کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چهره نزدیک به لاریجانی: خاتمی را انسان نجیبی می‌دانم/ اصلاح طلبان و معتدلین هم افزایی می‌کنند تا اقلیت تندرو قدرت را به دست نگیرند

12 ارديبهشت 1402 ساعت 10:22

طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان در انتخابات حاضر می‌شوند و مطالبات خود را از طریق انتخابات دنبال می‌کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: اسفند امسال موعد انتخابات مجلس دوازدهم است و برخی اظهارات و موضع گیری های سیاسیون را باید با دید انتخاباتی نگریست. به ویژه آنکه خبرهای جدی از تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان، تیم مدیران روحانی و چهره‌های نزدیک به رئیس سابق مجلس شنیده می شود.

منصور حقیقت‌پور، چهره سیاسی نزدیک به علی لاریجانی از خاتمی به عنوان یکی سران فتنه 88 تحت عنوان «نجیب» یاد کرده و گفته است: «من آقای خاتمی را انسان نجیبی می‌دانم که از نظام عبور نمی‌کند. او چارچوب‌های نظام را قبول دارد و حتما اگر نقدی می‌کند برای بی‌احترامی به نظام یا عبور از آن نیست».

او در تحلیل رویکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم بیان کرد: «تا اینجای کار اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند به یک‌ گفتمان درونی منسجم برسند اما برداشت شخصی من این است که آنها باتوجه به اینکه افراد پخته‌ و کارآزموده‌ای میان خود دارند، با انتخابات قهر نمی‌کنند زیرا می‌دانند قهر با انتخابات به معنای واگذاری زمین بازی به رقیب تمامیت‌خواه است».

درباره «حقیقت پور» بیشتر بخوانید:
از فرار مغزها به مهاجرت کفّاش‌ها و لحاف‌دوزها رسیدیم!

رئیسی استقلال تصمیم گیری را از خودش سلب کرده!
نظام از کنار ماندن آقای لاریجانی دچار خسران شده
رئیسی نیاید/ لاریجانی قوه مجریه را سامان می‌دهد
همه دنیا لاریجانی را به عنوان یک دیپلمات قوی می‌شناسد
یک عده بزرگان نظام مثل لاریجانی را لگدمال کردند!
محروم کردن لاریجانی از اجرا ظلم به تاریخ ایران بود!

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: «به نظر من طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان در انتخابات حاضر می‌شوند و مطالبات خود را از طریق انتخابات دنبال می‌کنند و امیدوارم‌ رویکردی شبیه به سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰‌ را در پیش نگیرند و بتوانند سرمایه اجتماعی خود را هم تجمیع کنند تا یک انتخابات پر شور را شاهد باشیم».

او در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات پیش رو بار دیگر شاهد پیوند اصلاح‌طلبان و معتدلین‌ خواهیم بود، اظهار کرد: «زود است که بگوییم چنین پیوندی شکل‌ می‌گیرد یا نه اما هم‌افزایی‌هایی ممکن است بشود تا جریان اقلیتِ تندرو بار دیگر قدرت را به دست نگیرند».


کد مطلب: 836182

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/836182/چهره-نزدیک-لاریجانی-خاتمی-انسان-نجیبی-می-دانم-اصلاح-طلبان-معتدلین-هم-افزایی-می-کنند-اقلیت-تندرو-قدرت-دست-نگیرند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com