فرح !!
Romania
فعلا بسوز و بساز
Iran, Islamic Republic of
تو که با پرچم آلبانی نظر دادی بسوز.
Iran, Islamic Republic of
آلمانی مگه پرچم داره
محمدایوب
Romania
جهان من موندم تو کدوم طرفی هستی خدا وکیلی موضعت را روشن کن افرادی مثل محسن هاشمی واصلاح طلبان وفتنه گران سایت جماران کاملا در اختیار آنان است وچندین رسانه دارند تو دیگه چرا ؟!
Iran, Islamic Republic of
از این جماعت بعید نیست توی جهان نیوز هم نفوذی داشته باشن!!!
Iran, Islamic Republic of
بد نیست خوانندگان سایت جهان هم نبض جامعه در دستشون بیاد
سهراب
Iran, Islamic Republic of
رو که نیست حتی سنگ پای قزوین هم نیست!اینکه چیه خدا میدونه و بس !!!!!
محمدایوب
Romania
بابا یادگارهای زیادی از خود به جا گذاشت ...
Iran, Islamic Republic of
صنایع هسته ای و موشکی از یادگارهای باباست
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
هاشمی که طرفدار برجام و بتن ریزی هسته ای بود.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
محسن هاشمي :
برای انتخابات برنامه دارم !!!
مردم به بابات كه آيت الله !!بود راي ندادند
حالا به تو راي ميدهند ؟.
Iran, Islamic Republic of
خانواده هاشمی بیشتر از همه خانواده های ایرانی خود را نامزد انتخابات کرده اند.
Romania
خود را در معرض رای مردم قرار دادن ، بزرگترین شاخصه مردم سالاری.
United States
حالا بیاد وسط مردم تا شاخص ها نمود پیدا کند
Iran, Islamic Republic of
حتما میاد به کوری چشم دشمنان هاشمی
شجاع
Iran, Islamic Republic of
فرزند هاشمی بودن برای همه تان حس خوبی بوده اگر نبود شما خارج را میدید?!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۸ هزار تومان تور یادگیری زبان انگلیسی به لندن!
۱۸ هزار تومان آنوقت یعنی ۶۰۰۰ دلار
یعنی ۳۰۰ میلیون تومان الان
۳۰۰ میلیون تومان هزینه ۲ ماه آموزش زبان در لندن..!!!؟؟
منتظر
Iran, Islamic Republic of
فقط یک سوال
‌حسینیه ارشاد چرا باید در زمان شاه فرزندان زندادنیان سیاسی امنیتی رو با مبلغ ۱۸ هزار تومان ببره انگلیس تا زبان انگلیسی یاد بگیرن؟!
Iran, Islamic Republic of
حسینیه ارشاد از مکان‌هایی بود که بر علیه شاه فعالیت می‌کرد و انقلابیون را کمک می‌کرد. روح شهید دکتر علی شریعتی و بانیان شاد
Iran, Islamic Republic of
کسی که حسینیه ارشاد و سخنان استاد شهید شریعتی در این مکان رو نمیدونه و نمیشناسه حق نداره در مورد انقلاب و یاران امام حرف بزنه .
Iran, Islamic Republic of
خاندان هاشمی تربیت یافته فرنگ هستند ؟!!
Iran, Islamic Republic of
رفتی کجاها رفتی؟ با کدوم پول رفتی؟ شاه مگه با اخوندها بد نبود ؟ شفاف سازی کن،
Iran, Islamic Republic of
همیشه مواقع خطر بچه های مردم در خط مقدم قرار دارند،و شماها برای دور ماندن از خطر به خارج سفر میکنید!..
حمیدرضایزدان پناه
Iran, Islamic Republic of
من عقیده دارم نظام کمک کند حداقل کارهای اقای هاشمی دیده بشه برای این نسل..
Iran, Islamic Republic of
مردم می‌دانند مملکت مدیون فداکاری‌های هاشمی در قبل و بعد از انقلاب و دوران جنگه. و جانشینی فرمانده کل قوایی خمینی کبیر نشان از ارزش هاشمی برای امام و امت بود
Iran, Islamic Republic of
چرا این خاندان دست از سر مردم بر نمی دارند ؟
Iran, Islamic Republic of
مردم این خاندان دوست دارن و انشاله با رای قاطع مردم محسن هاشمی رییس جمهوره
Iran, Islamic Republic of
بازم خودت جای مردم جا زدی !
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات کشور نتیجه سوء مدیریت اصلاح طلبان و کارگزاران در 34 سال بعد از انقلاب است.
علی
Romania
دوباره دندان تیز کرده ای اما دوران شما ها بپایان رسیده
Iran, Islamic Republic of
شما مردم ایران را با منش سرمایه داری نابود کردید .
Iran, Islamic Republic of
مملکت مدیون امام و یاران باوفایش مخصوصا هاشمی عزیزه
Iran, Islamic Republic of
با کاندید شدن محسن هاشمی دقیقا اتفاقات ۹۲ تکرار میشه
Iran, Islamic Republic of
به عقب برنگردید
Iran, Islamic Republic of
خخ خواب دیدی ؟!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
باید هم احساس خوبی داشته باشی
Iran, Islamic Republic of
باز زمان انتخابات نزدیک شد
قاسمی
United Arab Emirates
پاسخگویی در مقابل عدلیه خدا هم جسور بودن میخواد .؟
Iran, Islamic Republic of
بهتره نگران اخرت خودت باشی برادر اخرتی اول خودت بعد دیگران
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
شهروند هم شدید مهدی رفسنجانی ؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدارحمت کندمرحوم هاشمی را که یکی ازستونهای اصلی این نظام بود اگرنبود الان معلوم نبود کشورچه سرنوشتی داشت
Iran, Islamic Republic of
نبود هاشمی اکنون احساس نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
از همین کامنتها و مطالب مردم در باره هاشمی معلومه
Iran, Islamic Republic of
مردم!
Iran, Islamic Republic of
کامنت ها که بیشتر مخالف هاشمی است.
Iran, Islamic Republic of
بازهم خودتو جای مردم جا زدی !
Iran, Islamic Republic of
بله بایدم احساس خوبی نداشته باشید!
Iran, Islamic Republic of
کاش شماخانواده افتخارات خودتان رابرای خودنگه دارید!.
Iran, Islamic Republic of
نگران خانواده خودت باش عزیز دل برادر
Iran, Islamic Republic of
انشالله با ریاست جمهوری محسن هاشمی رفسنجانی نام نیک یار امام بیشتر از همیشه به زبانها جاری بشه
Iran, Islamic Republic of
محسن هاشمی سابقه مدیریتی و اجرایی ندارد و تایید صلاحیت نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
رئیس شورای شهر تهران مگه سابقه کمیه؟ با سابقه خیلی کمتر از هاشمی هم تایید شدن
Iran, Islamic Republic of
کل مملکت واس ماس نیاز به سابقه نداریم
Iran, Islamic Republic of
اقا چهل سال کمه بزار برو اونور اب بزار مردم یه نفسی بکشن
Denmark
....
Iran, Islamic Republic of
خدا بده برکت صد هکتار باغ پسته دارید عزیز دل برادر ، برو اونجا تلاش کن شاید کمکی به صادرات کشور بشود دنبال چی هستيد؟!