کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش روزنامه اصلاح طلب:

نمايندگان ادوار نزديك به لاريجانی در حال زين كردن اسب انتخابات مجلس هستند/ احتمال دارد لاریجانی هم دقایق آخر وارد شود/ خيز دولت سابق با محوريت رحمانی فضلی

7 ارديبهشت 1402 ساعت 12:31

بر اساس اخبار به گوش رسيده نمايندگاني از دوره‌هاي هشتم و نهم و دهم كه عموما نزديك به علي لاريجاني هستند، در حال زين كردن اسب انتخابات مجلس دوازدهم هستند.


گروه سیاسی جهان نیوز: اصلاح طلبان و اعتدالیون در پس پرده بازی تحریم و شرط گذاری در حال فعالیت انتخابات برای اسفند امسال هستند. تاکنون خبرهای گوناگونی هم از این تحرکات جریانات و افراد گوناگون به گوش رسیده است. واعظی رئیس دفتر روحانی هم صریحا از تلاش برای فراهم کردن مقدمات برای انتخابات پیش رو خبر داده است.

در همین باره روزنامه اعتماد در بخش پایانی گزارش شماره امروز خود پیرامون انتخابات مجلس دوازدهم از فعالیت چهره های نزدیک به لاریجانی و دولت سابق نوشته است:

بر اساس اخبار به گوش رسيده نمايندگاني از دوره‌هاي هشتم و نهم و دهم كه عموما نزديك به علي لاريجاني هستند، در حال زين كردن اسب انتخابات مجلس دوازدهم هستند. اگرچه منصور حقيقت‌پور، مشاور علي لاريجاني در مجلس دهم اخيرا اعلام كرده كه بعيد مي‌داند علي لاريجاني شخصا وارد عرصه انتخابات شود، اما از ياد نبريد كه در انتخابات سال 1400 هم تا ساعات پاياني گفته مي‌شد علي لاريجاني كانديد انتخابات رياست‌جمهوري نمي‌شد، اما ديديم كه گمانه‌زني‌ها نادرست بود.

با علي لاريجاني يا بدون كانديداتوري او، چهره‌هاي زيادي از فراكسيون رهروان ولايت در مجلس نهم و فراكسيون مستقلين ولايي در مجلس دهم در حال آماده شدن براي كانديداتوري هستند. هدف و خاستگاه اصلي اين گروه هم عموما شهرستان‌هاي كوچك‌تر است.

خيز دولت سابق با محوريت رحماني‌فضلي
اخيرا پايگاه خبري جمهوريت در مطلبي مدعي شده است كه عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم كه انتخابات‌ زيادي برگزار كرده است، يكي از چهره‌هاي دولت حسن روحاني است كه براي اين انتخابات كانديدا خواهد شد. او كه سابقه نمايندگي مجلس را در كارنامه خود دارد، در حال ارزيابي نامزدي از تهران، شيروان، قوچان يا مشهد است. رحماني‌فضلي از چهره‌هاي نزديك به روحاني و لاريجاني است و نقش مهمي در انتخابات آتي در تعيين و انسجام‌بخشي به نيروهاي جريان موسوم به اعتدال، براي انتخابات مجلس دوازدهم خواهد داشت. 

اگرچه ممكن است در مرزبندي سختگيرانه نتوان تمامي وزراي دولت روحاني را ذيل اصولگرايان تقسيم‌بندي كرد، اما عموم آنها به خصوص با هدايت رحماني‌فضلي بخشي از تحولات سياسي-انتخاباتي اين جريان را رقم مي‌زنند و نقشي از نقوش بازيگران اين صحنه را دارند. صحنه‌اي آميخته به بازي ليست و سرليستي كه به لطف دايه مهربان‌تر از مادر شوراي نگهبان براي اصولگرايان با يكديگر رقابت مي‌كنند و مصداق همان مثال قديمي در بيكاري سر هم را مي‌تراشند.


کد مطلب: 835684

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/835684/نمايندگان-ادوار-نزديك-لاريجانی-حال-زين-كردن-اسب-انتخابات-مجلس-هستند-احتمال-لاریجانی-هم-دقایق-آخر-وارد-شود-خيز-دولت-سابق-محوريت-رحمانی-فضلی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com