دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۳
۷۰
استفاده از دوربین، ضروری است اما کافی نیست

درباره مقابله با هنجارشکنی/ چهار نکته بسیار مهم که فرماندهان فراجا باید به آن توجه کنند

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 837626
اگر به پیشرفته ترین سیستم ها و دوربین ها هم مجهز باشیم، باز هم برای مقابله با هنجارشکنی، بی نیاز از حضور و فعالیت فیزیکی پلیس نخواهیم بود.
درباره مقابله با هنجارشکنی/ چهار نکته بسیار مهم که فرماندهان فراجا باید به آن توجه کنند
گروه سیاسی جهان نيوز: این روزها موضوع شناسایی و برخورد با هنجارشکنان و کسانی که کشف حجاب می کنند از طریق دوربین های هوشمند، یکی از موضوعات داغ جامعه است. ورود دوباره نیروی انتظامی – با توجه به کوتاهی غیر قابل اغماض برخی دستگاه های مسئول در زمینه حجاب و عفاف –  قابل تقدیر است، اما برای اینکه اقدامات قانونی نیروی انتظامی اثر مطلوب داشته باشد، توجه به چند نکته در این زمینه، ضروری است:
 
یک:
به کارگیری دوربین و استفاده از سیستم های هوشمند مزیت های زیادی دارد. از جمله اینکه هزینه مقابله با هنجارشکنان را برای پلیس کاهش می دهد؛ حواشی کمتری به وجود می آید؛ برخی خطاهایی که در فعالیت فیزیکی وجود دارد، اتفاق نمی افتد؛ جو رسانه ای و هیاهوی کمتری اتفاق می افتد و ...

اما باید توجه داشته باشیم که اینها همه برای کمک به پلیس و تسهیل فعالیت های پلیس است نه اینکه به معنی تعطیل شدن همه فعالیت های حضوری و فیزیکی در این زمینه باشد و به عنوان یک جایگزین، همه نیازهای ما را برای مقابله با هنجارشکنان برطرف کند.

 اگر به پیشرفته ترین سیستم ها و دوربین ها هم مجهز باشیم، باز هم برای مقابله با هنجارشکنی، بی نیاز از حضور و فعالیت فیزیکی پلیس نخواهیم بود. همانگونه که در زمینه راهنمایی و رانندگی نیز از دوربین ها استفاده می شود اما دوربین ها ابداً نمی توانند متکفل همه نیازها در زمینه راهنمایی و رانندگی باشند. به همین دلیل، افسران راهنمایی و رانندگی زیادی را در سطح شهرها، جاده ها و ... مشاهده می کنیم.
 
دو: برخی مناطق هستند که مجهز به دوربین های هوشمند نیستند؛ برای مثال، بخش قابل توجهی از رفت و آمدهای مردم در محله ها، کوچه ها و خیابان های کوچک سطح شهرهاست. در اینجا، هم باید از نیروهای مردمی و رابطین محلی کمک گرفت و هم اینکه از گشت های نیروی انتظامی و یا گشت های پایگاه های بسیج و سپاه استفاده کرد و به هنجارشکنان فهماند که وقتی در ملأعام هستند، به هیچ وجه حق ندارند قانون را زیر پا بگذارند.
 
سه: این روزها برخی بی بند و بارها که قبلاً از ترس برخورد و دستگیری به خود جرأت نمی دادند تا هر طور که بخواهند در ملأعام ظاهر شوند، با اعلام اینکه برخوردها از طریق دوربین های هوشمند صورت می گیرد، گمان کرده اند که عملاً پلیس عقب نشینی کرده است و دیگر بدون محدودیت می توانند حداقل در برخی جاها خودنمایی کنند.

هر چند که فراجا در چند ماه گذشته نگفته است که فعالیت حضوری خود را در زمینه مقابله با هنجارشکنان و نا امنی اخلاقی تعطیل کرده است، اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که اگر پس از فتنه اخیر، گشت های اخلاقی پلیس تعطیل شود،  پیام بسیار خطرناکی به دشمنان خارجی و امتداد داخلی آنها و همچنین هنجارشکنان می دهد و آن، این است که اگر فشار بیاورید، ما کوتاه می آییم و عقب نشینی می کنیم. این پیام به تنهایی زمینه ساز فتنه های دیگر و اقدامات ضد امنیت ملی خواهد بود.

به طور کلی، فعالیت پلیس امنیت اخلاقی - یا هر نام دیگری که برای فعالیت های حضوری پلیس در زمینه مقابله با نا امنی اخلاقی و هنجارشکنی می گذاریم - باید همچنان ادامه یابد. البته در سال های گذشته برخی نقاط ضعف جدی وجود داشته و در این زمینه، تجربه هایی کسب شده است که می تواند در برطرف شدن نقاط ضعف به ما کمک کند. همچنین باید توجه کرد که در پلیس امنیت اخلاقی باید نیروهای آموزش دیده، زبده، دغدغه مند و با روحیه بالا جهت انجام وظیفه قانونی و شرعی گماشته شوند.
 
چهار:
اخیراً سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در گفتگو با فارس گفته است: «کشف حجاب در قانون به عنوان جرم شناخته شده و با توجه به اینکه پلیس ضابط قضایی است باید با جرم مشهود برخورد کند؛ طبیعتاً برای انجام هر مأموریتی روش‌های متعدد و متفاوتی متصور است و پلیس تلاش می‌کند برای انجام این مهم با رعایت کرامت انسانی و کمترین تزاحم و تقابل وظیفه خود را انجام دهد».
 
با این وجود، متأسفانه برخی از نیروهای فراجا که در مکان های عمومی مستقر هستند، عملاً کاری با هنجارشکنان ندارند و وقتی با تذکر مردم دغدغه مند روبرو می شوند که چرا با هنجارشکنان کاری ندارید و آنها آزادانه در این مکان ها می آیند و می روند؟ با جمله: «دستور نداریم»، «دستوری از بالا به ما ابلاغ نشده است» و نظیر اینها، به نوعی از وظیفه خود شانه خالی می کنند.
 
این خیلی بد است که هنجارشکن به خود جرأت دهد جلوی مأمور قانون کشف حجاب کند و ناامنی اخلاقی و روانی به وجود آورد و آنگاه پلیس او را نگاه کند و یا مشغول کار دیگری باشد! چنین چیزی هم اعتبار قانون و هم ابهت و اقتدار مأمور قانون را زیر سؤال می برد و هم اینکه جرأت بیشتری به هنجارشکنان می دهد.

در هر صورت، فرماندهان فراجا باید به نیروهای خود تأکید کنند که اساساً دوربین به معنی تعطیل شدن نظارت های قبلی و روش های دیگر مقابله با هنجارشکنان نیست. در هر مکانی از این سرزمین، پلیس به عنوان ضابط قضایی و مأمور قانون شناخته می شود _ چه دوربین باشد و چه نباشد _ و وظیفه دارد که با هنجارشکنان مقابله کند.
 

نتیجه اینکه، استفاده از دوربین برای مقابله با کشف حجاب و هنجارشکنی بسیار ضروری است اما قطعاً کافی نیست. اگر انتظار ما از دوربین های هوشمند متناسب با ظرفیتش نباشد و فقط به آن بسنده کنیم، بدون شک مشکل بی بند و باری به وجود آمده، نه تنها حل نمی شود، بلکه بیشتر هم خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
تشکر از سردار رادان که مردانه به میدان آمده + ۶ نکته
https://jahannews.com/vdcj8aeomuqetmz.fsfu.html
jahannews.com/vdcj8aeomuqetmz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امر به معروف رها شده
Iran, Islamic Republic of
نتیجه فعلی کشف حجاب ها نتیجه رهاشدن امر به معروف و نهی از منکر و سیاسی بازی قدرت طلبان است.
Iran, Islamic Republic of
هفته پیش در بهشت زهرا تهران قطعه 228 سنگ قبری دیدم که عکس خانمی بدون حجاب روی سنگ قبر تراشیده بودن! سنگ هم مشخص بود در اسفند ماه نصب شده یعنی قبلا نبوده و در این هنجار شکنی‌های شورش 1401 فرصت را غنیمت دیدن و نصب کردن!
نظارت در سازمان بهشت زهرا به شکل است که هر کسی هر عکس خواست در آنجا نصب کند؟
جلوی این گرفته نشود فردا معلوم نیست چه عکسهایی رو سنگ قبر بزنن!
Iran, Islamic Republic of
این ها همه نشونه بی اعتقادی و عمق کفری است که روی بواطن این‌ها رو به طرز غلیظی در بر گرفته،‌ هرچند همان زنی که عکسش روی قبر است، در برزخ عمق حقیقت را با جان خود درک می کنه
Iran, Islamic Republic of
شهدا شرمنده ایم
Iran, Islamic Republic of
وای همین را کم داشتیم .
United States
عکس های جهنمی و نمادهای شیطان و لوسیفر را احتمالا نصب خواهند نمود....
United States
...
Iran, Islamic Republic of
این مشکلات از دولت قبل است وگرنه دولت انقلابی بهترین عملکرد اقتصادی و فرهنگی تاریخی را داشته
Iran, Islamic Republic of
تا اقناع انجام نگیره زور جواب نمیده
Iran, Islamic Republic of
یکی از راههای اقناع،زوره
Iran, Islamic Republic of
زور جواب نمیده
باید با خیلی ها با لطافت برخورد کرد
البته برا بعضیا باید زور بکار برد ولی این عده کمن
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی ذهن مردم دست شبکه بهائی من‌وتو هست ماجرا همینه
کدوم اقناع؟
سر سگ گردانی اقناع شد؟ هفته پیش یک نفر بخاطر سگهای ولگرد کشته شد اصلا خبری از این بنده خدا شنیده شد؟
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
یک ماه از ۲۶ فروردین که سردار رادان عزیز وعده برخورد با هرزگی را داده بود گذشت. متأسفانه نه تنها برخوردی با اراذل . نشد، بلکه جریتر شدن کلامی و رفتاریشان را شاهد هستیم‌..
Iran, Islamic Republic of
وقتی بهتون میگن زور جواب نمیده عاقبتش همین میشه!!
Iran, Islamic Republic of
پس چرا در همان اروپایی که اکثر مردم و بویژه قشر روشنفکر تبلیغش را می کنند بر مبنای فرهنگ سازی با زور عمل می کنند.؟.
مرصاد
Denmark
در بستن کمربند ایمنی خودرو ؛ فرهنگ سازی ، در کنار جریمه انجام شد ، تا امروزه ، به یک فرهنگ تبدیل شده است !!
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی لایک دادم
در هر صورت نسبت به 20 سال پیش وضع رانندگی در شهری مثل تهران به شدت بهتر از قبل است.
مرصاد
Denmark
وقتی کشف حجاب در خودرو ، باب شد ، وقتی سگ بازی مد شد و هیچ برخورد قاطعی نشد ، وقتی نهی از منکر در جامعه مرد ! نتیجه این میشود ، که امروز شاهد هستیم !!
Iran, Islamic Republic of
عزیزم درسته باید اقناع صورت بگیره ولی بعضی تا چوب تر نباشه از قانون تبعیت نمی‌کنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
ممنون از مطلب خوبتون

سوال: اگر کسی عریان آمد آیا نباید با او برخورد شود؟ پس چیزی شبیه گشت ارشاد نیاز است. نباید از هیاهو ها ترسید.

در هرصورت گشت ارشاد و یا شبیه آن نیاز است. والسلام.
Iran, Islamic Republic of
برای امر حجاب باید تمام دستگاه‌های فرهنگی هر کدام نیم درصد اعتبار خود را حداقل به یک شورای تخصصی بدهند که آن شورا نسبت به تولید محتوای رسانه‌ای قوی با هدف تقویت جهان‌بینی و هستی‌شناسی آحاد جامعه اقدام کند. تا کسی جایگاه وجود حقیقی اش (روح، نه بدن) رو در عالم هستی درک نکنه، احکام الهی به خصوص آن‌ها که اجتماعی هستند مثل حجاب، رعایت نخواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
برادر من کار از این حرفها گذشته دیگه نمی شود جمع نمود
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
این برخورد از اول هم اشتباه بود ولی گوش شنوایی وجود نداشت
Iran, Islamic Republic of
کلا پلیس هیچ کاری به بی حجابان نداره و اونها هم کاملا این موضوع را فهمیدند. منتظر موج بعدی حمله هنجارشکنان و قانون شکنان باید باشید
Iran, Islamic Republic of
به نظرم ماهواره بفرستید هوا از اونجا رصد کنن
Iran, Islamic Republic of
راجع به شاسی بلندام یه اظهار نظری می کردی خوب
مرصاد
Denmark
تا صحبت از برخورد با منکر بی حجابی میشود ؛ عده ای نادان و شاید مغرض ، مسائل اقتصادی را مطرح میکنند ! هردو خلاف و با هردو ، باید برخورد قاطع شود !
سعید
Iran, Islamic Republic of
اکنون وضعیت مضحکی درست شده است: افراد هنجار شکن داخل خودرو با یه ححاب شل مینشینند و وقتی خودرو را مارک و از ان‌پیاده میشوند حجاب خود را با وضع زننده ای برمیدارند. این تمسخر قانون است. برخورد دوربینی در خودرو به تنهایی باعق مضحکه شدن‌ قانون است. نکته دوم در حد حجاب است. اگر خانمی با لباس زیر داخل خودرو ولی با روسری باشد ظاهرا دوربینها وی را ثبت نمیکنند! اگر اینطور باشد اینهم لوث شدن قانون است
Iran, Islamic Republic of
وقتی که درمورد اختلاس و دزدی و دروغگویی مسئواین قانونی عمل نشد تمسخر قانون شروع شد و به جاهای باریک تر خواهد کشید.
وقتی که مسئولین از هم آتو دارن و نمی تونن قاون رو در مورد هم اجرا کنن می شه همین
Iran, Islamic Republic of
با اون تخلفات هم برخورد میشه وقتی ثابت میشه هرچند مجازات های قانونی که مجلس نوشته خیلی وقتا کمه وگرنه اینطور نباید میشد درباره حجابم همینه
Iran, Islamic Republic of
دوربیناتونو برای اعمالی که مملکت رو به این روز انداختید هم زوم کنید
Iran, Islamic Republic of
خب زوم کردن روی این موضوع که گفتی نتیجه اش محاکمه اصلاح طلبان و مفسدان است مشکلی که احیانا نداری فریاد که راه نمی ندازی مظلوم خاتمی مظلوم کروبی مظلوم حسن روحانی مظلوم جهانگیری و ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
سراغ اوضاع امروز رو از اون اصلاحاتی ها که سالها دولت دستشون بود و مخصوصا صاحبان کلید که امثال شما بهشون رأی دادید باید گرفت .
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست است. دوربین لازم است اما جای حضور را نمی گیرد.
Iran, Islamic Republic of
همت کنیم هیچ سفره ای بی نان نماند
چه با دوربین چه با سایر امکانات..............
Iran, Islamic Republic of
همت کردن سفره های مسئولین بی نان نیست و شکم هایشان دو متر جلوتر از خودشان می رود
ترازوی وجدان
Germany
بهتر نیست اول به داد اقتصاد داغون کشور و فلاکت روزافزون ملت برسید و دزدان مافیایی رو پلمپ کنید؟؟؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نه.دزدان همین بی حجابان هستن
Iran, Islamic Republic of
شکم پرست نباش
این گرونی چجوریه که هر روز شکم مردم یه سانت جلوتر میاد؟
یا هر نفر حداقل یه ماشین داره؟(ماشینی که حداقل راه میره)
Iran, Islamic Republic of
سردار رادان قول 26 فروردین داده بودن چی شد؟
Iran, Islamic Republic of
در ترمینال راه اهن بی حجابی بعد از پیاده شدن از قطار شروع میشود نیروی انتظامی هم کاری ندارد در سالن ها هم تذکری وجود ندارد در راه اهن مشهد هم همینطور در سالن ها انتظار - در تهران منطقه سعادت اباد خیابان درختی - دریا- حومه بوستان ها در بوستان پرواز و کلینیک های تصوصیر برداری - خیابان مجد خیابان سرو غربی - رستوران ها ی خیابان شکوفه جگرکی خیابان درختی نرسیده به استخر زیتون- خیابان سپهر - خیابان نلسون ماندل افریقای سابق بیحجابی عادیست و در اخر ترک موتور سوار ها بیحجابی و برهنگی عادی شده . باید نیروهای راهنمایی رانندگی هم شماره های بی حجاب ها را بردارند .. فقط دوربین ؟؟؟؟؟///
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تشکر از سردار رادان عزیز.
میری
Iran, Islamic Republic of
مطلب عالی
امیدوارم سردار عزیز بخونن
یعنی چی پلیس میگه به ما ابلاغ نشده؟؟؟؟
دختره جلو پلیس داره لخت میره.. این بی احترامی به مومنیینه
مگه همه جا دوربین هست.. طرف دیگه از پلیس هم نمی ترسه
Iran, Islamic Republic of
جهان دمت گرم که مثل یسری سایتا اروغ روشنکفری و صورتی بازی نمیزنی
پیگری حرف خدایی...
Iran, Islamic Republic of
حرف خدا فقط حجاب نیست
Iran, Islamic Republic of
منتها حجاب هم حرف خداست.
Iran, Islamic Republic of
آره ولی یکیش حجابه
کسی که به یه حرف خدا عمل نمیکنه،شک نکن که بقیه حرفارم سرسری میگیره
Iran, Islamic Republic of
پس نباید فقط رو یکی از احکامش متمرکز شد بلکه همه رو باید با همدید
امیرعباس
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر.
حرف دل ما را زدی!
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز خواهشاً چرت نگو
این همه نهاد و سازمان فرهنگی کجان که تیتر بزنی «چند نکته بسیار مهم که فرماندهان فراجا باید به آن توجه کنند»
همون مفت خورهایی که از بیت المال پول میگیرن بابت مسائل اجتماعی و فرهنگی کجاهستند که نیروی انتظامی بدبخت با اون چندر غازی که بهشون میدن باید جور بی عرضگی همه رو بکشند
خ
Iran, Islamic Republic of
خاک توسرتون با این طرز فکرتون
..
Iran, Islamic Republic of
با خط و نشان کشیدن و تهدید و مثل دوران قجر با قلدری به جایی نمی رسید
Iran, Islamic Republic of
کاش مجلس یه قدم درستی برداره
فرصتتون تموم شد.. دنبال حرف خدا باشین از رای نترسین
Iran, Islamic Republic of
شاسی بلندارو پس بده
Iran, Islamic Republic of
یه زمانی میگفتن چهاتا تر مو چکار میکن. الان نافشون انداختن بیرون. اون زمان به دوستان مذهبی میگفتیم روشنفکر بازی در میاوردن حالا انگشت به دهن موندم. منتظرم لباس های ناجور تر باشین
حسن
United Arab Emirates
تذکر فرد بسیجی به بی حجاب یا افراد عادی چه در خیابان و یا در محله منجر به درگیری وتنش میشه فقط به تذکر مامور نیرو انتظامی توجه می کنند
Iran, Islamic Republic of
نیم نگاهی هم این دوریبن ها بکند به زندگی کسانی که بیش از ۴۰ سال ندارند اما سوار بنز و لند کروز و بی ام و ، پورشه و .....سوار میشن ..و ویلا های لواسان و آپارتمان های ۱۰۰۰ متری قیطریه .محمودیه.فرشته و .... از کجا آوردند .... این ناهنجاری است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
قانون حجاب صریح شفاف نیست پلیس افرادش کم و امکانات کمبود هست
Iran, Islamic Republic of
بله من هم درسطح شهر بی حجاب دیدم ازجلوی پلیس ردمیشود وبرخوردنمی شود .
نهایت کشف حجاب چیست؟
Iran, Islamic Republic of
مردم ( اعم از مردان و زنان) از کشف حجاب به برهنگی می‌رسند و از برهنگی به بی بند و باری جنسی می رسند و از بی بند و باری جنسی به پوچ گرائی و افسردگی شدید می رسند و از پوچ گرائی و افسردگی شدید به نابودی خودشان(خودکشی) می رسند. یعنی همین وضعیتی که امروز کشورهای غربی و پیروان آنها به آن مبتلا هستند.
Iran, Islamic Republic of
باید در برخورد با این هنجارشکنی از پتانسیل مردمی استفاده شود
ت
Iran, Islamic Republic of
به هر حال باید جلوی این کار زشت بی حجابی گرفته شود
مرصاد
Denmark
با عدم حضور فیزیکی پلیس ، هنجار شکنان ؛ شهر را ، بی کلانتر یافته و ترکتازی میکنند ، که صحنه های زشتی را رقم زده است !!
مرصاد
Denmark
بهشت زهرای تهران ؛ با حضور پیکر مطهر هزاران شهید ، مکان مقدسی است ، که متاسفانه جولانگاه بی حجابان و سگ بازان شده
مرصاد
Denmark
کسانی که ؛ با این بهانه که ؛ این حرمت شکنی ها ، اقتضای آخرالزمان است ، بی تفاوت بوده و از خود سلب تکلیف میکنند ، یقینا ؛ در مکافات آن حرمت شکنان ، سهیم خواهند بود !!