جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۴

دستور ساده شهید باکری مشکل میدان مین را حل کرد

سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 829069
هرچه گفتیم نمی شود، دیشب چند تا از بچه ها رفتند روی مین و شهید شدند، جواب می داد: من گوشم به این حرف ها بدهکار نیست. با من از این حرف ها نزنین.
دستور ساده شهید باکری مشکل میدان مین را حل کرد
گروه فرهنگی جهان نيوز: مرحله دوم عملیات والفجر ۴ در پنجوین بودیم و قرار بود لشکر در کله قندی عملیات کند. و وظیفه ما شناسایی مکان و موانع و تسلیحات دشمن بود.

عراق که به حضور ما پی برده بود، جلوی مواضع پدافندی خودش، به طور نامنظم مین کاشته بود.

کمین هایش را هم در جاهایی گذاشته بود که امکان آن نمی رفت. از همه مهم تر، یک سری سگ تربیت شده به منطقه آورده بود که به محض این که از حضور ما بویی می بردند، چنان سر و صدایی راه می انداختند که بند دل آدم را پاره می کرد، بعد هم منورها روشن شده و شناسایی تعطیل می شد.

چند شب برای شناسایی رفتیم، اما با دلایل فوق موفق نشدیم. به آقا مهدی گفتیم: «نمی‌شه، عراق بو برده، چه کنیم؟» گفت: «خجالت نمی کشین از من کمک میخواین؟ مگه برای من کار می کنین؟ اگه دل هاتون همه با هم باشه و یادتون باشه که فقط برای خدا و رضای او کار می کنین، هروقت منور زدن، یا مانع کاشتن، یا سگ هاشون اومدن طرف تون، فقط کافیه پیشونی تون رو بذارین روی خاک و از خودش کمک بخواین. نه از من مهدی باکری که خودم گرفتارم.»

هرچه گفتیم نمی شود، دیشب چند تا از بچه ها رفتند روی مین و شهید شدند، جواب می داد: «من گوشم به این حرف ها بدهکار نیست. با من از این حرف ها نزنین. فقط خدا.»

بالاخره رفتیم و گفتیم به حرف آقا مهدی گوش کنیم، ببینیم چطور می شود. تا صدای سگ های‌شان در می آمد، یا منور می زدند، یا توی مین ها گیر می کردیم، پیشانی مان را روی خاک می گذاشتیم و می‌گفتیم: «فقط باید خودت کمک‌مون کنی.»

آن شب طبق دستورالعملی که آقا مهدی داده بود و ما اجرایش کرده بودیم، موفق شدیم تمام مواضع و موانع عراق را شناسایی کنیم و تا پشت خط اصلی شان را برانداز کنیم.

برگرفته از کتاب نمی‌توانست زنده بماند/ خاطراتی از شهید مهدی باکری
راوی: کریم حرمتی

بیشتر بخوانید:
قدرت نفوذ کلام آقا مهدی باکری این طوری بود
ماجرای قناعت شهید باکری برای رسیدن به خدا
چلو برگی که شهید باکری به آن لب نزد
ماجرای اطمینان شهید باکری از کربلایی شدنش
https://jahannews.com/vdcb09bw9rhb5gp.uiur.html
jahannews.com/vdcb09bw9rhb5gp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم.باسلام خوشابسعادت و عاقبت به خیری شهید عزیزمان مهدی باکری راست کفته هرکس با خدا باشد خداوند متعال با اوست امیدوارم دسته منه نالایق هم بگیرند انشاالله.۳صلوات برای ظهور امام مهدی فاطمه سلام الله وصلوات الله و فرج ان امام مهربانیها انشاالله.بلطف خدا
Iran, Islamic Republic of
رحمت خداوند براو و روحشان باد دلاور خستگی ناپزیرروحت شاد ماها هرچه داریم از شهدای عزیزمان داریم برای شادی روح تمامی شهدای جنگ تحمیلی و مهد باکری اجماع صلوات
Iran, Islamic Republic of
و اینگونه بود که 8سال با دست خالی مقابل تمام دنیای کفر و الحاد و شرک ایستادیم و یک وجب از خاک و ذره ای از ناموس و دین و انقلابمان را به دشمن ندادیم.
Iran, Islamic Republic of
شادی ارواح طیبه شهداء صلوات