پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۵

گزارش روزنامه اصلاح طلب: باهنر دنبال گشايش مسير برای ورود لاريجانی به انتخابات رياست‌ جمهوری است/ اميد دارد بخشی از آرای اصلاح‌طلبان را هم جذب کند

سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 828372
بیش از یک سال تا انتخابات مجلس دوازدهم باقی مانده است. با این وجود می توان گفت پروژه فتح بهارستان و در قدم بعد بازگشت به پاستور در بین اصلاح طلبان و رسانه های این جریان به طور جدی کلید خورده است.
گزارش روزنامه اصلاح طلب: باهنر دنبال گشايش مسير برای ورود لاريجانی به انتخابات رياست‌ جمهوری است/ اميد دارد بخشی از آرای اصلاح‌طلبان را هم جذب کند
گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه اصلاح طلب آرمان در گزارشی پیرامون اظهارات و حاشیه سازی اخیر محمدرضا باهنر نوشته است است: «نام يک سياستمدار چندي است که بيش از گذشته شنيده مي‌شود، سياستمدار متولد کرمان که مشي متفاوتي نسبت به ديگر سياستمداران اين خطه از جمله آيت‌ا... هاشمي، حسين مرعشي و... دارد. او اصولگراست و در دوران جواني در کرمان تقريبا رابط ميان انقلابيون کرمان و محافل و مجالس تهران بود و در اين مدت ميان تهران و کرمان دائم در حال رفت و آمد بود. او ابتدا به معاونت استانداري کرمان منصوب و سپس نمايندگي 7 دوره مجلس (دور دوم و هفتم از کرمان و ادوار سوم، چهارم، پنجم، هشتم و نهم از تهران) را عهده‌دار شد. باهنر 2 دوره هم عضو مجمع تشخيص مصلحت بود. چنين شخصيتي با اين رزومه در روزهاي اخير به اظهارات قابل تامل مي‌پردازد».

آرمان در ادامه گزارش با عنوان «پروژه باهنر چیست؟» نوشته است: «درباره مشي اخير باهنر گمانه‌هايي را مي‌توان مطرح کرد. نخست آنکه او مي‌خواهد سکان هدايت سياسي اصولگرايان را در دست گيرد تا مانند انتخابات مجلس يازدهم طيف تندروي اين جريان به مجلس راه پيدا نکنند. گمانه دوم گشايش مسير براي ورود علي لاريجاني به انتخابات رياست‌جمهوري است. او و لاريجاني از يک طيف اصولگرايي هستند و باهنر با اظهارات اخيرش درصدد القاي تفاوت بخش اعتدالي اردوگاه اصولگرايي با بخش‌هاي ديگر است و حتي اين اميد را دارد که بخشي از آراي اصلاح‌طلبان را جذب کند. همچنين شايد باهنر قصد بازگشت به مجلس را داشته باشد و ليستي از اعتداليون يا حتي ائتلاف با اصلاح‌طلبان تهيه کند. در نهايت اين گمانه مطرح است که باهنر قصد معرفي خود به‌عنوان يک مصلح را دارد و جايگاهي که براي خود در نظر دارد نه درگير حواشي‌اي است که ناطق نوري و لاريجاني به آن دچار شدند و نه اقداماتي داشته که بهانه به دست مخالفانش دهد بنابراين مي‌تواند به‌راحتي نقش يک واسطه ميان اصلاح‌طلبان و اصولگرايان را داشته باشد و پروژه آشتي ملي را محقق کند».

درباره «باهنر» بیشتر بخوانید:
رئیسی از تجربه روحانی و احمدی نژاد استفاده کند
اعتقادی ندارم که دولت روحانی یک دولت سیاه بود
گوشت، پوست‌ و استخوان روحانی متعلق به‌ نظام است
شوخی باهنر با دولت احمدی‌‌نژاد و روحانی!
آقای لاریجانی به‌درد ریاست‌ جمهوری می‌خورد

رهبری در کسوت رئیس جمهور سابق خاتمی را می پذیرند!
ناطق، لاریجانی و علی مطهری را اصولگرا می‌دانم
ماجرای تذکر باصدای بلند رهبرانقلاب به باهنر
به روحانی گفتم که شما باید برای نظام باقی بمانید

بیش از یک سال تا انتخابات مجلس دوازدهم باقی مانده است. با این وجود می توان گفت پروژه فتح بهارستان و در قدم بعد بازگشت به پاستور در بین اصلاح طلبان و رسانه های این جریان به طور جدی کلید خورده است. از سوی دیگر بحث تحرکات روحانی و مدیران دولت گذشته امری قابل انکاری نیست. نام دیگری که در این میان شنیده می شود «علی لاریجانی» است.

به عبارت بهتر بانیان وضع موجود که ترمیم ویرانی های حاصل از همکاری آنها سال ها زمان می برد، عزم کرده اند تا با موج سواری بر اغتشاشات اخیر و انحراف از حقیقت فتنه اخیر و همچنین کمک رسانه های اصلاح طلب و اعتدالی بار دیگر به عرصه قدرت برگردند. چند روز پیش هم مدیران رسانه های اصلاح طلب با حسن روحانی دیدار کردند.
https://jahannews.com/vdchq6n6i23nixd.tft2.html
jahannews.com/vdchq6n6i23nixd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلا این طور باشد شما چرا ناراحت هستید
Netherlands
برای اینکه برادران بیست دقیقه را آزمودن خطاست.
Iran, Islamic Republic of
اون دیگه به نظر ملت مربوطه نه شما
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله چنین باشد
Iran, Islamic Republic of
...
شاهین
Iran, Islamic Republic of
کارنامه علی لاریجانی در مدت 12 سال ریاست مجلس قابل دفاع نیست.
Iran, Islamic Republic of
...
لاریجانی ناکارآمدی خود را در مجلس نشان داده است
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
تصویب 20 دقیقه ای برجام اشتباه بزرگی بود.
Iran, Islamic Republic of
خوب اینها اعتدال گرا و اصلاح طلب هستند منتهی در لباس اصولگرای معتدل
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست مرامش چیه. ....!!1
Iran, Islamic Republic of
میزان رای ملت است. (امام خمینی)
Iran, Islamic Republic of
مردم از اصلاح طلبان عبور کرده ان، اینا هم دلشون خوشه!
Iran, Islamic Republic of
مسببان وضع امروز حالا برای انتخابات آماده میشوند
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
.دوران شما محافظه کاران تموم شده ..
ناصری
Kyrgyzstan
اینگونه اظهارات بجز تنش هیچ فایده ای ندارد