کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا مولوی عبدالحمید در موضع گیری درباره توافق ایران و عربستان تعلل می‌کند؟

27 اسفند 1401 ساعت 10:22

وظیفه مولوی عبدالحمید چیز دیگری است، او قرار نیست از موفقیت‌ها و دستاوردها و اقدامات جمهوری اسلامی بگوید.


گروه سیاسی جهان نیوز، مهدی جهانتیغی: گفت: چرا مولوی عبدالحمید که تا قبل از این اکثر مشکلات کشور را در سیاست خارجه نادرست جمهوری اسلامی می‌دانست، از توافق اخیر ایران و عربستان در نماز جمعه این هفته سخنی نگفت و باز هم از سیاست خارجه ایران انتقاد کرد!

گفتم: وظیفه مولوی عبدالحمید چیز دیگری است، او قرار نیست از موفقیت‌ها و دستاوردها و اقدامات جمهوری اسلامی بگوید.

گفت: پس چطور خودش را اهل انصاف، خیرخواه و پیشنهاد دهنده راهکار حل مشکلات کشور معرفی می کند؟!

گفتم: اتفاقا ماموریت دارد با همین ادبیات و لحن سخن بگوید.

گفت: بالاخره مردم اهل سنت بلوچ که اخبار توافق ایران و عربستان را دیدند و می‌شنوند و عدم موضع گیری مولوی عبدالحمید خیلی ضایع است!

گفتم: بالاخره سخن خواهد گفت، ولی اولا خطبه‌های ایشان فقط برای مردم اهل سنت که نیست بلکه اول تامین خوراک برای رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی و مخصوصا بهایی ها و صهیونیستی ها و کسب رضایت اقلیتی غیر از مردم نمازگزار است و دوما طبق معمول متنی که از قبل و طی زمانبندی به او دادند، روخوانی کرد و شاید ترسیدند وقت کم بیاورند! و البته در زنگ انشا هفته بعد، از توافق سخن خواهد گفت و اگر  متوجه بشوند که خیلی ضایع است، طی توییتی یا سخنرانی اول و یا وسط هفته‌ای جور می‌کنند و جبران می‌کنند.

گفت: بالاخره توافق با عربستان به نفع یا ضرر مولوی عبدالحمید شد؟!

گفتم: بستگی دارد که از چه منظری نگاه کنید، اگر از این منظر نگاه کنی که عربستان طی توافق اخیر قرار نیست در امور ایران دخالت کند و بعد از کلی تلاش برای اغتشاشات اخیر در ایران و حمایت رسانه‌ای از افرادی مثل خود همین آقای عبدالحمید مجبور شده با ایران توافق کند، خب مولوی عبدالحمید هم که از پادوهای حوادث اخیر بوده و تحت حمایت صد درصدی رسانه های آل سعود بوده، حتما ناراحت هست.

گفت: پس با این اوصاف باید مواضع مولوی عبدالحمید از این به بعد تعدیل بشه؟!

گفتم: بعید می‌دونم! چون علائمی از پایان زمان ماموریت ایشان دیده نمی‌شود و ضمنا فقط آل سعود، ایران اینترنشال و وهابی‌ها که نیستند، کلی افراطی مذهبی دیگر، بهایی‌ها‌ و بی بی سی فارسی، ایرانی‌های ضدانقلاب و خارج نشین، بلوچ‌های اپوزسیون و تجزیه‌طلبان، برخی سلبریتی‌ها داخلی، تعدادی اصلاح‌طلب، تعدادی اعتدالی، ته مانده طرفداران زن، زندگی، آزادی و .... هستند که باید تکلیف شون معلوم بشه!

گفت: پس حالا حالاها قصه مولوی عبدالحمید و تخریب‌هاش ادامه داره

گفتم: بستگی به تدبیر و غیرت انقلابی مسئولین داره ولی به اون فردی که تا دیروز  اقلیت چند نفره اغتشاشگر، با اکثریت میلیونی مردم ایران اشتباه می گرفت و الان هم که همفکران اغتشاشگرش به چالش رقص برای براندازی جمهوری اسلامی، آزادی همجنسگرایان، برهنه گرایی و ..‌. کلی پلشتی دیگر رسیدند و حتی مدل حکومتی شون هم بعد از جمهوری اسلامی بازگشت ساواک با پوشش سلطنت طلبی معرفی می کنند، هنوز هم حاضر به اعتراف و توبه از تقویت این جریان ضد دین نیست، امیدی نمیشه داشت.

گفت: البته ایشون هم ادعایی ندارند! و به صراحت در خطبه‌های اخیر و گذشته از شکست مذهب در ایران! و از زیر بار رفتن حکومت مردان ملحد و سکولار استقبال کردند و  این مواردی که گفتید برای ایشان محل ایجاد دغدغه و عذاب وجدانی محسوب نمی‌شود!

گفتم: پس چرا وقت منو گرفتی! خودت هم فهمیدی خانه از پای بست ویران است و آب از سرچشمه گل آلود است!


کد مطلب: 832344

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/832344/چرا-مولوی-عبدالحمید-موضع-گیری-درباره-توافق-ایران-عربستان-تعلل-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com