کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلاش برای توجیه برهنگی؛

سایت اصلاح طلب: نسل جوان هیچ چیز تحمیلی را قبول نمی‌کنند/ فعلا روسری‌هایشان را برداشته‌اند/ در تابستان وضع پوشش تغییرات بیشتری خواهد کرد/ مسئولان در بحث حجاب دیگر کاری نمی‌توانند کنند/ تغییر را بپذیریم

9 فروردين 1402 ساعت 18:29

جرات انتشار یک مطلب با تهدید تلویحی مسئولان کشور و توجیه پروژه برهنگی ناشی از عدم برخورد مسئولان نظارت بر مطبوعات است که در ایام اغتشاشات هم رسانه هایی از همین جریان اصلاحات در نقش بازوی رسانه ای آن فتنه ایفای نقش کردند و بامزه تر آنکه از یارانه مطبوعاتی از بیت المال هم برخوردار هستند!


گروه سیاسی جهان نیوز: سایت اصلاح طلب رویداد 24 در گفتگو با فردی به نام امان الله قرایی مقدم که او را جامعه‌شناس و کارشناس مسائل اجتماعی معرفی کرده است، با تاکید بر اینکه که سختگیری در بحث حجاب باعث پرخاشگری بیشتر زنان و دختران می شود، نوشته است: «فعلا روسری‌هایشان را برداشته اند و اگر فشار‌ها را بیشتر کنید، دیگر نمی‌توان جلویشان را گرفت.»

همچنین در توصیه ای مثلا دلسوزانه به مسئولان گفته شده است که برای حفظ عزت خود، پوشش جدید خانم ها را بپذیرند.

قبل از هرچیز باید تاکید کرد که طبق نظرسنجی های معتبر منتشرشده حدود هشتاد درصد زنان و دختران ایرانی قائل به مقوله حجاب هستند. از بین بیست درصد باقیمانده هم در نوع میزان پوشش نیز اختلافات جدی وجود دارد. موراد قابل مشاهده در انظار عمومی نشان می دهد که بحث اصلی درباره کشف حجاب و مهم تر از آن برهنگی است. 

جنس مطلب منتشر شده در این رسانه اصلاح طلب در قدم اول به دلیل آن است که مماشات و انفعال برخی مسئولان امر علی رغم گفته های آنان باعث شده است که برخی افراد این گمان باطل را بردارند که نظام اسلامی با این اجرای این منکر بزرگ توسط یک اقلیت در حال کنار آمدن است.

جرات انتشار یک مطلب با تهدید تلویحی مسئولان کشور و توجیه پروژه برهنگی ناشی از عدم برخورد مسئولان نظارت بر مطبوعات است که در ایام اغتشاشات هم رسانه هایی از همین جریان اصلاحات در نقش بازوی رسانه ای آن فتنه ایفای نقش کردند و بامزه تر آنکه از یارانه مطبوعاتی از بیت المال هم برخوردار هستند!

فحشا، توحش، هرزگی و... که در ایام اغتشاشات پاییز سال گذشته دیده می شد برخی کوته فکران را به این نتیجه رسانده که این اقلیت در مقابل ملت بزرگ و عفیف ایران قدرت عرض اندام دارند!

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*نسل جوان تغییر کرده و هیچ چیز تحمیلی را قبول نمی‌کنند و نمی‌توانیم با توصیه و نصیحت و زندان آن‌ها را طبق خواسته‌هایمان تربیت کنیم. بار‌ها گفته‌ام که نسل جوان با پوشش خود فریاد می‌زند.

 
*متاسفانه سیاستگذاران از آنجایی که یک‌بعدی فکر می‌کنند، هنوز معتقدند که با ارشاد و راهنمایی می‌توان کاری کرد. جوان امروز خودمختار و خردگرا است و از عقل و دانش و درک خودش پیروی می‌کند، نه آن چیزی که حاکمان می‌گویند. جوان امروزی دیگر دنبال روی حرف پدر و مادر نیست، بلکه از هم‌سن و سالانش، رسانه و فیلم الگوبرداری می‌کند و این آب در هاون کوبیدن است که بخواهیم با زور بر سرشان روسری بگذاریم.

*مگر آنهمه سخت‌گیری ابتدای انقلاب جواب داد که این آقایان می‌خواهند با این سختگیری‌ها با جوانان برخورد کنند؟ به نظرم جامعه کار خودش را می‌کند و هر چه سختگیری بیشتری کنید، آن‌ها مقابله به مثل می‌کنند و صرفا با این فشار‌ها علاوه براینکه فاصله خودتان را با نسل جدید بیشتر می‌کنید، پرخاشگری را هم در آن‌ها بیشتر می‌کنید. فعلا روسری‌هایشان را برداشته اند و اگر فشار‌ها را بیشتر کنید، دیگر نمی‌توان جلویشان را گرفت.


*خانم‌ها با فشار و تهدید و بگیر و ببند حجاب را رعایت نمی‌کنند. نمونه آن‌هم تراژدی مهسا امینی است که سعی کردند با زور، حجاب یک خانم را اصطلاحا درست کنند، اما کشور را به آشوب کشیدند. در مسئله حجاب، دختران باید مجاب شوند نه اینکه اجابت کنند. اگر نصیحتی است خانواده باید انجام دهد نه مسئولان!

*جوانان با لباسی که می‌پوشند خواسته و نظرشان را فریاد می‌زنند و دیگر صحبت مسئولین را گوش نمی‌دهند. مسئولان در بحث حجاب دیگر قافیه را باخته‌اند و خودشان هم متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند کاری کنند و نگرانند شرایط بدتر شود. در تابستان هم وضعیت پوشش تغییرات بیشتری خواهد کرد. باید این پوشش و این نسل را به عنوان نسل جدید قبول کنیم و تغییر را بپذیریم.

*جامعه دیگر به ۶ ماه قبل برنمی‌گردد و این سیاستگذاران هستند که باید تغییر کنند، چرا که جوانان راه خودشان را می‌روند.

*به مسئولان مسئول توصیه می‌کنم برای اینکه عزت و جایگاهتان حفظ شود، باید نادیده بگیریم. چرا که این جوانان با توجه به خواست و نظر خودشان لباسشان را انتخاب می‌کنند و باید به عنوان بخشی از جامعه پذیرفته شوند. حتی دیگر کشور‌های اسلامی هم پذیرفته‌اند که این یک واقعیت در جامعه است و غیرقابل کتمان است.


کد مطلب: 833045

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/833045/اصلاح-طلب-نسل-جوان-هیچ-چیز-تحمیلی-قبول-نمی-کنند-فعلا-روسری-هایشان-برداشته-اند-تابستان-وضع-پوشش-تغییرات-بیشتری-خواهد-مسئولان-بحث-حجاب-دیگر-کاری-نمی-توانند-کنند-تغییر-بپذیریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com