کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رهامی، روحانی اصلاح طلب:

قدرت نظامی و موشک هیچ کمکی به بقای نظام نمی‌کند/ یک نظام وقتی مقدس است که رضایت مردم را داشته باشد/ مجازات اعدام شدیدا به اعتبار جمهوری اسلامی لطمه می‌زند/ اعدام در آمریکا متوقف شده

11 بهمن 1401 ساعت 10:33

قتی گفته می شود «نظام مقدس» باید دید منظور چیست؟ یک نظام وقتی مقدس و محترم است که رضایت مردم را در عقبه خود داشته باشد.


گروه سیاسی جهان نیوز: محسن رهامی، چهره اصلاح طلب که چندی پیش مدعی شده بود: «طرح از بین بردن اسرائیل برای امنیت کشور مضر است»(!)، این بار تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با انواع مثال ها از دوران مشروطه و یا شوروی سابق القا کند که نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال سقوط است!

البته که از اصلاح طلبان انتظار بیشتری نباید داشت؛ تکلیف جریانی که از سوی رژیم کودک‌کش خط مقدم مبارزه با نظام اسلامی و نمایندگان اسرائیل نامیده می‌شود و به این انتساب واکنشی هم نشان نمی دهند، مشخص است.

به طورکلی اصلاح طلبان هرگاه از سوی ملت ایران طرد می شوند، ادعا می کنند جمهوری اسلامی محبوبیت خود را از دست داده و در حال سقوط است و برای همین رویه خود را به حمایت از اوباش خیابانی و توحش اراذل در پوشش حمایت از مردم تغییر می دهند. اتکای جمهوری اسلامی به موشک و پهپاد و قدرت نظامی نیست بلکه اتفاقا قدرت جمهوری اسلامی از مردم گرفته می شود و برای همین در تمام این سالیان علی رغم تلاش دشمنان خارج نشین و همراهی خائنانی از داخل نظیر برخی مدعیان اصلاحات هیچ گاه به اهداف خود نرسیده اند. قدرت نظامی برای حفظ امنیت همین ملت غیور است.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات رهامی را در ادامه خواهید خواند:

*جمهوری اسلامی یک نظام عرفی مبتنی بر آراء مردم است؛ که پس از برگزاری رفراندوم در روزهای دهم و یازدهم فروردین سال 58 و تمایل اکثریت رای دهندگان، در نهایت در 12 فروردین همان سال، به این عنوان اعلام گردید و تا زمانی که رضایت و اعتماد و حمایت عمومی وجود داشته باشد، این نظام پایدار خواهد بود.  در مورد نظام مشروطه که ابتدا، هم مورد حمایت مردم بود و هم موردحمایت علما و فقها، چون به تدریج  مشروعیت و مقبولیت خود را در قلوب و اذهان مردم از دست داد، در نهایت به سقوط آن نظام منتهی گردید. 

*بنابر این، وقتی گفته می شود «نظام مقدس» باید دید منظور چیست؟ یک نظام وقتی مقدس و محترم است که رضایت مردم را در عقبه خود داشته باشد؛ اگر نظامی حمایت عمومی را نداشته باشد، و مردم احساس کنند حرمت آنان در این نظام حفظ نمی شود، دیگر آن نظام، از نظر مردم،  مقدس و مورد احترام نخواهد بود. حرمت و قداست یک نظام فرع بر حرمت و قداست مردم و حقوق حقه شهروندان می باشد، در واقع نظام سیاسی ظرف است و اعتبار و حرمت و جان و آبرو و شئونات  مردم محتوای این ظرف، طبیعی است که ظرف را برای محتوا و مظروف می‌خواهند و می‌سازند نه برعکس. 

درباره «رهامی» بیشتر بخوانید:
نباید به خاطر کشف حجاب با ارسال پیامک استرس وارد کنیم

موسوی و کروبی به دنبال افزایش آرامش و بهبود وضعیت کشور هستند
طرح از بین بردن اسرائیل برای امنیت کشور مضر است

*لذا مسئولین کشور باید تمام تلاششان را در جهت کسب رضایت عمومی و تأمین و تضمین حقوق و حرمت مردم به کار ببرند، و باید توجه داشته باشند که هیچ نظامی در دنیا بدون رضایت عمومی دوام نمی آورد. بهترین مثال نزدیک به دوران ما، اتحاد جماهیر شوروی است. هیچ کسی در توانایی نظامی و موشکی و اتمی اتحاد جماهیر شوروی شک نداشته و ندارد ولی ما دیدیم وقتی یک نظامی رضایت عمومی را از دست می دهد، قدرت نظامی بالا و موشک ها و بمب اتم و ماهواره ها، هیچ کمکی به بقای آن نظام نمی کنند. 

*ما هم توجه به افکار عمومی داخلی و هم افکار عمومی بین المللی را نیاز داریم. در داخل کاری کنیم مردم به رأی خود در 10 و 11 فروردین 58 به جمهوری اسلامی وفادار باشند و احساس کنند خواسته های آنان در قالب این نظام  تأمین می شود و دوم اینکه در سطح جهانی هم مقبولیت داشته باشیم. مثلا حمایت ایران از روسیه در اوکراین، باعث شد که افکار عمومی کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای دیگر را از دست بدهیم و ما را به عنوان همکار و همراه یک دولت متجاوز تلقی کنند. 

*ما باید در مورد صدور احکام سنگین، مخصوصا اعدام، در مورد مخالفین سیاسی نهایت حزم و احتیاط را به کار ببریم. امروزه در افکار عمومی جهانی، مجازات اعدام با مخالفت های جدی مواجه هست و آن را نوعی خشونت تلقی می کنند نه اجرای مجازات؛ لذا می گویند خشونت، خشونت می آورد. به ویژه در سال های اخیر، افکار عمومی جهان روی اعدام های ایران بیشتر حساس گردیده است، ما می دانیم که در همه کشورهای اروپایی، اکثریت ایالت های کشور آمریکا و حتی تعدادی از کشورهای همسایه ما مثل روسیه و ترکیه، مجازات اعدام حذف شده و جز ایران، چین و چند کشور آسیایی و آفریقایی و آمریکای لاتین هیچ جای دنیا، مجازات اعدام دیگر اجرا نمی شود به جای آن مجازات حبس اید یا حبس طولانی مدت تعیین می شود. 

*با توجه به فضای عمومی داخلی و خارجی که در حال حاضر، به هر دلیل، ایجاد شده است، هر مجازات اعدامی که در ایران صورت می گیرد، شدیدا به اعتبار جمهوری اسلامی در داخل و خارج لطمه وارد می شود.


کد مطلب: 827609

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/827609/قدرت-نظامی-موشک-هیچ-کمکی-بقای-نظام-نمی-کند-یک-وقتی-مقدس-رضایت-مردم-داشته-باشد-مجازات-اعدام-شدیدا-اعتبار-جمهوری-اسلامی-لطمه-می-زند-آمریکا-متوقف-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com