کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نانوایی‌‌ها حکومت خودمختار هستند؟

19 ارديبهشت 1402 ساعت 14:39

نانوایی‌ها از پر مراجعه‌ترین مکان‌ها می‌باشد و مردم روزانه با آن سر و کار دارند، اما تخلفات باعث گلایه و اعصاب خردی مردم شده است.


گروه اقتصادی جهان نیوز: شب گذشته برای چندمین بار در اخبار سیما گزارشی درباره گران فروشی نان به اشکال مختلف و نحوه عرضه آن پخش شد.

پیش از این هم جهان نیوز در سه گزارش با عناوین «زیرآبی ریز برخی نانوایان محترم!»، «ماجرای معطلی اجباری در نانوایی بدون صف» و «زورگویی نانوایان ادامه دارد!» به تخلفات نانوایی‌ها، مشکلات و گلایه‌های مردم در این خصوص اشاره کرده بود. اما ظاهرا در این مدت هیچگونه پیگیری از سوی مسئولان مربوطه درباره این موضوعات نشده است چراکه در غیر این صورت باید شاهد تغییر رویکرد می‌بودیم.

این تخلفات گرانفروشی در نانوایی‌های بربری و بیش از همه در نانوایی‌های سنگکی که قابلیت مانور با افزودنی‌هایی مانند کنجد را دارند، دیده می‌شود.

علاوه بر این هم به تازگی برخی از نانوایی‌های سنگکی و بربری، سرخود اقدام به افزایش قیمت نان کرده‌اند و مانند یک حکومت خودمختار هرکسی برای خودش یک قیمت تعیین می‌کند.

با اینکه دستگاه‌های هوشمند در نانوایی‌ها نصب شده و قیمت مصوب نان در آن درج شده است، اما باز هم شاهد موارد بسیاری از تخلف هستیم. به عنوان نمونه قیمت نان سنگک ساده 3 هزار تومان و نان سنگک کنجدی در این دستگاه‌ها 5 هزار تومان تعریف و تعیین شده اما در کمال تعجب برخی نانوایی‌های سنگکی، دیگر اقدام به پخت نان ساده نمی‌کنند و زمانی هم که درخواست نان ساده دارید، می‌گویند اگر نان ساده هم بخواهی باید همان قیمت کنجدی را بپردازی! یعنی شما را به خرید آنچه که خودشان می‌خواهند مجبور می‌کنند.

از سوی دیگر برخی نانوایان دستگاه کارتخوان را در اختیار خود گرفته و خود شخصاً مبادرت به ورود اطلاعات می‌کنند. برخی دیگر از نانوایان هم به بهانه صرفه جویی در کاغذ، از چاپ رسید خرید نان خودداری می‌کنند و اساساً مشتری متوجه نوع خرید خود نمی‌شود.

نانوایی‌ها یکی از پر مراجعه‌ترین مکان‌ها می‌باشد و اکثر مردم روزانه با آن سر و کار دارند، اما این تخلفات باعث گلایه و اعصاب خردی مردم شده است. متاسفانه با وجود این مشکلات و گلایه فراوان مردم هیچگونه برخوردی از طرف سازمان‌های مربوطه دیده نمی‌شود. انگار که مسئولان نظارتی به نانوایی نمی‌روند و یا اینکه شخص دیگری برایشان نان می‌خرد.


دانلود فیلم گزارش اخبار 20:30


کد مطلب: 836961

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/836961/نانوایی-ها-حکومت-خودمختار-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com