جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۹
در حاشیه رونمایی از سیمرغ؛

دلیل مهمی که خبر از آینده روشن صنایع هوایی ایران می‌دهد

سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب: 839778
دو دهه قبل، اولین دستاوردهای پهپادی و موشکی ایران، گرچه با بی اعتنایی دوستان و دشمنان مواجه شد اما امروز توانمندی دانشی و فناوری ایران در این دو حوزه، دشمن را هراسان و دوستان را امیدوار کرده است.
دلیل مهمی که خبر از آینده روشن صنایع هوایی ایران می‌دهد
گروه سیاسی جهان نيوز، محمد جواد طوسی: هواپیمای تمام ایرانی سیمرغ با موفقیت پرواز کرد. این تیتر بسیاری از خبرگزاری‌های ایران در روز سه شنبه، نهم خرداد ماه بود. سیمرغ هواپیمایی صد درصد ایرانی است که به دستان قدرتمند دانشمندان ایران طراحی و ساخته شده است. اما پیشرفت جهشی ایران در حوزه‌ صنعت هوانوردی، مدتها قبل تر با رونمایی از جنگنده تمام ایرانی کوثر شروع شد. جنگنده‌ای ارتقاء یافته که چندین برابر از اف5 آمریکایی پیشرفته‌تر است. جت یاسین نیز سال گذشته به عنوان اولین جت آموزشی تماما ایرانی، رونمایی شد.

ایران در پنج سال اخیر با تولید سه مدل هواپیما و جنگنده، عملا مسیر پیشرفت صنعت هوانوردی را آغاز کرد. مسیری که گرچه هنوز در ابتدای آن است اما به سرعت آن را طی کرده و به مرزهای تکنولوژی هوایی خواهد رسید.

زمانی که جمهوری اسلامی مسیر پیشرفت صنایع موشکی و فضایی را آغاز کرد، در ابتدا توانست در خلال دفاع مقدس موشکی مشابه اسکادبی بسازد که برد آن به سیصد کیلومتر هم نمی‌رسید. آن زمان کسی فکر نمیکرد ایران روزی به نقطه‌ای برسد که انواع موشک‌های تهاجمی و پدافندی را در نمونه‌ها و مدل‌های مختلف، با دقت‌های بسیار بالا تا رونمایی از «فتاح» بسازد. آن روزها دشمنان ما را مسخره میکردند و به ذهنشان حتی خطور هم نمیکرد که روزی از هراس سجیل، عماد، قیام، قائم، سومار، هویزه، قدر، خرمشهر، فاتح، دزفول، خیبر و خیبر شکن، دست به تحریم و توطئه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بزند. تصور اینکه ایران، با چنین سرعتی، در کمتر از دو دهه بر قله‌های علم و فناوری بایستد و مرزهای علم را در صنعت موشکی جا به جا کند، شاید تنها برای یک نفر امکان پذیر بود، کسی که چند سال بعد فرمان استراتژی موشکی ایران را صادر کرد.

در صنعت پهپادی نیز ایران زمانی که پا به عرصه گذاشت، طولی نکشید که مسیر پیشرفت را به سرعت طی کرد. سرعت پیشرفت ایران، از پهپادهای کوتاه بردی که برای شناسایی مواضع دشمن بعثی استفاده میشد، تا کروزها و پهپادهای بردبلند ریز و درشت این روزها، چنان حیرت انگیز بود که دشمن را به اذعان خود وادار کرد تا کلاه از سر بردارند. مسیر پهپادی ایران در دفاع مقدس شروع شد و در دهه هشتاد با ابابیل و مهاجر اوج گرفت و حالا در قرن پانزدهم هجری شمسی، پهپادهایی که به دست دانشمندان ایرانی ساخته شدند، در رده‌ی پیشرفته ترین پهپادهای روز دنیا قرار دارند. پهپادهای سری شاهد، آرش، کمان، غزه، فطرس، کرار، معراج و... امروز نه تنها خواب از چشم دشمنان ایران ربوده، که دوستان را نیز به داشتن تعداد کثیری از انواع پرنده‌های ایرانی ترغیب کرده است.

دو دهه قبل، اولین دستاوردهای پهپادی و موشکی ایران، گرچه با بی اعتنایی دوستان و دشمنان مواجه شد اما امروز توانمندی دانشی و فناوری ایران در این دو حوزه، دشمن را هراسان و دوستان را امیدوار کرده است. ایران نشان داد در هر عرصه‌ای که ورود میکند، به سرعت خود را به نقطه اوج رسانده و راه پیشرفت را در کمترین زمان ممکن، تا انتها طی میکند. زیرا اولا مبنای اعتقادی دانشمندان ایرانی تاسی و توسل به خدا و اهل بیت است که همین موضوع، نقص دانشی و فنی فرد را با قدرت ایمان، به منبع لایزال الهی متصل میکند. ثانیا عزم و اراده، و تلاش مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر مهندسان ایرانی، عامل حرکت در مسیر پیشرفت است که خداوند فرمود: «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا»، ثالثا امید و باور بی‌نهایت دانشمندان ما در رسیدن به هدفی که دیگران نیز به آن رسیده‌اند، اجازه‌ لحظه‌ای باز ایستادن را نمیدهد. در این مسیر تجربه‌ی گذشتگان نیز جلوی چشم مهندسان ایرانی قرار دارد که همین موضوع درصد خطا را در عملکرد آن‌ها کاهش میدهد.

این مسیری است که در حوزه‌ صنایع هوایی نیز باید طی شود. امروز سیمرغ، کوثر و یاسین، حتما از رقبای خود عقب هستند اما با تلاش و مجاهدت دانشمندان ایرانی، میتوان دهه‌ آینده را، دهه‌ شکوفایی ایران در صنعت هوایی پیش‌بینی کرد. امروز گرچه دستاوردهای هوایی ایران با بی اعتنایی  ظاهری دشمن روبرو میشود، اما در آینده‌ای بسیار نزدیک، جمهوری اسلامی ایران بر بام صنعت هوانوردی خواهد ایستاد. چیزی که  خارج تصور هرکسی است، جز یک نفر.
https://jahannews.com/vdcjaheoouqetaz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjaheoouqetaz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خواهشا بعد فتح آسمان ها یه فکری هم به حال خودروسازی بکنید .
Iran, Islamic Republic of
ساخت هواپیمای آنتونوف 140 و سرنگونی آن در پرواز آزمایشی و کشته شدن عده ای هنوز از خاطره ها دور نشده
عقیل غلامی
Iran, Islamic Republic of
همین طوری که در رسانه هاشنیدید ایران قوی باید باشیم تا هرکسی یا کشوری اجازه گستاخی به کشور راندهد درود خدا بر مهندسان ایرانی
مسعود
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله
داریوش
Iran, Islamic Republic of
با سلام امیدوارم هرچه زودتر همین که تو قدرت نظامی بهترین هستیم تو امور کشور داری و مسعولین برای ملت و کشور سربلند باشیم .
علی
Iran, Islamic Republic of
ایران افتخار ماست
Iran, Islamic Republic of
ماشالا در صنعت خودرو که در اوج قله ها هستیم!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
صنعت خودرو در دست لیبرالهای غربزده هست و صنعت هوا فضا در دست انقلابیون.
تفاوت دو دیدگاه را متوجه می شویم.
United States
چطور دولتی که تا جزئی ترین مسائل دخالت میکنه نمیتونه خودروسازی رو به انقلابیون بده؟
United States
موضوع این نیست که چی دست کیه. مهم اولویت هاست.
Iran, Islamic Republic of
کاش این اراده در مسئولان و تصمیم گیران مملکت ایجاد میشد که یکبار برای همیشه با رفع انحصار از بازار خودرو امکان ورود نخبگان گمنام در اقصی نقاط کشور به عرصه ساخت خودروهای به روز و با کیفیت را فراهم کرده و با حمایتهای مادی و معنوی از این افراد با انگیزه که کم هم نیستند , این وضعیت افتضاح خودرو و خودروسازی در کشور را هم جمعش می کردن.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ممنظورتون از یک نفر اخر چیست
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه مبنای اعتقادی گردانندگان ایران خودرو و سایپا هم همچون نخبگان و دانشمندان و گردانندگان صنایع نظامی و موشکی , تاسی و توسل به خدا و اهل بیت باشه
Iran, Islamic Republic of
خودرو سازی را جهادی کنید.
سیدداوودموسوی
Iran, Islamic Republic of
انشالله افق روشنی درپیش است اقتدار...
Iran, Islamic Republic of
در صنعت فضایی برای اکتشکاف کاوش وفرستادن انسان به فضا ماه مریخ و غیره کاری انجام دادین؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
زمان احمدی نژاد هم با کلی سر و صدا از ایران 140 رونمایی کردن
کلا ده بار نپرید گذاشتنش کنار
Germany
اون مقدمه ای برای امروز بوده جناب
مجید
Iran, Islamic Republic of
....
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام این هواپیما نه قدرت جابجایی مسافر را دارا میباشد نه قدرت ترابری حتی در نیروی مسلح هم کارای چندانی نخواهد داشت.!
جلال شهبازی
United States
دست توانمند مهندسین زحمت کش ایرانی را درهرزمینه که باعث شکوه وسربلندی ملت و رهبری عزیزگردد را می‌بوسم.
ع ا ز
Canada
در آینده نه چندان دور ایران تبدیل به یک کشور سازندگان بهترین جت جنگندهای دنیا خواهد شد مثل ساخت انواع پهبادهای پیشرفته و تاکتیکی که امروز در اختیار دارد و صدای امریکا و اسرائیل از ترس پهبادها بلند شده است .
Iran, Islamic Republic of
شبیه هواپیماهای جنگ جهانی دوم هست!
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم دشمن در ده سال آینده ایران یکی از کشورهای صادر کننده تکنولوژی به دنیا خواهد بود و بی نیاز از کشورهای غربی آینده از آن حزب الله است (مقام معظم رهبری)
جواد
Iran, Islamic Republic of
به حول و قوه ی الهی و با اتکای جوانان پرتلاش کشور به خدای متعال

ما_می_توانیم.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز انشاالله خدا دلت رو شاد کنه..
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم رئیس جمهور محترم و هیات وزیران، نمایندگان مجلس و سایر مدیران کشور از این هواپیما برای مسافرت ها استفاده کنند تا مردم هم ترغیب به استفاده شوند
Iran, Islamic Republic of
دولت امریکا در بازار کریپتو و فارکس با دستکاری بازار به کمک نهنگها و فدرال رزرو از مردم ضعیف و متوسط دزدی میکنه و خرج جنگ اوکراین میکنه
سید عبدالعظیم موسوی
Iran, Islamic Republic of
من به شخصه خیلی امیدوارم به ایران وجوانان برومندش