سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۳
گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۸۶

حقوق این کودک ایرانی ماهانه چند صد میلیون بود! +جزئیات

سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 826927
رضا پهلوی از ابتدا، ماهانه ۵۰/۰۰۰ تومان حقوق دریافت می‌کرد، ۵۰ هزار تومان سال ۱۳۴۰ معادل ۳۵۷ میلیون تومان سال ۱۴۰۰ است.
حقوق این کودک ایرانی ماهانه چند صد میلیون بود! +جزئیات
گروه تاریخ جهان نيوز: «رضا پهلوی» ولیعهد خودخوانده محمدرضا پهلوی، همواره تلاش می‌کند خود را منجی و دلسوز مردم ایران نشان دهد.

این موضوع در ماه‌های اخیر و به‌دنبال بروز اغتشاشات در ایران، به‌صورت پررنگ‌تری از سوی وی دنبال شد. اخیراً هم و در ادامه رویکرد‌ متوهمانه‌ رضا پهلوی پیرامون براندازی نظام اسلامی و پروژه خیالی «گذار از جمهوری‌اسلامی» خود را به‌عنوان تنها فرد مطلوب برای پیشبرد این راهبرد مجعول معرفی کرده و از مردم ایران برای این کار «وکالت» خواسته است.

بیشتر بخوانید:

اما نه مردم ایران و نه تاریخ فسادها، جنایت‌ها، خیانت‌های و غارت سرمایه ایرانیان توسط خاندان پهلوی را فراموش نکرده‌است.

لذا بهتر است این مرفه بی‌درد و میراث‌خوار ثروت بادآورده پدر پیش‌ از هرگونه فعالیت سیاسی، توضیحات قانع‌کننده‌ای درباره این موارد به مردم ایران دهد.

براساس گزارش فارس، اسدالله عَلَم نزدیک‌ترین فرد به شاه پهلوی که از مهمترین سوابق او نخست‌ وزیری و وزارت دربار پهلوی است در بخشی از خاطرات خود به رضا پهلوی و حقوق ماهانه ولیعهد در دوران کودکی پرداخته است:

جمعه بیستم مهر ۱۳۵۲: با آن که جمعه بود شرفیاب شدم. بودجه دربار را عرض کردم و به تصویب نهایی رساندم. ماشاءالله شاهنشاه در کار خودش چه قدر سختگیری می‌کند! نفس ما را گرفتند. برای مثال فقط پانصد هزار تومان اضافه نظارتخانه خواسته بودم. فرمودند، به هیچ وجه، لازم نیست، قطعاً بزنید، مخارج گاراژ را بزنید، اصطبل را بزنید، فقط حقوق حقه و اضافه حقوق نوکرها و باغبان‌ها را تصویب فرمودند. بالاخره کل بودجه دربار "با حقوق والاحضرت همایونی که از اول تغییری نکرده و ماهی فقط پنجاه هزار تومان است"، در ... بستم. (توجه: نقطه چین در این جمله از علم است)

والاحضرت همایونی لقبی است که به فرزندان شاه خطاب می‌شد. عدد مذکور نیز توسط شخص اسدالله علم در خاطرات خود نوشته شده است و هیچگونه قضاوتی درباره کم یا زیادتر بودن اصل آن نمی‌کنیم.

با استناد به این خاطره، رضا پهلوی از ابتدا، ماهانه  ۵۰/۰۰۰ تومان فقط به دلیل فرزند شاه بودن حقوق دریافت می‌کرد! با استفاده از محاسبه‌گر تورم مرکز ملی آمار ایران، ۵۰ هزار تومان سال ۱۳۴۰ معادل ۳۵۷ میلیون تومان سال ۱۴۰۰ است. ۵۰ هزار تومان سال ۱۳۵۰ نیز معادل ۳۰۷ میلیون تومان سال ۱۴۰۰ است. رضا پهلوی در سال ۱۳۴۰ یک ساله و در سال ۱۳۵۰ یازده ساله بود!

محاسبه گر تورم مرکز ملی آمار ایران  (+)

لازم به ذکر است که فرزندان شاه مناصب دیگری نظیر ریاست هیئت امنای بیشتر دانشگاه‌های کشور را نیز برعهده داشتند که قاعدتاً حقوقی جداگانه برای آن تعریف شده است. از دیگر مناصب ولیعهد می‌توان به «ریاست انجمن خانه‌های فرهنگ روستایی» و «ریاست عالیه بازی ها و ورزش جوانان کشور» اشاره کرد.  نکته عجیب‌تر آنکه اداره انجمن خانه‌های فرهنگ روستایی از ۸ سالگی به رضا پهلوی داده شده است!


اسدالله عَلَم در یادداشت روز چهاردهم مرداد ۱۳۴۸ صراحتاً درباره وضعیت دستمزدی آن دوران نوشت: «در ایران بین بالاترین و پایین ترین حقوق صدمرتبه اختلاف است، در صورتی که در ممالک پیشرفته این خیلی کم و حتی در اسرائیل فقط سه مرتبه است. یعنی اگر پایین ترین حقوق ۱۰۰ تومان است، بالاترین ۳۰۰ تومان می‌شود. در صورتی که در ایران ۱۰۰۰۰ تومان است، اینکه نمی‌شود ...»

با استناد به آمار دنیای اقتصاد، حقوق ماهانه یک کارگر ساده در سال ۱۳۵۱ برابر با ۳۱۲ تومن (هفتگی ۷۷۷ ریال) بوده است. یعنی ولیعهد ماهانه بدون کار کردن معادل حقوق ۱۶۰ کارگر دریافت می‌کرده است! اینکه یک کارگر ساده در سال ۱۳۵۱ حقوق ۳۱۲ تومانی دریافت می‌کرد مثل این است که حقوق همان کارگر ساده در سال ۱۴۰۰ معادل یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان باشد!
بیشتر بخوانید:
زن، زندگی، آزدی یعنی فرح! +عکس

مفت خوری که فرح پهلوی را به یونان کشاند +عکس
وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!
نقشه احتمالی دزد بزرگ نگرفت! +جزئیات
عروسی گران قیمت فرح پهلوی در شب یلدا +عکس و فیلم
نکته شرم آور زندگی شخصی شاه از زبان وزیر بهداری پهلوی
مردم ایران خواستار بازگشت دوران باشکوه پهلوی هستند
نگرانی شاه و فرح در جشن سال نو میلادی برای مردم ایران
ماجرای حضور دوست پسر فرح در کنار بستر شاه! +فیلم
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟
مردم باید یاد بگیرند بدون کالاهای اساسی هم زندگی کنند! +فیلم
علاقه ویژه نوه اعلی حضرت به برهنگی +تصاویر شرم‌آور
ماجرای جشن تولد ۴۰ هزار دلاری فرح با بهترین آشپز دنیا

از خودگذشتگی اعلی حضرت در توزیع ثروت ملی +جزئیات
https://jahannews.com/vdcb50bwzrhb59p.uiur.html
jahannews.com/vdcb50bwzrhb59p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این دیگه خر کیه؟ چرا اینقدر از این الدنگ مفت خور مینوسیدفکر میکند چیزی شده.
Iran, Islamic Republic of
چون سالگرد سقط شدن رژیم ستمشاهی است
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر رصا ربع پهلوی منگول