کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در میان کم کاری و اختلال محاسباتی برخی نهادها و شخصیت‌ها

تشکر از سردار رادان که مردانه به میدان آمده + ۶ نکته

4 ارديبهشت 1402 ساعت 8:22

نیروی انتظامی، مسئول تصحیح اعتقاد و باور مردم نسبت به حجاب و یا هر مقوله اعتقادی و اخلاقی نیست. مسئول اعتقادات و باورهای مردم، نهادها و دستگاه های دیگر هستند و اساساً این موضوع ارتباطی به نیروی انتظامی ندارد.


گروه سیاسی جهان نیوز: پس از آنکه رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های اخیر خود دوباره به لزوم رعایت حجاب در جامعه اشاره داشتند و همچنین با قاطعیت از تعابیر "حرام شرعی" و "حرام سیاسی" برای کشف حجاب استفاده کردند، تردید افکنی و سطحی نگری برخی افراد که مدام در حال دادن آدرس غلط و انحرافی به مردم و مسئولین بودند، تا اندازه ای کمرنگ شده است.

از طرفی، چند روزی از طرح سراسری عفاف و حجاب که توسط نیروی انتظامی شروع شده است، می گذرد. پس از مطالبه گری مردم و احساس وظیفه نیروی انتظامی نسبت به این موضوع، انتظار می رود که شرایط فعلی که به وجود آمده، تغییر پیدا کند.

اما چند نکته در مورد ورود نیروی انتظامی قابل بیان است:
 
یک: نیروی انتظامی، مسئول تصحیح اعتقاد و باور مردم نسبت به حجاب و یا هر مقوله اعتقادی و اخلاقی نیست. مسئول اعتقادات و باورهای مردم، نهادها و دستگاه های دیگر هستند و اساساً این موضوع ارتباطی به نیروی انتظامی ندارد.

بنابراین، این جمله که: «با زور پلیس، کسی به حجاب اعتقاد پیدا نمی کند» و یا نظایر آن، محلی از اعراب ندارد. زیرا آنچه که نیروی انتظامی به دنبال آن است، التزام عملی شهروندان است و لا غیر؛ مانند رعایت چراغ قرمز که التزام عملی نسبت به رعایت آن برای پلیس مهم است نه اعتقاد داشتن یا نداشتن رانندگان به چراغ قرمز!
 
دو: ورود نیروی انتظامی به موضوع حجاب، هم تکلیف شرعی و قانونی، هم خواسته مردم و هم خواسته صریح و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است. ایشان در یکی از دیدارهای خود با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی فرمودند: «در جامعه‌ی اسلامی اجازه داده نمی شود و نباید داده بشود که در ملأ عام، کسانی به حیثیت های دینی مردم اهانت کنند و آن را هتک نمایند. چه مرکزی باید جلوی این ها را بگیرد؟ نیروی انتظامی»

همچنین به این موضوع نیز تصریح کردند: «در جامعه‌ی اسلامی و نظام اسلامی، هر آنچه که طبق قوانین شرعی و قوانین مجلس شورای اسلامی و مقررات رایج کشور، در بخش آشکار زندگی مردم - خفا، کار دیگران است - ممنوع است و مجاز نیست که تحقق پیدا کند، اگر دیده شد، دست قوی و قدرتمندی باید بیاید و جلوی این قانون‌شکنی را بگیرد. آن چیست؟ دست نیرومند نیروی انتظامی»

معظم له با تقسیم انواع ناامنی، به صورت موشکافانه، موضوع امنیت اخلاقی را هم بازگو کرده اند: «ناامنی فقط به این نیست که دزد به خانه‌ها یا مغازه‌ها یا بازار یا خیابان بیابد - این یکطور ناامنی است؛ ناامنی مالی است - ما ناامنی عِرضی و ناموسی هم داریم؛ جلوی آن را هم شما باید بگیرید. ناامنی اخلاقی هم داریم؛ در آن‌جا هم شما باید وارد میدان بشوید. البته ناامنی اخلاقی، یک مرحله‌ی کار فرهنگی دارد، یک مرحله‌ی کار مخفی دارد، یک مرحله‌ی ریشه‌یابی دارد؛ آنها کار دستگاه های دیگر است؛ اما آن‌جایی که جلوی چشم قرار می گیرد و موجب عدم امنیت اخلاقی جامعه می شود، آن‌که باید وارد میدان بشود، نیروی انتظامی است».
 
سه: متأسفانه بعضاً در گوشه و کنار دیده می شود که برخی از کارشناسان یا مسئولین سطحی نگر و یا حتی برخی از نمایندگان معلوم الحال، با بیان سخنان نسنجیده، به نوعی می خواهند که چوب لای چرخ نیروی انتظامی بیندازند! اول اینکه این افراد باید مشغول انجام وظایف خود باشند تا بار کم کاری و اهمال کاری آنها را نیروی انتظامی نکشد! ثانیاً، حواسشان جمع باشد که نیروی انتظامی نه در گذشته، نه در حال و نه در آینده، از موضوع عفاف و حجاب کوتاه نیامده و نخواهد آمد.
 
چهار: نیروی انتظامی باید مراقب باشد که حالا که براساس وظیفه خود به میدان آمده است، از تمام ظرفیت خود در این موضوع مهم استفاده کند و اجازه ندهد که برخی افراد در رده های گوناگون این نهاد، این موضوع را به صورت رفع تکلیفی و سرسری انجام دهند.
 
پنج: قوه قضائیه باید نهایت همکاری را با نیروی انتظامی داشته باشد. به نظر می رسد که در مورد حجاب و عفاف در برخی موارد نیاز به مواد قانونی جدید بیش از پیش احساس می شود. از همین رو باید قوه قضائیه و مجلس بدون فوت وقت اقداماتی در این زمینه انجام دهند.

شش: نهادها و وزارتخانه های دولت باید همپای نیروی انتظامی حرکت کنند. اینگونه نباشد که بعضاً از گوشه و کنار، سازهای ناکوک زده شود و یا برخی از افراد، هوس روشنفکربازی به سرشان بزند و در انجام وظایف خود کوتاهی کنند.
 
در پایان جا دارد که از سردار احمد رضا رادان، فرمانده محترم انتظامی جمهوری اسلامی ایران، که در اوج کم کاری و اختلال محاسباتی برخی از نهادها و شخصیت ها، به صورت قاطع و بدون لکنت زبان به میدان آمده و در جهت حفظ یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی قدم برداشته است، تشکر کنیم.


کد مطلب: 835263

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/835263/تشکر-سردار-رادان-مردانه-میدان-آمده-۶-نکته

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com