جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲۲

از ماست پاشی تا خاک پاشی به حجاب

شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 833146
در فیلم منتشر شده همزمان دو اقدام غیر قانونی، غیر اخلاقی و خارج از عرف و فرهنگ ایرانی اتفاق افتاده و هم آن مرد ماست پاش و هم آن دو زن کشف حجاب کرده محکوم هستند.
از ماست پاشی تا خاک پاشی به حجاب
گروه فرهنگی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: انتشار یک فیلم از ریختن ماست بر روی سر دو زن کشف حجاب کرده توسط یک مرد با هویت نامشخص، محل توجه برخی فعالین رسانه ای و اجتماعی شده است.

یک: عمل فرد ناشناسی که اقدام به ماست پاشی کرده قطعا محکوم و بسیار زشت بوده و حتما مورد تایید نیست. نه اقدام قانونی کرده، نه عملش اخلاقی بوده و نه با معیارهای روشن امر به معروف و نهی از منکر منطبق است.

دو: در فیلم منتشر شده همزمان دو اقدام غیر قانونی، غیر اخلاقی و خارج از عرف و فرهنگ ایرانی اتفاق افتاده و هم آن مرد ماست پاش و هم آن دو زن کشف حجاب کرده محکوم هستند.

سه: اما فیلم ماست پاشی نکات فرامتنی نیز دارد، اول نکته اینکه یاددآوری می‌کند که چرا باید هرچه سریعتر و بهتر موضوع مبارزه با اباحه گری با قوانین و تبصرهای جامع‌تر، سیاستگذاری به روز تر و چارچوب مشخص‌تری اجرا و پیگیری شود و تکالیفی که بر عهده متولیان حوزه حجاب در همه سلسله مراتب آن وجود دارد، به جد به اجرا برسد تا کمتر امکان جولان کشف حجاب و اباحه گری در سطح اجتماع پیدا شود و عموم مردم کمتر در معرض این ناهنجاری که افکار و احساسات فرهنگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، قرار بگیرند.

چهار: طبق معمول در واکنش اولیه به این نوع فیلم‌های نادر، برخی فعالین مجازی و اجتماعی و حتی فرهنگی دچار خطا می‌شوند و ناخواسته با وزن دادن بیش از حد به یک خطا زشت، یک اصل درست همانند لزوم برخورد با شتاب بیشتر را با اقلیت ناچیز مروج اباحه گری را دچار حواشی و کندی ‌می‌کنند. از سوی دیگر فرصت‌طلبان سیاسی و ضد فرهنگی نیز عمدا با پروپاگاندای مجازی و رسانه‌ای چنان خطا مذکور را بزرگ نمایی و تعمیم‌های کذایی می‌دهند که شاید بتوانند مقداری عقب نشینی در موضوع مقابله با اباحه گری در جامعه ایرانی ایجاد شود. در هر صورت هر دو طیف رفتارشان مکمل هم می‌شود و یکی با عدم تشخیص صحنه و دیگری با سواستفاده از صحنه بوجود آمده عمل می‌کنند.

پنج: اما برجسته سازی عامدانه این فیلم توسط جریان رسانه‌ای ضدانقلاب در زمانه‌ای که موضوع مبارزه با اباحه گری و کشف حجاب در داخل کشور به سرانجام مناسب‌تر و عزم جدی‌تری نزدیک شده، کاملا معنادار است. به خوبی معلوم است که جریان پشت صحنه و سازمان دهنده اباحه گری در ایران نگران بهم خوردن روند جاری و طراحی‌های خود است و از فرصت ماست پاشی یک فرد ناشناس و متخلف تلاش می‌کند که به ارزش پذیرفته شده فرهنگی و عرفی شده جامعه ایران چندی بیشتر خاک پاشی کند. تلاش نافرجامی که بیشتر به خاک پاشیدن به انوار تابناک خورشید می‌ماند!
https://jahannews.com/vdcc01q4e2bq1s8.ala2.html
jahannews.com/vdcc01q4e2bq1s8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
United Kingdom
آمریکا و استکبار می‌خواهند زنان مسلمان ایران حجاب نداشته باشند، ولی کور خواندند...
Iran, Islamic Republic of
امر به معروف و نهی منکر دارای مراتب است که اول زبانی بعد با عمل در چهره و بعد با فعل برابر با قانون
الان باید برخورد از نوع سوم اجرا شود چون حرف ها زده شده
Iran, Islamic Republic of
امر به معروف و نهی از منکر فقط بیانی است.
شاهد
Iran, Islamic Republic of
موضوع کاملا ساختگی است یک سناریو از پیش طراحی شده است، ساده لوح نباشیم. فیلم را دقیق نگاه کنید ببینید رفتار مرد و دو زن بگونه‌ای است که گویا از قبل همدیگر را می شناسند و جالب است که ظرف ماست دم در مغازه و در دسترس است!! مگر ماست در یخچال نباید باشد؟
United States
...
سید
Iran, Islamic Republic of
امر به معروفمون جوری نباشه که به خود اون معروف‌ صدمه بزنه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تمام زنان ودختران کشورمان ،خواهران و مادران اجتماعی ما هستند تنها راه حجاب با عطوفت ولطافت انهم با دادن چادر زیبا و مرغوب به همراه گل زیبا و شیشه عطر محمدی هست .
Iran, Islamic Republic of
این فرمایشات شما شباهت بیشتری به اعتقادات شهید بهشتی، حضرت امام، شهید سلیمانی و آقا دارد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مگر استفاده زنان از عطر در محافل عمومي و مقابل نامحرمان نهي نشده !!؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت
جانباز
Iran, Islamic Republic of
اقای جهان تیغی بزرگوار ، شما فرمودید مبارزه !! ایا مگر میدان جنگ است ؟ موضوع حجاب کاملا موضوعی فرهنگی است . ایا تاکنون از خود سوال کرده اید بعد این همه سال که از انقلاب گذشته و صرف بودجه های کلان فرهنگی چرا نتیجه الان این شده که شما باید مبارزه کنید ؟
Iran, Islamic Republic of
چه با سرعت هم زمان فیلم برداری شده. در زمان جسارت ها به اصول دین وهتک حرمت زنان ودختران چادری که تا حد مرگ کتک خوردن اعتراض می کردید اما چون ترسیدید اربابان صهیونیست و آمریکایی ناراحت شوند و...
Iran, Islamic Republic of


نتیجه این عمل خارج از ادب و کرامت ، از هم اکنون مشخص است
Iran, Islamic Republic of


اگر حضرت علی علیه السلام امروز حاکم جامعه اسلامی بود ؛ چه موضعی می گرفت ؟؟؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
این همه این ها دارن تو مکان های عمومی هنجار شکنی می کنند یکی هم پیدا شده یک ماستی پاشیده. کسی که دنبال اهانت به اعتقادات جامعه باشه و دهن کجی کنه ممکنه بهش ماست برخورد کنه بهتر از اون سنگ و کفش هایی است که اونها به سر و صورت جوان بیگناه می زدند
مشهدی
Germany
یک نفر ماست میپاشد یک عده فیلمبرداری می‌کنند و بعد تلویزیون‌های دنیا نشان می‌دهند … نتیجه آن میماند ابروریزی برای ملت ایران …
سید
Iran, Islamic Republic of
این فیلم کلاً با سناریوی قبلی تهیه شده !!!لطفا خام وساده لو نباشید
United States
همه قاضی شدند!!؟؟ و حکم هم صادر میکنند ....
Iran, Islamic Republic of
فیلم را چه کسی تهیه کرده و مهمتر چه کسی توزیع کرده ؟ .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بي حجابان مي گويند شما اول مشكلات اقتصادي مردم را حل كنيد سپس به مسئله حجاب بپردازيد ؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
سارمانهای مسئول باید بررسی کنند تا مطمئن شوند این اقدام برنامه ریزی شده قبلی یا خیر؟